3 van de 7
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
GTI Turbo2 houdt in bij vol gas accelereren: toch een slang…
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 05 mei 2013 10:11 PM
  [ # 31 ]
Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7610
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 05 mei 2013 10:29 PM
  [ # 32 ]

Waarom verteld zo’n auto dat nou gewoon niet zelf - al dat gezoek. Wink

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3909
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 05 mei 2013 10:32 PM
  [ # 33 ]

Gevonden ?

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3909
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 05 mei 2013 10:38 PM
  [ # 34 ]

Laat ons en je zelf niet langer wachten en rijd even een rondje.  We willen nu wel weten of dit het was. Smile

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
freek
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 02-02-2005

- CX GTI turbo 2
Gepost: 06 mei 2013 12:11 AM
  [ # 35 ]

ik durf niet meer; zou de teleurstelling niet meer aankunnen denk ik Laughing
Morgen meld ik me weer!

Profiel  
 
puffel
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Gepost: 06 mei 2013 01:47 AM
  [ # 36 ]

Heb hele goede hoop dat dat het euvel oplost! Erg benieuwd. Anders heb ik misschien nog een tip (je ) heel misschien.
Persoonlijk kan ik na vandaag even geen cX meer zien en dan vooral niet de onderkant Smile

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7610
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 06 mei 2013 01:17 PM
  [ # 37 ]

Zet ‘m dan maar weer op z’n wielen. Wink

Profiel  
 
freek
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 02-02-2005

- CX GTI turbo 2
Gepost: 06 mei 2013 04:18 PM
  [ # 38 ]

Helaas…....... Dat was dus niet de (hoofd-)oorzaak. Maar… de volhouder wint: ik moet met enige schaamte erkennen dat er toch een slang kapot is en wel die van de inlaat naar de extra-luchtschuif (degene die over het klepdeksel loopt). Het viel me nu ook op dat het zo’n herrie was als je bij draaiende motor onder de kap keek. Het zou goed kunnen dat die net het laatste zetje kreeg toen ik de boel losnam voor het kleppen stellen en het vervangen van het luchtfilter. Het lijkt wel of een onderhoudsbeurt meer kwaad dan goed doet. (tip: doe dit dan ook nooit 1 dag voor de vakantie).
Als je zo’n slang losneemt merk je pas wat een kracht die aanzuigende lucht heeft en dat het eigenlijk een wonder is dat je dat luchtdicht krijgt.
Over de onderkant gesproken: tijdens het ‘proefritje’ vandaag naar een begrafenis hoorden we een enorme kabaal van het over een stuk metaal rijden. Omdat ik het niet gezien had dachten we dat het onder de auto vandaan kwam. Wij het stuk, vrij dik, zwart en met tectyl, opgeraapt. Verder gereden en thuis maar eens onder de auto gekropen. Volgens mij mis ik niets. Maar gezien de dikte kan het ook eigenlijk niet van een CX zijn Laughing

Profiel  
 
Gepost: 07 mei 2013 01:54 AM
  [ # 39 ]

Freek heeft jouw auto nog 2 BDP-sensoren of al één?

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 07 mei 2013 09:30 AM
  [ # 40 ]
Profiel  
 
Gepost: 07 mei 2013 10:12 AM
  [ # 41 ]

Dat dacht ik ook altijd, maar mogelijk hele vroege toch niet…. (maar geen idee dus)

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
freek
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 02-02-2005

- CX GTI turbo 2
Gepost: 07 mei 2013 11:49 AM
  [ # 42 ]

hoi Leontien, de auto heeft 1 sensor. Ik denk dat ik eerst maar eens die slang ga vervangen en zorg dat de boel echt luchtdicht wordt. En als ik dan nog problemen heb kijken we weer verder. Wel een beetje beschamend dat ik dit soort zaken nu pas ontdek en in de veronderstelling verkeerde dat het inlaattraject 100% in orde was. Komt misschien mede door het feit dat de motor zich desondaks zo voorbeeldig gedraagt bij lage snelheden. Gisteren verbaasde ik me er nog over: keurig in z’n 3 oppakkend vanaf een 30 km/uur bij iets meer dan 1000 toeren. Eigenlijk waanzinnig goede motoren dus.

Profiel  
 
Gepost: 07 mei 2013 01:41 PM
  [ # 43 ]

Hmm één sensor dus.
‘jammer’ in de zin van dat het anders nog de nok op het vliegwiel had kunnen zijn waar een stukje afgebroken kon zijn. Hebben wij ook weleens gehad. dagen gezocht en uiteindelijk kwam dit pas aan het licht toen het hele blok er al uit lag.  hmz

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
freek
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 02-02-2005

- CX GTI turbo 2
Gepost: 07 mei 2013 01:53 PM
  [ # 44 ]

Ja maar dat verzin je toch ook niet. Waarom zou er nou een stukje van zo’n nokje afbreken?? Af en toe hebben wij maar een frustrerende hobby!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 07 mei 2013 02:02 PM
  [ # 45 ]

Dat is het hem juist, als alle standaard dingen of veel voorkomende kwalen gedaan zijn dan is er iets anders aan de hand waar je normaal niet naar zou gaan kijken.

Profiel  
 
 
3 van de 7
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook