Totaal aantal Berichten: 25395
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
olie peil niet te hoog?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Oliepeil is goed
Totaal aantal Berichten: 9910
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Seals van de inlaatkleppen?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Het kan behoorlijk tobben zijn om een motor goed te krijgen. Lees mijn verhaal over mijn DS cabrio maar. Na een aantal keer blok uit en in elkaar, bleek bij mij de fout in inderdaad nwe zuigers en bussen.
Waar heb jij je zuigers en bussen vandaan? En wat is bekend over die zuigers en bussen?
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Totaal aantal Berichten: 43073
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Zuigers en bussen van slechte kwaliteit. Breek me de bek niet open. Ik ken die drama’s. Na twee keer op m’n bek te zijn gegaan doe ik het nu anders: nieuwe zuigers en bussen naar een bevriend revisiebedrijf gebracht. Laten nameten en bekijken. Het hoonwerk was zeer matig, dat hebben we opnieuw gedaan. Gelijk een set veren van “perfect circle” gebruikt. Resultaat: geen meetbaar olieverbruik op 7500 km.
Vroeger, in de jaren 90, heb ik daar nooit mee te maken gehad. Zuigers en bussen van “floquet monopole”, made in France, waren altijd 100% goed. Nu dus niet meer en dat is gewoon ruk.
Zo, dat is er uit.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
jantje1948 schreef:Seals van de inlaatkleppen?
Olie komt via carterventilatie in de carb…
Bussen komen van der franzose, dus Duitse kwaliteit = ...?
Het is niet omdat omdat je bussen uit dsl komen dat ze goed zijn.
Why I am not suprised.. ik vind het eerlijk gezegd een beetje makkelijk gaan allemaal.
Advies van waterman lijkt me hoe dan ook, zeer belangrijk. Meten is weten.
Die dingens moeten allemaal gemeten worden.
Een goede ervaren revisiemeester weet hoe dingens moeten nabewerkt worden in functie van de meetresultaten.
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
Totaal aantal Berichten: 25395
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
En dan is nog belangrijk hoe je em ingereden hebt en met welke olie. De SM moet je “Drive like it’s stolen” inrijden met minerale olie….
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
ingereden met minirale olie.
maar… ik heb de slang van de carterventilatie op de carb losgekoppeld en afgesloten met een doek, zodat de druk erwel uit kan en een stopje in de carb.
dus nu geen rookpluim bij hoge snelheid en dan zou je verwachten dat het doekje op de slang doordrenkt zou zijn met olie, niet dus…
kan het zo zijn dat er een afsluitklep in de carb ontbreekt of niet werkt? de olie wordt dus aangezogen en niet eruitgedrukt door te hoge druk in het carter volgens mij…
heinrich schreef:ingereden met minirale olie.
maar… ik heb de slang van de carterventilatie op de carb losgekoppeld en afgesloten met een doek, zodat de druk erwel uit kan en een stopje in de carb.
dus nu geen rookpluim bij hoge snelheid en dan zou je verwachten dat het doekje op de slang doordrenkt zou zijn met olie, niet dus…kan het zo zijn dat er een afsluitklep in de carb ontbreekt of niet werkt? de olie wordt dus aangezogen en niet eruitgedrukt door te hoge druk in het carter volgens mij…
de slang die losgekoppeld is was aangesloten boven de carb het andere slangetje gaat naar t inlaatspruitstuk.
iemand ideeen hierover?
Totaal aantal Berichten: 25395
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ja de olie lucht moet door de dikke slang boven de carb meegezogen worden. Het dunne slangetje onder de carbu.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
welke functie heeft het dunne slangetje ?
Heinrich, ben wel benieuwd wat het olieverbruik nu is..
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
Totaal aantal Berichten: 25395
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Stationair zuigt die een beetje mee. De rest bij gas open.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Mr. Smith schreef:welke functie heeft het dunne slangetje ?
Heinrich, ben wel benieuwd wat het olieverbruik nu is..
afgekoppeld is olie verbruik nihil.
vermogen etc ook goed.
Totaal aantal Berichten: 1330
Geregistreerd: 03-02-2011
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Zit dat olievanger filtertje onder in het blok waar de slang op aansluit er wel in?