Totaal aantal Berichten: 27973
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Hopelijk was het gewoon die simpele losse klem!

Totaal aantal Berichten: 7610
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Waarom verteld zo’n auto dat nou gewoon niet zelf - al dat gezoek.

Totaal aantal Berichten: 3909
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gevonden ?
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Totaal aantal Berichten: 3909
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Laat ons en je zelf niet langer wachten en rijd even een rondje. We willen nu wel weten of dit het was.
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
ik durf niet meer; zou de teleurstelling niet meer aankunnen denk ik
Morgen meld ik me weer!

Totaal aantal Berichten: 1173
- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Heb hele goede hoop dat dat het euvel oplost! Erg benieuwd. Anders heb ik misschien nog een tip (je ) heel misschien.
Persoonlijk kan ik na vandaag even geen cX meer zien en dan vooral niet de onderkant

Totaal aantal Berichten: 7610
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Zet ‘m dan maar weer op z’n wielen.
Helaas…....... Dat was dus niet de (hoofd-)oorzaak. Maar… de volhouder wint: ik moet met enige schaamte erkennen dat er toch een slang kapot is en wel die van de inlaat naar de extra-luchtschuif (degene die over het klepdeksel loopt). Het viel me nu ook op dat het zo’n herrie was als je bij draaiende motor onder de kap keek. Het zou goed kunnen dat die net het laatste zetje kreeg toen ik de boel losnam voor het kleppen stellen en het vervangen van het luchtfilter. Het lijkt wel of een onderhoudsbeurt meer kwaad dan goed doet. (tip: doe dit dan ook nooit 1 dag voor de vakantie).
Als je zo’n slang losneemt merk je pas wat een kracht die aanzuigende lucht heeft en dat het eigenlijk een wonder is dat je dat luchtdicht krijgt.
Over de onderkant gesproken: tijdens het ‘proefritje’ vandaag naar een begrafenis hoorden we een enorme kabaal van het over een stuk metaal rijden. Omdat ik het niet gezien had dachten we dat het onder de auto vandaan kwam. Wij het stuk, vrij dik, zwart en met tectyl, opgeraapt. Verder gereden en thuis maar eens onder de auto gekropen. Volgens mij mis ik niets. Maar gezien de dikte kan het ook eigenlijk niet van een CX zijn

Totaal aantal Berichten: 3673
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Freek heeft jouw auto nog 2 BDP-sensoren of al één?
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D

- CX 25 GTi Turbo 2
Is een Turbo 2 niet altijd met 1 sensor?

Dat dacht ik ook altijd, maar mogelijk hele vroege toch niet…. (maar geen idee dus)
hoi Leontien, de auto heeft 1 sensor. Ik denk dat ik eerst maar eens die slang ga vervangen en zorg dat de boel echt luchtdicht wordt. En als ik dan nog problemen heb kijken we weer verder. Wel een beetje beschamend dat ik dit soort zaken nu pas ontdek en in de veronderstelling verkeerde dat het inlaattraject 100% in orde was. Komt misschien mede door het feit dat de motor zich desondaks zo voorbeeldig gedraagt bij lage snelheden. Gisteren verbaasde ik me er nog over: keurig in z’n 3 oppakkend vanaf een 30 km/uur bij iets meer dan 1000 toeren. Eigenlijk waanzinnig goede motoren dus.

Hmm één sensor dus.
‘jammer’ in de zin van dat het anders nog de nok op het vliegwiel had kunnen zijn waar een stukje afgebroken kon zijn. Hebben wij ook weleens gehad. dagen gezocht en uiteindelijk kwam dit pas aan het licht toen het hele blok er al uit lag.
Ja maar dat verzin je toch ook niet. Waarom zou er nou een stukje van zo’n nokje afbreken?? Af en toe hebben wij maar een frustrerende hobby!

- CX 25 GTi Turbo 2
Dat is het hem juist, als alle standaard dingen of veel voorkomende kwalen gedaan zijn dan is er iets anders aan de hand waar je normaal niet naar zou gaan kijken.