13 van de 14
« Eerste  < Vorige 11 12 13 14 Volgende > 
   
Rolf92’s 19 TZI Berline 1990
Rolf92
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 187
Geregistreerd: 14-01-2013

- BX 19 TZI
- Xantia 1.8I 16V
Gepost: 21 april 2015 10:13 AM
  [ # 181 ]

Het ‘accu’ lampje op het dashboard heeft wel 2 minuten gebrand, daarna ging die uit. Zit dat lampje toevallig op het stekkertje met de groene kabel op de dynamo?

BX rij je bijna voor niks!

Profiel  
 
tim1993
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1267
Geregistreerd: 24-10-2013

- BX 16 TRI
- Berlingo Multispace
Gepost: 21 april 2015 10:15 AM
  [ # 182 ]

Volgens mij wel, zie ook schema:

BX 16 TRi ‘86
Peugeot 406 V6 Break ‘99

Profiel  
 
rehc
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 442
Geregistreerd: 17-04-2009

- XM V6.24V
- BX 16Valve
Gepost: 21 april 2015 10:39 AM
  [ # 183 ]

aangezien ie eerst ook niet wilde starten en er problemen rond de zekeringkast waren is er wellicht elektrisch meer aan de hand rond zekeringkast/contactslot of stekkers?

Renault 5 Alpine Turbo | Renault 21 Turbo ph1 | | Renault 21 Turbo ph2 | Renault 25 Baccara V6 Turbo | en div Alpines en RS

Profiel  
 
Rolf92
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 187
Geregistreerd: 14-01-2013

- BX 19 TZI
- Xantia 1.8I 16V
Gepost: 21 april 2015 11:14 AM
  [ # 184 ]

Problemen doen zich vooral voor bij stationair toerental, wanneer de dynamo dus niet laadt en de stroom voor de accessoires uit de accu komt. Als ik bijvoorbeeld de radio aan heb staan en ik zet de blower ‘aan’ gaat de radio uit en de blower begint ook niet te draaien. Tevens viel de auto uit toen ik moest wachten voor een kruising.
Heb de accu ook opgeladen toen ik hem leeg had gestart, maar de 55Ah die erin hoort te zitten werd bij lange na niet erin geladen, bij 20Ah hield het wel op.

Bekabeling wil ik sowieso nog een keer goed nalopen omdat het een ex-LPGer is.

BX rij je bijna voor niks!

Profiel  
 
rehc
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 442
Geregistreerd: 17-04-2009

- XM V6.24V
- BX 16Valve
Gepost: 21 april 2015 11:41 AM
  [ # 185 ]

mogelijk dus rotte accu en rotte dynamo. op de accu zonder lopende motor moet je de blower en radio kunnen gebruiken tegelijk tenzij je een hele forse stereo erin hebt zitten natuurlijk. als je een motor management lampje erin hebt zitten moet die ook gaan branden als de accuspanning te laag wordt met lopende motor.

Renault 5 Alpine Turbo | Renault 21 Turbo ph1 | | Renault 21 Turbo ph2 | Renault 25 Baccara V6 Turbo | en div Alpines en RS

Profiel  
 
Rolf92
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 187
Geregistreerd: 14-01-2013

- BX 19 TZI
- Xantia 1.8I 16V
Gepost: 22 april 2015 07:55 PM
  [ # 186 ]

Nieuwe accu is binnen en zal binnenkort de dynamo eraf halen en laten reviseren. Ook wil ik de massastrip gaan vervangen. Er loopt er een van blok naar accutray en volgens mij heb ik er nog een gezien maar weet niet meer waar precies, iemand een idee?

BX rij je bijna voor niks!

Profiel  
 
Rolf92
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 187
Geregistreerd: 14-01-2013

- BX 19 TZI
- Xantia 1.8I 16V
Gepost: 23 april 2015 06:23 PM
  [ # 187 ]

Ze loopt weer, even zelf een nieuwe massakabel chassis-motor gemaakt, maar nu meet ik op de dynamo en accu een wisselspanning van 30 volt. Hoort dit of zijn soms de diodes in de dynamo kapot?

BX rij je bijna voor niks!

Profiel  
 
Bertje beige
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011

- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Gepost: 23 april 2015 06:47 PM
  [ # 188 ]

30 volt wisselspanning gulp ? Dan is er duidelijk iets mis, op de accupolen hoor je bij draaiende motor ongeveer 14 volt te meten, gelijkspanning.

Profiel  
 
tim1993
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1267
Geregistreerd: 24-10-2013

- BX 16 TRI
- Berlingo Multispace
Gepost: 23 april 2015 07:18 PM
  [ # 189 ]

30v wissel? Gauw alles uitzetten en een nieuwe dynamo monteren. Waarschijnlijk is de gelijkrichter van je dynamo gesneuveld.

BX 16 TRi ‘86
Peugeot 406 V6 Break ‘99

Profiel  
 
Marviin
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1312
Geregistreerd: 20-06-2011

- BX 16 TRS
Gepost: 23 april 2015 07:56 PM
  [ # 190 ]

Als jouw dynamo 30v wisselstroom levert, dan kan de motor echt niet lopen.
Zet je multimeter eerst maar eens op gelijkstroom

1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk

Profiel  
 
Rolf92
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 187
Geregistreerd: 14-01-2013

- BX 19 TZI
- Xantia 1.8I 16V
Gepost: 23 april 2015 09:26 PM
  [ # 191 ]

Levert volgens multimeter 14v gelijk en 30v wissel en de auto loopt toch echt. Heb iig de dynamo eruit gehaald en ga hem naar een revisiebedrijf brengen.

BX rij je bijna voor niks!

Profiel  
 
Marviin
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1312
Geregistreerd: 20-06-2011

- BX 16 TRS
Gepost: 23 april 2015 09:31 PM
  [ # 192 ]

Je moet naar de gelijkstroom kijken, want dat is wat de dynamo levert.
Aan die wisselstroom waarde heb je helemaal niets, maar zo te horen is de dynamo dus gewoon goed toch?

1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk

Profiel  
 
Rolf92
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 187
Geregistreerd: 14-01-2013

- BX 19 TZI
- Xantia 1.8I 16V
Gepost: 24 april 2015 01:09 PM
  [ # 193 ]

Dynamo is op de testbank geweest en is inderdaad gewoon goed, ze hebben alleen de contacten schoon gemaakt.

BX rij je bijna voor niks!

Profiel  
 
tim1993
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1267
Geregistreerd: 24-10-2013

- BX 16 TRI
- Berlingo Multispace
Gepost: 24 april 2015 01:11 PM
  [ # 194 ]

Toch raar dat je met een goede dynamo af en toe een dipje hebt van 7v

BX 16 TRi ‘86
Peugeot 406 V6 Break ‘99

Profiel  
 
Jeger
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 174
Geregistreerd: 24-05-2009

- BX Cannes
- BX Deauville
Gepost: 24 april 2015 01:31 PM
  [ # 195 ]
tim1993 schreef:

Toch raar dat je met een goede dynamo af en toe een dipje hebt van 7v

Dit kan niet aan de dynamo liggen, als je dynamo ‘even’ geen stroom levert moet dit gat opgevuld worden door de de accu.

Profiel  
 
 
13 van de 14
« Eerste  < Vorige 11 12 13 14 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook