12 van de 14
« Eerste  < Vorige 10 11 12 13 14 Volgende > 
   
Rolf92’s 19 TZI Berline 1990
tim1993
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1267
Geregistreerd: 24-10-2013

- BX 16 TRI
- Berlingo Multispace
Gepost: 12 februari 2015 05:25 PM
  [ # 166 ]

Hé die heb ik ook! Leuk man very good

BX 16 TRi ‘86
Peugeot 406 V6 Break ‘99

Profiel  
 
Rolf92
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 187
Geregistreerd: 14-01-2013

- BX 19 TZI
- Xantia 1.8I 16V
Gepost: 15 februari 2015 06:55 PM
  [ # 167 ]

Gisteren de BX weer even gestart, maar kreeg het ‘te weinig KVS lampje’. Beetje bijgevuld en het lampje was weer weg.
Nu lees ik in de vraagbaak bij de laatste stap van KVS verversen: ‘Vul de radiateur tot de bovenste rand van de vulopening. Plaats de radiateurdop.’ Het ontluchten is dus al geweest.
Nu is mijn vraag, gewoon normaal bijvullen ook tot aan de rand?
Moderne auto’s vul je namelijk bij in het expansievat en staan min en max streepjes op.

BX rij je bijna voor niks!

Profiel  
 
tim1993
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1267
Geregistreerd: 24-10-2013

- BX 16 TRI
- Berlingo Multispace
Gepost: 15 februari 2015 07:03 PM
  [ # 168 ]

Ja gewoon bijvullen tot de rand. Alles wat te veel is gooit ‘ie er vanzelf uit

BX 16 TRi ‘86
Peugeot 406 V6 Break ‘99

Profiel  
 
Rolf92
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 187
Geregistreerd: 14-01-2013

- BX 19 TZI
- Xantia 1.8I 16V
Gepost: 15 februari 2015 07:50 PM
  [ # 169 ]

Top! Hopen dat het in de voorjaarsvakantie een beetje knap weer is zodat ik weer met de bix aan de slag kan

BX rij je bijna voor niks!

Profiel  
 
Rolf92
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 187
Geregistreerd: 14-01-2013

- BX 19 TZI
- Xantia 1.8I 16V
Gepost: 27 maart 2015 09:26 PM
  [ # 170 ]

De BX is vandaag uit de winterslaap gehaald, eindelijk weer een stukje rijden! Heb de vering toch wel gemist, moest daarna in de Peugeot met wokkels van pa en ma rijden en dat was wel even een tegenvaller.

Zit je bij opa & oma aan de thee, vraagt opa ineens wanneer de BX 25 wordt. Schiet mij ineens te binnen dat ze op 27-3-1990 uit de fabriek kwam rollen, ze is dus vandaag 25 jaar geworden (Helaas niet belastingvrij). Feestje dus! Heb de BX getrakteerd op een setje voorste spatlappen.

WP_20150327_001

En nog ff een totaalplaatje van de jarige jet!

WP_20150327_002

BX rij je bijna voor niks!

Profiel  
 
Bertje beige
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011

- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Gepost: 28 maart 2015 08:56 PM
  [ # 171 ]

Gefeliciteerd, ze ziet er nog erg netjes uit voor haar leeftijd clap

Profiel  
 
Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 29 maart 2015 12:08 PM
  [ # 172 ]

Gefeliciteerd! Mijn BX had eigenlijk 16 maart belastingvrij moeten worden, vrijwel even oud dus. Je kunt, onder voorwaarden, nu wel voor een voordelige verzekering gaan.

Profiel  
 
Marviin
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1312
Geregistreerd: 20-06-2011

- BX 16 TRS
Gepost: 29 maart 2015 01:15 PM
  [ # 173 ]

Gefeliciteerd!
Maar die verzekering kan al eerder, mijn Xantia uit ‘98 heb ik ook als youngtimer verzekerd, scheelt een slok op een borrel!

1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk

Profiel  
 
Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 29 maart 2015 01:17 PM
  [ # 174 ]

Ah, dat wist ik niet. Ik zit bij een verzekeraar waar het kan vanaf 25 jaar.

Profiel  
 
Rolf92
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 187
Geregistreerd: 14-01-2013

- BX 19 TZI
- Xantia 1.8I 16V
Gepost: 29 maart 2015 03:52 PM
  [ # 175 ]

Klopt, ik heb de BX ook al een jaar als youngtimer verzekert. Betaal ongeveer €11,- per maand. Toen ik een jaar geleden aan het rondkijken was naar een oldtimer verzekering kwam de auto wel in aanmerking maar ik niet. Bij de meeste verzekeraars is er een leeftijdsgrens van 24 jaar voor de bestuurder/eigenaar.

BX rij je bijna voor niks!

Profiel  
 
Rolf92
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 187
Geregistreerd: 14-01-2013

- BX 19 TZI
- Xantia 1.8I 16V
Gepost: 14 april 2015 05:04 PM
  [ # 176 ]

Ff een vraag over de MAP-sensor.
Bij mij zit in het slangetje van MAP-sensor naar inlaatspruitstuk een T-stukje. Hier zit een slang op die richting achterkant motorblok loopt, aan het einde zit er een schroef ingedraaid. Hoort deze slang ergens op of is dit een overblijfsel van het uitgebouwde LPG systeem? Zelf vermoed ik dat laatste.

BX rij je bijna voor niks!

Profiel  
 
Rolf92
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 187
Geregistreerd: 14-01-2013

- BX 19 TZI
- Xantia 1.8I 16V
Gepost: 18 april 2015 07:57 PM
  [ # 177 ]

Helaas had deze oude dame vandaag geen zin in de voorjaarsrit van de BXclub.
Gisteren de BX opgehaald uit Groningen en ca 150 km gereden en vanmorgen even kort gereden met een aanhanger, ze gedroeg zich voorbeeldig. Stap ik vanochtend om 11 uur in de auto om te vertrekken maar ze sloeg niet aan.
Benzine genoeg en ook vonk. Op een of andere manier gaat de injector niet open. Als ik de injector handmatig (accu) openzet komt er wel een stoot benzine uit. Voordeel van deze situatie is dat ik nu wel een mooi uitzicht heb als ik uit het raam kijk!

BX rij je bijna voor niks!

Profiel  
 
Rolf92
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 187
Geregistreerd: 14-01-2013

- BX 19 TZI
- Xantia 1.8I 16V
Gepost: 20 april 2015 10:07 AM
  [ # 178 ]

Ff een update. Zondagmorgen mijn hand in de zekeringkast gestoken en daar aan de draden gefriemeld en toen kwam de motor weer tot leven.
Helaas liep die niet helemaal mooi rond. Toen het blok net weer liep werkten de elektrische ramen, blower, radio, binnenverlichting en richtingaanwijzers niet, na een keer motor uit en weer aanzetten werkte dat allemaal weer.

Zondagavond besloten om maar aan de rit van 100 km terug naar de stalling te beginnen. Als je niet teveel gas gaf liep het blok ‘normaal’ gaf je meer gas begon het blok te stotteren. 10km voor de bestemming bij het stoppen voor een kruising viel het blok uit en ging ook niet meer aan, laatste stukje gesleept.

Ik heb het vermoeden dat het een elektrisch probleem is. Accu is 7 jaar oud en accuklemmen zijn nieuw, dynamo geeft een spanning van 14 volt maar zakt eens in de 10 seconden terug naar 7 volt om daarna direct weer terug te gaan naar 14 volt.

BX rij je bijna voor niks!

Profiel  
 
Marviin
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1312
Geregistreerd: 20-06-2011

- BX 16 TRS
Gepost: 20 april 2015 10:59 PM
  [ # 179 ]

Wel raar dat de spanning dan wegvalt. Ik zou zo niet durven zeggen wat daar de aanleiding van is.
Misschien met een andere dynamo testen of die het dan ook doet?

1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk

Profiel  
 
tim1993
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1267
Geregistreerd: 24-10-2013

- BX 16 TRI
- Berlingo Multispace
Gepost: 21 april 2015 07:33 AM
  [ # 180 ]

Ik zou ook denken aan een kapotte spanningsregelaar van de dynamo. Als het lukt zou ik ff testen met een ander (leen) exemplaar.

BX 16 TRi ‘86
Peugeot 406 V6 Break ‘99

Profiel  
 
 
12 van de 14
« Eerste  < Vorige 10 11 12 13 14 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook