77 van de 173
« Eerste  < Vorige 75 76 77 78 79 Volgende >  Laatste »
   
Niels’ 77-er 2400 Pallas
Stefan Willems
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 127
Geregistreerd: 27-07-2015

- CX Prestige
Gepost: 26 augustus 2015 08:36 PM
  [ # 1141 ]

Fusee is vervangen. Wat de assteunen betreft, ik denk dat ze zo’n 25 jaar oud zijn,  ze kwamen zeker niet uit Aldi of Lidl ( bestond toen nog niet).
Toch bedankt voor de bezorgdheid!

Citroen CX Prestige Millésime 1976

Profiel  
 
Metberryzelf
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 32
Geregistreerd: 29-09-2014

Gepost: 26 augustus 2015 11:01 PM
  [ # 1142 ]

Haha, de Berry-fix! Goed gedaan!

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4738
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 26 augustus 2015 11:10 PM
  [ # 1143 ]

Aan het einde van de dag een busje opgehaald bij Tres Beau.
Ze hebben daar aftermarket / nagemaakte bussen. Gedraaid van Nylon of POM zo te zien.
Geen idee hoe het past, want ik was behoorlijk gaar en besloot het vrijdagavond maar te fixen.
Keertje geen kroeg doet me vast goed.

Kan ik vast even oefenen op m’n scheld-vocabulaire Smile

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4738
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 28 augustus 2015 10:33 PM
  [ # 1144 ]

Hoppa, de bus zit erin. Viel allemaal reuze mee.
Eerst kachelmotorventilatorhuisding verwijderd, twee boutjes los, daarna met een subtiel rukje de schakelstang los én krom getrokken.
Gelukkig was de schakelstang snel weer recht. Busje er vlot ingeperst met de bankschroef, daarna kwam het monteren..

Dat ging natuurlijk niet makkelijk, maar ik besloot maar eens wat natuurkunde toe te passen: hefboompje.
De ruimte tussen de hevel en de dwarstraverse opgevuld met houtjes, even duwen op een zijde, klaar.

Verschil van dag en nacht! Ik vermoed dat ik al heel lang zonder bus rond reed, want het schakelt een stuk strakker.
Vermeende terugschakel problemen zijn ook een stuk minder. Blij.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9324
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 28 augustus 2015 10:53 PM
  [ # 1145 ]

halelujah

Goed bezig!
Wat moet er nu morgen nog gebeuren bij Yuri ?

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43120
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 28 augustus 2015 10:54 PM
  [ # 1146 ]

Niets. Maar sjaak de beun wil onder zijn wagen kijken. Dat mag.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 28 augustus 2015 11:07 PM
  [ # 1147 ]

mooi dat het gelukt is.

alleen voortaan kun je de schakelstangetjes beter met een steeksleuteltje loswippen

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9219
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 28 augustus 2015 11:36 PM
  [ # 1148 ]
waterman schreef:

Maar sjaak de beun wil onder zijn wagen kijken.

Een Alpen-keuring? Wink

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4738
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 29 augustus 2015 12:15 AM
  [ # 1149 ]
F.SvM schreef:

halelujah

Goed bezig!
Wat moet er nu morgen nog gebeuren bij Yuri ?

VgF

M’n kar heeft nog een vermeende lekkage die ik niet echt kan thuisbrengen.
Als ik weet wat het is, en hoe erg het is, kan ik er wat gerichter mee aan de gang.

Verder ben ik wel benieuwd wat Yuri van m’n ‘optrek-trilling’ vindt..

waterman schreef:

Maar sjaak de beun wil onder zijn wagen kijken. Dat mag.

Huh? Daan?

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4738
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 29 augustus 2015 05:53 PM
  [ # 1150 ]

Nou, de dokter was tevreden.
Lekkage rechtsachter is een lekzak, wat ik reeds vermoedde, linksvoor moet er een (nieuw) leidingrubber geplaatst worden op een van de aansluitingen van de diravi. Verder een lekke krukaskeerring en lekkage bij het oliefilterhuis.

De koppelingskabel schurkte tegen een remleiding aan, die is even opzij gebogen.
Van de week even zo’n rubber ergens halen en de diravi stellen, dan is’t klaar voor nu.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9219
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 30 augustus 2015 12:21 AM
  [ # 1151 ]
Nielsje schreef:

Nou, de dokter was tevreden.

Il dottore? Wink

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4738
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 30 augustus 2015 12:39 AM
  [ # 1152 ]

haha

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
JanvB
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 463
Geregistreerd: 28-11-2007

- XM 2.0i Comfort
- CX Athéna
Gepost: 30 augustus 2015 10:33 AM
  [ # 1153 ]

RIP:  Renault 4F4, Fiat ReGATta, BX 14E LPG ‘87, BX 16TGI LPG ‘90, Dyane 6 ‘80, Visa ‘85, C25 (BOES), AX 11 ‘91, BX TZD Turbo 1990, ZX 19D ‘94, BX TZD Turbo ‘92, BX 19TRD ‘87, Xantia Break 19SD ‘97, Xantia Break 19TD ‘98, C5 Hdi 2002, XM 2.1TD 2000, C5 tourer ‘09. Nu: XM 2.0i Comfort ´92 en CX Athena ´82

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4738
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 31 augustus 2015 12:25 AM
  [ # 1154 ]

Vandaag een toertochtje met collega’s van het werk gemaakt.
‘t ding rijdt prima, doch kwam ik volledig gekookt uit de wagen, blijft toch een vergrootglas, dat raam..


Enfin, de trilling bij het optrekken waarbij zowel CEE-IKS als Waterman het niet meteen konden benoemen en niet echt problematisch, houdt mij nog wel bezig. Na de alpenrit ga ik eens rustig beginnen aan het oplossen hiervan. Vandaag toch net iets te vaak getrild dan ik wil, dus het moet eruit.
De grap is dat ik het hiervoor nog niet had, dus wellicht hebben jullie zin om mee te denken?

Het trillen had ik eerst niet, en is ontstaan/naar voren gekomen na een reeks reparaties.
Ik heb daarbij tussendoor niet gereden, dus weet niet exact waardoor het komt.

Spelen met toeren / versnellingen / snelheden leert dat het niet op een bepaald punt niet, maar op het moment dat je motor toch wat laat werken.
Zoals, 5e versnelling, 2000 toeren. 3/3500, 4/3000.. Wel heel duidelijk als je de motor laat trekken, dus gas los/ koppeling in, dan is het er niet.

De werkzaamheden:
- kleppen stellen
- motorsteun boven vervangen
- baksteun vervangen
- vier x nieuw rubber + uitgelijnd
- nieuwe schijven achter
- lagers achter los gehaald, ingevet, en terug
- bougiekabels vervangen
- koelvloeistof vervangen

Waarvan ik denk dat dat het niet is:
- koelvloeistof
- kleppen stellen
- schijven achter
- lagers achter
- bougie kabels.

De banden had vond ik eerst verdacht, maar volgens CEE-IKS kon dat het niet zijn.
Baksteun is het ook niet: met zowel m’n oude als de nieuwe is het probleem er, terwijl ik het voor de werkzaamheden niet had.
Blijft de motorsteun over. Deze heb ik met dezelfde vulplaten links en rechts (allebei 1 van 1mm dacht ik) op de traverse vastgezet.
Of kan het zijn dat door de nieuwe steunen de ophanging weer stijf is daar, dat nu de motorsteun rechtsonder het meer te verduren krijgt?

Aandrijfassen lijken het me niet, rechts is een ‘nieuwe’ ingekomen (die spelingsvrij is, tripoïde en homokineet), links heb ik de tripoïde ‘gereviseerd’ (nieuw vet, nieuwe hoes, een nieuwe kogel), en de homokineet is heeft nog wel een tikje. Maar die hoor je niet in de bochten..

Ben benieuwd wat jullie denken!

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9219
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 31 augustus 2015 12:29 AM
  [ # 1155 ]

Naar mijn idee toch een tripoïde.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
 
77 van de 173
« Eerste  < Vorige 75 76 77 78 79 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook