1 van de 18
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
zijn dames toegestaan op het forum?
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 21 april 2013 08:58 PM

speciaal voor frank een paar vieze plaatjes

Afbeelding Bijlagen
P1010827.jpgP1010828.jpgP1010830.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 21 april 2013 09:00 PM
  [ # 1 ]

het spul is in bad geweest, na het lassen volgt nog een badbeurt.
en daarna electriche verf.

Afbeelding Bijlagen
P1010834.jpgP1010835.jpgP1010837.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 21 april 2013 10:19 PM
  [ # 2 ]

Ga zo door,
Kost da?
En is nu alle roest helemaal weg?

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 21 april 2013 10:26 PM
  [ # 3 ]

Mijn God, wordt dat ooit nog een CX? chapeau in ieder geval!

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5359
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 21 april 2013 10:27 PM
  [ # 4 ]

Wow, dat zijn plaatjes waar je opgewonden van raakt! love3

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 21 april 2013 11:31 PM
  [ # 5 ]

@frank:

dit eerste bad is alleen om de verf weg te halen, roest zit er nog op.
het tweede bad is om roest weg te halen.
maar omdat het bedrijf met het eerste bad hier in het dorp zit kon ik hem makkelijk weer ophalen.
het last wat makkelijker en je ziet de gaten beter.

eerste gat zit dicht, nu nog twee te gaan cool hmm

Afbeelding Bijlagen
P1010840.jpgP1010838.jpgP1010837.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 22 april 2013 10:56 AM
  [ # 6 ]

Zo gauw ze gaan beitsen,zorg er dan voor dat daarna alles goed gespoeld wordt!!!
Want dit is echt rotzooi!
Maar ben echt zeer benieuwd.
Als ik dit zo zie,en het is klaar.dan moet een SM toch ook geen probleem meer zijn Wink

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 22 april 2013 11:42 AM
  [ # 7 ]

Dat van dat spoelen is een goeie tip, dat wist ik niet.

Een sm is natuurlijk wel even wat anders dan een cx.
Ik weet van een cx vrij aardig hoe het allemaal in elkaar zit.
Dat heb ik geleerd doordat ik al een jaar of 15 in die autos rondrij, en ik heb zeker in het begin ook echt veel verkeerd gedaan.
Bij een cx is dat niet zo erg omdat veel onderdelen nog redelijk te krijgen zijn.
Maar als je bij een sm wat verkloot ben je direct aan de beurt.

Als jij een gaat maken maak ik ook een Smile

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 22 april 2013 11:53 AM
  [ # 8 ]

Wat betreft SM’s heb ik een zelfde proces doorgemaakt. Marcel van Laarhoven die zweert bij een bad, spuit alles altijd helemaal na met de hoge druk spuit. Ik heb er uiteindelijk voor gekozen om te gaan stralen na het lassen. Daarmee heb je gelijk een ruwe ondergrond waarop de primer goed houdt. Cyril heeft overigens een slechte ervaring met de badmethode en kataforesebehandeling. Er kwam bij een restauratieproject van hem geen lak op de randen van de verschillende framedelen. Ik denk dat het kan werken. Er zijn wel wat dingen waarop je moet letten. Nu te laat. Ik zou ontroesten en ontlakken in eens hebben gedaan in Lokeren om ook gelijk te zien waar de roest gaten in het plaatwerk achterlaat door de behandeling. Ik heb mooi resultaat gezien. Je bent overigens met beide methodes wel al je kit kwijt voor wat het waard is.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 23 april 2013 10:09 AM
  [ # 9 ]

Robin,

Ik denk dat het klopt wat je zegt, maar mijn overwegigen waren de volgende.
Bij deze auto was het chasis dusdanig goed, en ook goed controleerbaar (geen lagen tectyl, de naden staan perfect dicht) dat ikhet ontlakken en ontroesten uit elkaar getrokken heb.
Er zijn drie plekken slecht, maar dat was ook al vooraf te zien.
Kit zit er sowieso niet op bij een chasis, plus dat kit vaak meer kwaad dan goed doet in mijn ogen( net als tectyl trouwens)

Stralen is natuurlijk ook erg goed, maar:
Je straalt alleen de buitenomtrek, binnenin kom je niet ofe nauwelijks, om over de stukken waar meerdere platen over elkaar zitten nog maarte zwijgen.
Daarbij krijg je nooit alle straalgrit meer uit de naden en kieren, en dat lijkt mij weer een toekomstige roestbron dan.

Tot nu toe ben ik heel tevreden over het resultaat, ik was een beetje bang dat er binnenin nog verfresten achter zouden blijven.
Maar zoals je op de fotos ziet is het 100% schoon binnenin.

Nadeel van dit soort acties is natuurlijk dat je pas over een paar jaar weet of je keuze juist was

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 26 april 2013 12:50 PM
  [ # 10 ]

ik denk dat ik tandarts ga worden.
best leuk werk: boren slijpen en gaatjes vullen Smile

Afbeelding Bijlagen
P1010846.jpgP1010845.jpgP1010844.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 26 april 2013 12:54 PM
  [ # 11 ]

en de wederopbouw:

Afbeelding Bijlagen
P1010849.jpgP1010848.jpgP1010847.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 26 april 2013 01:17 PM
  [ # 12 ]

Strak werk.
Naden tig of autogeen gelast?
VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 26 april 2013 01:18 PM
  [ # 13 ]

Zie het al
Autogeen,en CO2

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 26 april 2013 01:21 PM
  [ # 14 ]

Klopt naden autogeen en puntlassen co2

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 12 mei 2013 01:47 AM
  [ # 15 ]

hier een paar plaatjes.

spijkers op de achterklep voor spoiler, chrome strip en plastic onderrand.
verder was de motorkap om de steun heen geknikt.
de verstevigingsbalk doorgeslepen, kap gericht en een nieuw stuk uit een andere motorkap ingelast.

Afbeelding Bijlagen
P1010863.jpgP1010864.jpgP1010865.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
 
1 van de 18
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook