Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Yep!
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Vanmorgen een vreemde ervaring.
De C6 gestart en voet op het rempedaal: hee wat voelt dat raar aan, een spijkerhard pedaal…
Bak in D geschakeld en vervolgens rijdt de auto zomaar, met m’n voet op de rem, vanaf de oprit de straat op! Door zo hard mogelijk op het rempedaal te trappen, vertraagde de auto een beetje. Uiteindelijk maar de handrem er in gegooid, toen stopte hij echt.
Iets in de rembekrachtiging werkt niet.
De CX gepakt naar m’n werk.
Eerst maar eens met Johan overleggen wat er aan de hand kan zijn.
Totaal aantal Berichten: 43053
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Vacuümpomp stuk wellicht? Had de C6 lang stilgestaan?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006
- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Altijd al gezegd: op een hydropneumatische Citroen hoort geen vacuüm-rembekrachtiger!
En al helemaal niet op een diesel.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
waterman schreef:Vacuümpomp stuk wellicht? Had de C6 lang stilgestaan?
Nee, heeft gisteren nog gereden. Alleen niet door mij. Ik moet nog navragen hoe dat gegaan is.
@JanSr: waarom niet in een diesel?
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006
- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Bij een benzine motor heb je standaard “gratis” vacuüm.
Een diesel moet dat speciaal maken, met een aparte vacuümpomp.
En een Hydropneumaat heeft van nature al hydraulische systeemdruk.
Vandaar mijn opinie.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Volgens Johan is de kans groot dat de rembooster defect is. Hij heeft in de afgelopen tijd al een aantal vervangen in C6-en.
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006
- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Is dat de rembekrachtiger in goed Nederlands? Ruim € 150?
Hoeveel uur sleutelen gaat daar in zitten?
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Ongeveer die prijs ja. Maar wel 5 uur sleutelen.
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006
- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Holy shit! Dus een doe het zelf klus?
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 43053
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
JanSr schreef:Bij een benzine motor heb je standaard “gratis” vacuüm.
Een diesel moet dat speciaal maken, met een aparte vacuümpomp.
En een Hydropneumaat heeft van nature al hydraulische systeemdruk.
Vandaar mijn opinie.
De vacuümpomp heb je toch nodig op een moderne diesel. Een aantal milieufuncties worden bediend/gestuurd met vacuüm. Zelfs de motorsteunen worden met vacuüm bediend op de c6 en c5 met v6 hdi. Daarbij moeten veersysteem en remsysteem tegenwoordig volledig gescheiden zijn dus ontkom je niet aan een aparte bekrachtiging voor de remmen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Nou Jan, als GJO het in 5 uur doet, dan ben ik er zeker 15 uur mee zoet. Nee dank u.
Als ik het al kan. Mijn sleutelervaring aan remmen/rembekrachtiging beperkt zich tot een AX. Nou weet ik wel dat de C6 wat dat betreft niet meer dan een grote AX is, maar toch…
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006
- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Vacuumgeregelde motorsteunen…. Het moet niet gekker worden. ik wordt te oud voor dit vak, vrees ik.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
waterman schreef:Daarbij moeten veersysteem en remsysteem tegenwoordig volledig gescheiden zijn dus ontkom je niet aan een aparte bekrachtiging voor de remmen.
Grappig feitje, die had ik nog niet eerder gehoord.
Als dat niet verplicht zou zijn, had Citroën dan wellicht wel gekozen om ze te combineren?
Nou ja we zullen het waarschijnlijk nooit weten.
Nu gewoon even 5 uurtjes aftikken en weer fijn verder met het groene apparaat!
Misschien leuk, op EuroCitro in Le Mans was er ook een groene C6 aanwezig
Nu met Atlantique-velgen, heb ik in het topic over de Raid Arctique gezien!
Edit: die waren hier op de vorige bladzijde dus ook al te zien…
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!