5 van de 24
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
   
CX Turbo velgen in 16 inch ipv TRX? (foto pagina 10, 18 en 23)
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 07 oktober 2013 10:47 AM
  [ # 61 ]

Nee, ik maak me zorgen dat het project in schoonheid sterft en bij het idee blijft.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3891
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 07 oktober 2013 10:16 PM
  [ # 62 ]

ik heb gepolst bij Michelin NL, voor mijn Pilot Sport 3 zomerbanden in 205/55 R 16.
Zij gaven op:
Maximale   belasting (kg)  1230
Bandenspanning bij maximale belasting (b) 2,5
Maximale breedte bij gebruik (mm) 223
Maximale diameter bij gebruik(mm) 642
Theoretische afgelegde weg per omwenteling (mm) 1928
Design diameter 632
Theoretische belaste straal (mm)  291
Minimale Velgbreedte 5,5
Meetvelg (advies velg) 6,5
Maximale velgbreedte 7,5

205 verschilt niet veel met 210. Ik weet niet of breder moet / nodig is.
modern 205 rijdt beter dan TRX, je wint best wel wat.
205 past dus op een 5,5-7,5 J velg, volgens opgave van Michelin.
Als er een 16 inch, 6J velg komt gaat dat prima lijkt mij dan.
Dus moeten we niet perse naar een 7J oplossing denk ik. Iemand andere gedachten ?

Kijk anders eerst even naar welke band je wil, en welke J waarden lukken. Als je iets breder wil, 215 of 225, kan je die waarschijnlijk nog prima monteren op een 6J velg.
Michelin heeft de energy saver, of primacy 3 geloof ik. Maar ik weet niet welke band je wil.
Andere merken zoals Continental heeft een vrij uitgebreide range aan typen en breedtes. Soms iets lastig om de passende range aan J waarden per band terug te vinden…...


En ik houd direct contact met Zwitserland, de initiatiefnemer. Bij nieuws meld ik me.

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7531
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 07 oktober 2013 10:48 PM
  [ # 63 ]

Mij valt bij de TRX-band op dat de velg relatief smal is, de wang van de band bolt dus wat naar buiten. Als je dat beeld wilt benaderen, moet de velg inderdaad niet te breed zijn. Dan krijg je dat velg en de zijkant van de band vertikaal in één lijn liggen, zoals op moderne auto’s. Rijd je bovendien sneller schade aan de velg ....

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 07 oktober 2013 10:49 PM
  [ # 64 ]

Breder dan 205 zal voor de grip niet zo belangrijk zijn.

Maar voor het gezicht wel. Als een CX Turbo gewoon op TRXen staat, vaak op 190 of 200 ipv van 210 dan zie je dat vanaf een afstand. Het ziet er gewoon te smal uit.
Zelf heb ik er nu rondom 220 zitten, dat vult de boel lekker op, de CX staat dan lekker stevig op de banden Wink

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 07 oktober 2013 10:57 PM
  [ # 65 ]
break23m schreef:

Mij valt bij de TRX-band op dat de velg relatief smal is, de wang van de band bolt dus wat naar buiten. Als je dat beeld wilt benaderen, moet de velg inderdaad niet te breed zijn. Dan krijg je dat velg en de zijkant van de band vertikaal in één lijn liggen, zoals op moderne auto’s. Rijd je bovendien sneller schade aan de velg ....

Zoals ik in post 50 op de vorige pagina al had gevonden, voor elke breedte velg zijn er een aantal maten die passen. Ga je daar nog verder overheen zal je dat gaan merken met sturen.

Daarom denk ik aan 7J.
Dan past alles van 195 tot 225. Smaller wil je niet op een turbo en breder kan niet.

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 02 november 2013 11:58 PM
  [ # 66 ]

Bij het zien van de aflevering van Wheeler Dealers over de Ford Popular hotrod zie ik net een velgenfabrikant voorbij komen:  http://www.imagewheels.co.uk/ Zo te zien heeft dit bedrijf alles in huis wat nodig is om wielen na te maken. Effe met een origineel er naartoe, beetje brainstormen en kletsen, financier vinden en dan aan de slag.

Ik zou geen Turbovelgen doen maar de gewone aluminium wielen voor TRX-en. Ik denk dat de markt daarvoor groter is vanwege de vele GTI’s. En als je een GTI Turbo hebt, ga je wel over op de blokjesvelgen in 16 inch. Het is simpel, je laat ze scannen en digitaal opblazen naar 16 inch.

Wat betreft prijs denk ik dat die van de Roues Résines in aluminium van Regembeau een mooie indicatie geven. Dat is E 580 per stuk, kortom E 2.320,- voor een set wielen. Inkoop is het uiteraard wat minder. Stel het is E 1.500 per set en je gaat uit van 40 sets, dan moet je E 60.000,- regelen. Het is een kwestie van wat financiers zoals clubs zien te regelen of wellicht een voorinschrijving met betalingen. Wie oh wie pakt de handschoen op?

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
Nelis Infra
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009

- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Gepost: 03 november 2013 09:29 AM
  [ # 67 ]
Robin Visser schreef:

Nee, ik maak me zorgen dat het project in schoonheid sterft en bij het idee blijft.

Speaking of which, is er al nieuws over de deurpanelen? Wink

Way out in the water, see it swimming.

...en de Gehavende Groene (& de Bruikbare Blauwe)

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 03 november 2013 09:59 AM
  [ # 68 ]

Ik heb zo het idee dat deze vraag een lading heeft. Wat wil je eigenlijk opmerken?

Na mijn vertrek bij de CX-club voelde ik me niet meer zo geroepen om verder te gaan met deurpanelen te laten maken. Je mag de draad oppakken Niels. Als ik mijn vrijwilligerstijd nu besteed aan het in stand houden van ouwe barrels, dan is dat voor de SM. Ontwikkelingen die op dat vlak tegenkomt of initieer, kun je op het SM deel van dit forum lezen en op de site van de Citroën SM-club.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 03 november 2013 10:10 AM
  [ # 69 ]

Waar zijn de eerste modellen gebleven?
Ben hier ook al eens naar op zoek geweest,maar wie ze nu heeft?
Best wel interesse om het op te pakken.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 03 november 2013 10:16 AM
  [ # 70 ]

Heren, graag hier ontopic!

Wat betreft de deurpanelen: dat is volgens mij dit topic wat bedoeld wordt:
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/197271/P210/

Profiel  
 
Falk
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 299
Geregistreerd: 06-05-2007

- CX 22RS brk "Jacky Brown"
- Jumpy 2.0HDI
- Xantia 2.0 16V
Gepost: 03 november 2013 12:58 PM
  [ # 71 ]

Robin, de jongens in Engeland betaalden ik meen 1700 pond, waar het bedrijf normaal ca 5000 zou rekenen!!
Voor de rekenaars 5900 euro voor 4 velgen.

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 03 november 2013 02:08 PM
  [ # 72 ]

Dan beter even vragen waar Regembeau ze vandaan heeft…. Jouw rekensom Marcel en die van mij indachtig, lijkt het mij dat de eerst te beantwoorden vraag is wat de goegemeente voor een setje velgen over heeft. Als de eerste inschatting is dat de hiervoor genoemde bedragen veel te hoog zijn, dan heeft het ook niet zo’n zin dit idee tot het offertestadium te brengen. Aan de andere kant, je weet het pas als je het hebt onderzocht.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
Falk
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 299
Geregistreerd: 06-05-2007

- CX 22RS brk "Jacky Brown"
- Jumpy 2.0HDI
- Xantia 2.0 16V
Gepost: 03 november 2013 04:21 PM
  [ # 73 ]

Er is sprake van een bovengrens van 1200 euro alleen staat er niet bij per velg of per set!?
Dat is dus even afwachten.

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 03 november 2013 04:47 PM
  [ # 74 ]

In de aflevering van Wheeler dealers werden alleen nieuw voorwielen gemaakt. En ik blijf benieuwd wat het iedereen waard is…..

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 03 november 2013 05:29 PM
  [ # 75 ]
Robin Visser schreef:

Ik zou geen Turbovelgen doen maar de gewone aluminium wielen voor TRX-en. Ik denk dat de markt daarvoor groter is vanwege de vele GTI’s. En als je een GTI Turbo hebt, ga je wel over op de blokjesvelgen in 16 inch. Het is simpel, je laat ze scannen en digitaal opblazen naar 16 inch.

Wat betreft prijs denk ik dat die van de Roues Résines in aluminium van Regembeau een mooie indicatie geven. Dat is E 580 per stuk, kortom E 2.320,- voor een set wielen. Inkoop is het uiteraard wat minder. Stel het is E 1.500 per set en je gaat uit van 40 sets, dan moet je E 60.000,- regelen. Het is een kwestie van wat financiers zoals clubs zien te regelen of wellicht een voorinschrijving met betalingen. Wie oh wie pakt de handschoen op?

Ik denk dat je met een GTI ontwerp meer dan 40 sets kwijt kan omdat de wielen de wielkast toch mooier vullen dan de 14"wielen.

Profiel  
 
 
5 van de 24
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook