7 van de 9
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende > 
   
hoog olieverbruik
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25379
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 09 april 2014 05:59 PM
  [ # 91 ]

olie peil niet te hoog?

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
heinrich
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 246
Geregistreerd: 05-08-2008

Gepost: 09 april 2014 06:54 PM
  [ # 92 ]

Oliepeil is goed

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9858
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 09 april 2014 07:51 PM
  [ # 93 ]

Seals van de inlaatkleppen?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2955
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 09 april 2014 10:23 PM
  [ # 94 ]

Het kan behoorlijk tobben zijn om een motor goed te krijgen. Lees mijn verhaal over mijn DS cabrio maar. Na een aantal keer blok uit en in elkaar, bleek bij mij de fout in inderdaad nwe zuigers en bussen.
Waar heb jij je zuigers en bussen vandaan? En wat is bekend over die zuigers en bussen?

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 09 april 2014 10:27 PM
  [ # 95 ]

Zuigers en bussen van slechte kwaliteit. Breek me de bek niet open. Ik ken die drama’s. Na twee keer op m’n bek te zijn gegaan doe ik het nu anders: nieuwe zuigers en bussen naar een bevriend revisiebedrijf gebracht. Laten nameten en bekijken. Het hoonwerk was zeer matig, dat hebben we opnieuw gedaan. Gelijk een set veren van “perfect circle” gebruikt. Resultaat: geen meetbaar olieverbruik op 7500 km.

Vroeger, in de jaren 90, heb ik daar nooit mee te maken gehad. Zuigers en bussen van “floquet monopole”, made in France, waren altijd 100% goed. Nu dus niet meer en dat is gewoon ruk.

Zo, dat is er uit.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
heinrich
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 246
Geregistreerd: 05-08-2008

Gepost: 09 april 2014 10:57 PM
  [ # 96 ]
jantje1948 schreef:

Seals van de inlaatkleppen?

Olie komt via carterventilatie in de carb…

Bussen komen van der franzose, dus Duitse kwaliteit = ...?

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1182
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 10 april 2014 12:51 PM
  [ # 97 ]

Het is niet omdat omdat je bussen uit dsl komen dat ze goed zijn.
Why I am not suprised.. ik vind het eerlijk gezegd een beetje makkelijk gaan allemaal.

Advies van waterman lijkt me hoe dan ook, zeer belangrijk. Meten is weten.
Die dingens moeten allemaal gemeten worden.
Een goede ervaren revisiemeester weet hoe dingens moeten nabewerkt worden in functie van de meetresultaten.

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25379
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 10 april 2014 01:24 PM
  [ # 98 ]

En dan is nog belangrijk hoe je em ingereden hebt en met welke olie. De SM moet je “Drive like it’s stolen” inrijden met minerale olie….

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
heinrich
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 246
Geregistreerd: 05-08-2008

Gepost: 12 april 2014 08:38 AM
  [ # 99 ]

ingereden met minirale olie.

maar… ik heb de slang van de carterventilatie op de carb losgekoppeld en afgesloten met een doek, zodat de druk erwel uit kan en een stopje in de carb.
dus nu geen rookpluim bij hoge snelheid en dan zou je verwachten dat het doekje op de slang doordrenkt zou zijn met olie, niet dus…

kan het zo zijn dat er een afsluitklep in de carb ontbreekt of niet werkt? de olie wordt dus aangezogen en niet eruitgedrukt door te hoge druk in het carter volgens mij…

Profiel  
 
heinrich
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 246
Geregistreerd: 05-08-2008

Gepost: 15 april 2014 10:08 PM
  [ # 100 ]
heinrich schreef:

ingereden met minirale olie.

maar… ik heb de slang van de carterventilatie op de carb losgekoppeld en afgesloten met een doek, zodat de druk erwel uit kan en een stopje in de carb.
dus nu geen rookpluim bij hoge snelheid en dan zou je verwachten dat het doekje op de slang doordrenkt zou zijn met olie, niet dus…

kan het zo zijn dat er een afsluitklep in de carb ontbreekt of niet werkt? de olie wordt dus aangezogen en niet eruitgedrukt door te hoge druk in het carter volgens mij…

de slang die losgekoppeld is was aangesloten boven de carb het andere slangetje gaat naar t inlaatspruitstuk.

iemand ideeen hierover?

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25379
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 15 april 2014 10:40 PM
  [ # 101 ]

Ja de olie lucht moet door de dikke slang boven de carb meegezogen worden. Het dunne slangetje onder de carbu.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1182
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 15 april 2014 10:51 PM
  [ # 102 ]

welke functie heeft het dunne slangetje ?

Heinrich, ben wel benieuwd wat het olieverbruik nu is..

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25379
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 15 april 2014 10:52 PM
  [ # 103 ]

Stationair zuigt die een beetje mee. De rest bij gas open.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
heinrich
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 246
Geregistreerd: 05-08-2008

Gepost: 16 april 2014 10:01 PM
  [ # 104 ]
Mr. Smith schreef:

welke functie heeft het dunne slangetje ?

Heinrich, ben wel benieuwd wat het olieverbruik nu is..

afgekoppeld is olie verbruik nihil.

vermogen etc ook goed.

Profiel  
 
Stef Sep
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1330
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 17 april 2014 09:12 AM
  [ # 105 ]

Zit dat olievanger filtertje onder in het blok waar de slang op aansluit er wel in?

Profiel  
 
 
7 van de 9
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook