1 van de 171
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
Niels’ 77-er 2400 Pallas
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4713
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 13 juli 2013 06:41 PM

Goedemiddag iedereen,

al geruime tijd snuffel ik op dit forum rond, en besloten maar eens wat actiever te worden.
Voor de geïnteresseerden, hier is een korte introductie van mij te vinden.
Al jaren loop ik met de wens om een hp-citroën te bezitten, maar het kwam er niet van.

Ongeveer een jaar geleden kwam de mogelijkheid om gratis een serie 1 Prestige over te nemen.
Deze stond al tijden weg te kwijnen in Delft, en bij stom toeval kwam ik de eigenaar tegen toen de Prestige werd versleept. Het contact met de eigenaar verliep met tussenpozen, derhalve had ik de tijd om nog een paar keer goed naar de auto te kijken, om uiteindelijk te besluiten de CX niet over te nemen: geen stalling, geen apk, volledig uitgedroogde banden, deuren rot, voorschermen rot, enorme deuk rechter achterdeur. Een van de ramen had een tijd open gestaan, dus binnen was het enigszins vochtig. Om mijzelf te behoeden van financiële leegloop, de auto laten staan..

Beetje gespaard, jaartje verder en de kogel is door de kerk: Ik wil een CX!
Maar, hoe bepaal ik nou welke CX voor mij geschikt is?
Een eisen lijstje opgesteld:

- serie 1
- benzine (met oog op de nieuwe belastingsregel)
- géén turbo
- geen TRX velgen
- harde auto, goed in de verf, weinig roest
- mag technisch werk aan zitten (maar moet rijdend zijn, ik ben een stuk

handiger met de sleutel dan met de verfspuit).

Gevolgd door een wensen lijstje:
- airco niet noodzakelijk (ben geen airco fan).
- geen stootstrips
- geen schuifdak (roest..)
- een kleur als beige opale, blue delta, brun scarabee, sable centre/dore, een

vert variant (eigenlijk heel veel, behalve gris Smile )
- bruin/beige interieur (ik weet niet hoe het officieel heet) met radio rechtop, of met horizontale radio en de bolletjes asbak.


(bron: http://www.febster.nl)

- ik heb (denk ik) geen voorkeur voor een stoffen of lederen interieur.

Mijn lijstjes doen me beseffen dat hetgeen wat ik zoek niet goedkoop zal zijn.
Verder is mijn kennins m.b.t. de CX vrij beperkt: ik weet niet goed waar precies op te letten bij aanschaf, behalve het algemene roest probleem. De ene plek met roest is kritieker dan de ander. Verder is ook het ene technische probleem makkelijker op te lossen dan de ander (ook financieel).

Nou zijn mijn vragen: kunnen jullie mij helpen bij het aanschaffen/uitzoeken van een cx en is er wellicht iemand in de omgeving van Rijswijk (maar elders mag natuurlijk ook) die een keer met mij ‘aan het handje neemt’ en alles van de auto wil laten zien.


groet!

Niels

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11626
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 13 juli 2013 06:51 PM
  [ # 1 ]

Misschien moet je eens met medeforummer Wolfman gaan praten. Naar ik begreep heeft hij z’n ‘76er CX 2400 Pallas uit de verkoop gehaald, maar dat ding kan je een aardige indruk geven van hoe de auto die je zoekt kan zijn. Er loopt ook wel ergens een draadje over die wagen.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 13 juli 2013 08:43 PM
  [ # 2 ]

Als je geen stootstrips wilt, zit je vast aan een heel vroege CX met uitrustingsniveau Confort of Super. En zelfs dan zijn die vaak als accessoires gekocht en erop geplakt.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 13 juli 2013 10:37 PM
  [ # 3 ]

Overigens, welke CX voor jou geschikt is, hangt er eigenlijk vanaf waarvoor je hem wilt gebruiken. Dagelijks verkeer, mooi-weertochtjes, verre vakantiebestemmingen, Raid Arctique?

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 13 juli 2013 10:43 PM
  [ # 4 ]

Serie 1 en schuifdak hoeft geen probleem te zijn. Het is alleen bij de serie 2 een drama.

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4713
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 13 juli 2013 10:58 PM
  [ # 5 ]

@ Derk: Dank, ik zal het draadje van Wolfman’s auto opzoeken.

@ Rens: Raid Arctique wordt hem helaas niet. Ik had m’n vriendin reeds beloofd volgend jaar minstens een maand met haar te gaan reizen, dan zijn de vakantiedagen al aardig op. Verder moet de CX m’n tweede auto worden, dus voor mooi-weertochtjes, weekend speelgoed en eventueel vakantievervoer. Een stootstriploze CX lijkt me overigens mooi, maar heeft geen prioriteit boven de staat waarin de auto verkeerd.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
JWH
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1929
Geregistreerd: 18-03-2012

- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
Gepost: 13 juli 2013 11:15 PM
  [ # 6 ]

Je bent best specifiek in je wensen lijstje. (De radio rechtop, of met horizontale radio en de bolletjes asbak betekend dus een auto tot ± 1979) Maar de motorisering lijkt me ook niet onbelangrijk. Een 2000 of 2200 rijdt anders dan een 2400 of een 2400 Gti. Mijn persoonlijke voorkeur voor benzine ligt bij de 25GTi uit de eerste serie. Maar dan zit je dus alweer in 1984.

Veel plezier met de zoektocht. De voorpret is alvast heel erg de moeite waard.

JW

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9319
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 13 juli 2013 11:23 PM
  [ # 7 ]

Er is op dit moment in ieder geval zat te koop

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4862
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 14 juli 2013 12:13 AM
  [ # 8 ]

Hoi Niels, ik ga je volgen. Ik heb net een bod gedaan op een CX, er staan er een stuk of wat op MP. Je bent van je DS verlangen afgestapt begrijp ik, goed plan want een goede DS kost een paar centen.

Ik hoop dat je een leuke en goede CX gaat vinden. Houd je vast aan de forumleden hier want er zit hier enorm veel kennis. Die is normaal onbetaalbaar, maar hier geheel gratis.

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11626
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 14 juli 2013 01:10 AM
  [ # 9 ]
Nielsje schreef:

@ Derk: Dank, ik zal het draadje van Wolfman’s auto opzoeken.

Als je de kans krijgt zou je eigenlijk ook even in die auto moeten gaan rijden. Wolfman zit voor zover ik weet niet zo gek ver van je vandaan. De beste indrukken krijge je live, zowel over de plussen als de minnen van een CX. Zo kun je een beetje een gevoel voor een vroege CX krijgen.

Het is zomaar een ideetje hoor, omdat ik toevallig weet dat die ‘76er niet te ver bij jou vandaan staat en qua uitvoering een heel eind aan je wensenlijstje voldoet Smile

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4713
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 14 juli 2013 01:18 AM
  [ # 10 ]
tilanus schreef:

Serie 1 en schuifdak hoeft geen probleem te zijn. Het is alleen bij de serie 2 een drama.

Goed om te weten, ik dacht dat het bij allen problematisch was, dus meed ik alle schuifdakjes.. 

JWH schreef:

Je bent best specifiek in je wensen lijstje. (De radio rechtop, of met horizontale radio en de bolletjes asbak betekend dus een auto tot ± 1979) Maar de motorisering lijkt me ook niet onbelangrijk. Een 2000 of 2200 rijdt anders dan een 2400 of een 2400 Gti. Mijn persoonlijke voorkeur voor benzine ligt bij de 25GTi uit de eerste serie. Maar dan zit je dus alweer in 1984.

Ja, ach, het is natuurlijk maar een wensen lijstje, ik moet natuurlijk ergens beginnen met bepalen wat ik wil Smile
Probleem in deze is dat mijn ervaring met CX-en nul is, derhalve heb ik ook niet echt specifieke eisen mbt de motorisering.

Han S schreef:

Hoi Niels, ik ga je volgen. Ik heb net een bod gedaan op een CX, er staan er een stuk of wat op MP. Je bent van je DS verlangen afgestapt begrijp ik, goed plan want een goede DS kost een paar centen.
Ik hoop dat je een leuke en goede CX gaat vinden. Houd je vast aan de forumleden hier want er zit hier enorm veel kennis. Die is normaal onbetaalbaar, maar hier geheel gratis.

Ja Han, de DS wens parkeer ik voorlopig maar even. Over een paar jaar zullen er nog steeds wel DS-en te koop zijn, en ik ben van mening dat ik op dit moment in ieder geval de tijd en centjes heb om een leuke CX aan te schaffen.
Benieuwd hoe het jou vergaat als je een CX koopt, vanwaar de omslag?

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
cxj
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1235
Geregistreerd: 11-05-2007

Gepost: 14 juli 2013 10:55 AM
  [ # 11 ]

Een niet onbelangrijke vraag; wat mag hij ongeveer kosten. Je kunt een heel wensenlijstje hebben maar alles valt of staat met het budget. Overigens zou ik, als ik het zo lees, je adviseren om te gaan voor een late serie 1 gti. Rijdt voortreffelijk met voldoende vermogen en is aanmerkelijk minder roestgevoelig dan vroege exemplaren waarvan het plaatwerk net krantenpapier is.

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4862
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 14 juli 2013 12:51 PM
  [ # 12 ]

Benieuwd hoe het jou vergaat als je een CX koopt, vanwaar de omslag?

Niels, ik ben een sleutelaar die af en toe ook nog rijdt en ik heb nog nooit een CX gehad. Wel 12 DS dames en ik heb onlangs in een SM gereden. Dat is een heel aparte ervaring, maar die kan ik niet betalen, dus dacht ik, laat ik eens een CX proberen nu ze nog betaalbaar zijn.

Heb je wel eens in een XM gereden Niels? Dat is ook een geweldige auto en die kosten bijna niks meer.

Profiel  
 
mbender
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007

- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Gepost: 14 juli 2013 12:55 PM
  [ # 13 ]
cxj schreef:

Een niet onbelangrijke vraag; wat mag hij ongeveer kosten. Je kunt een heel wensenlijstje hebben maar alles valt of staat met het budget. Overigens zou ik, als ik het zo lees, je adviseren om te gaan voor een late serie 1 gti. Rijdt voortreffelijk met voldoende vermogen en is aanmerkelijk minder roestgevoelig dan vroege exemplaren waarvan het plaatwerk net krantenpapier is.

Bolletjes asbak is dan binnen vier minuten over te zetten weet ik uit ervaring Smile niet geheel origineel voor een latere serie 1 maar vind ze ook zo onwijs gaaf die asbakken

welkom trouwens op het forum, waarschijnlijk moet je mijn broer(tje) kennen, heeft dezelfde studie gedaan en is nu 31, heet Paul Bender

groeten Maarten

Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6467
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
Gepost: 14 juli 2013 01:34 PM
  [ # 14 ]

Een late Serie 1 GTi past binnen het eisenlijstje. Een vroege 2000 met vierbak ook. Daar zit nogal wat tussen, vooral qua rij-eigenschappen.
Wil je vooral relaxed toeren dan is de laatste prima (spreek ik uit ervaring). Ook gelet op de wens een striploze auto te hebben. Op de een of andere manier smoelt een latere CX zonder strips toch minder. Maar wil je een beetje op kunnen schieten zonder al teveel toeren/herrie, dan ga je al gauw richting een wat latere 2-liter of 2400 met 5-bak. Perkt meteen je keus flink in.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
2400gti
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 311
Geregistreerd: 27-07-2007

Gepost: 14 juli 2013 04:07 PM
  [ # 15 ]

Bel morgen maar eens met Leontien van garage Hydraulique. Daar zag ik vrijdag een leuke ‘76-er 2000 super te koop staan in bleu centauré.
Ik weet niet wat ie moet kosten, dat zul je haar ff moeten vragen.

Profiel  
 
 
1 van de 171
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook