3 van de 18
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
zijn dames toegestaan op het forum?
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 01 september 2013 01:53 PM
  [ # 31 ]

Wat een klote troep is tectyl toch.
Ik ben al dagen bezig de oude tectyl laag weg te krabben confused

Moet dat echt 100% weg? Of alleen de dikke laag?
Om met epoxy en dinitrol verder te gaan bedoel ik.
Iemand ervaring?

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5359
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 01 september 2013 02:38 PM
  [ # 32 ]

Als er geen roest onder zit zou ik het lekker laten zitten.
Bij het Dinitrolstation maken ze de oude laag zo goed mogelijk schoon met hoge druk, losse delen vliegen er vanzelf af.
Dan goed laten drogen en vervolgens ML erop. Dit trekt in alle poriën en sluit de boel af.
Dan de dikkere metallic laag er overheen om te beschermen tegen steenslag.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 01 september 2013 03:03 PM
  [ # 33 ]

Met een staalborstel op de haakse slijper gaat het prima.
Het vliegt er vanaf.of met een föhn en plamuurmes.
Of het onderliggende plaatwerk vervangen,dan ben je er ook vanaf Laughing
Bij mij is het er bijna af Wink nog ongeveer een halve vierkante meter.

Succes VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 01 september 2013 03:49 PM
  [ # 34 ]

Ja klopt, ik ben nu bezig met fohn en plamuurmes en verkrabber.
Daar krijg ik ca 80 % mee weg, daarna met terpentine boenen.
Dan is 95 % weg.
Maar die laatste 5 % kost meer tijd dan de eerste 95.

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 01 september 2013 04:11 PM
  [ # 35 ]

Als die gummy laag maar weg is.
Als het goed is komt er dan zwart te voor schijn .
Dat laat je lekker zitten.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 01 september 2013 05:02 PM
  [ # 36 ]

Huh zwart? Gummy laag weg, dat hoop ik toch niet.

Het is nu zwart teer, dat haal ik weg, en dan komt er een licht gele gummy laag tevoorschijn.
Die laag is bobbelig en zit niet overal.
Daaronder zit beige verf.

Ik zal wel even wat fotos maken.

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 01 september 2013 05:52 PM
  [ # 37 ]

http://www.citroen-forum.nl/?URL=https://plus.google.com/photos/104808338418977024156/albums/5916893523969659505

Dit zit er bij mij onder de zwarte en bobbelige laag.
En tot zover moet je hem wel kaal maken.
Want die bobbelige laag kan her en der ook los zitten.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 01 september 2013 08:48 PM
  [ # 38 ]

ik denk dat citroen het later anders is gaan doen.
hier ziet het er zo uit.(onbehandels, gekrabt en met terpentine shoon gemaakt)
klopt inderdaad dat op een paar plekken die gele bobbellaag los zit, maar dat merk je met krabben.
dan borstel ik met de roterende borstel zoveel weg dat het weer vastzit.
maar over het algemeen ziet het er heel aardig uit vind ik.

Afbeelding Bijlagen
P1010909.jpgP1010908.jpgP1010907.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 01 september 2013 09:53 PM
  [ # 39 ]

Dat is grondig werk.
Maar wat ik er zo van zie,is het dezelfde opbouw qua lagen.
Het ligt er maar net aan wat men er naderhand op heeft gesmeerd.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5359
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 01 september 2013 10:15 PM
  [ # 40 ]

Heeft die gummi laag niet ook nog een geluiddempende functie?
Die ben je wel kwijt dan…

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43073
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 01 september 2013 10:20 PM
  [ # 41 ]
H@ns schreef:

Heeft die gummi laag niet ook nog een geluiddempende functie?..

Jazeker.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 01 september 2013 11:00 PM
  [ # 42 ]

Mooi, dan blijft dat dus gewoon zitten cheese

Dat frank het grondig vindt, en een dinitrol centrum het alleen maar afspuit met hoge druk, overtuigt mij dat ik de laatste 5 % tectyl gewoon laat Zitten

Waar kan ik het beste dinitrol kopen?
Dwz met een goed advies en redelijke prijs?

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43073
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 01 september 2013 11:01 PM
  [ # 43 ]

Gosliga, leeuwarden.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 01 september 2013 11:28 PM
  [ # 44 ]

Eerst ML eronder dagje laten drogen.
En dan pas dinitrol erop
De naden dik extra spuiten.
Dit wordt ook mijn werkwijze weet ik nu
Ik heb er alleen epoxy tussen zitten.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 01 september 2013 11:36 PM
  [ # 45 ]

Ik doe de kale plekken eerst 2x met epoxy, dan de lasnaden kitten, dan nog een laag epoxy.
Epoxy doe ik eerst zwart, dan wit, en dan grijs (zwart met wit) zodat ik goed kan zien wat ik al gedaan heb.

En daarna volg ik het advies van de dinitrol boer

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
 
3 van de 18
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook