146 van de 172
« Eerste  < Vorige 144 145 146 147 148 Volgende >  Laatste »
   
Niels’ 77-er 2400 Pallas
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 21 juli 2020 06:04 PM
  [ # 2176 ]
waterman schreef:
F.SvM schreef:

Stoter bussen kunnen aan vervanging toe zijn..
(Kan) maar dat kun je snel genoeg regelen als ze eruit zijn stoter stangen dito.
Zuigers zuigerveren en bussen..
Maar dat kun je pas zien als ze eruit zijn.

,wanneer ga je beginnen..
Succes

Vgf

Als die motor goed loopt niets aan doen. Ook niet uit elkaar gaan halen dus.

Op de zuigers/bussen en zuigerveren na klopt mijn lijsje dus al aardig Wink

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4717
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 22 juli 2020 09:04 PM
  [ # 2177 ]
bogaard77 schreef:

Ook goed de schakel vork schoon en gangbaar maken!!

Zeker, reeds schoon en wel. Voor montage gaat ‘ie ook doogelast worden, net als de hevel onder de bak.

waterman schreef:

De koppakking lekt idd koelvloetsof dus daar moet een nieuwe tussen. Komt vaker voor, is gewoon ouderdom. Het vliegwiel moet er natuurlijk toch af voor de keering en een nieuw toplagertje, dus je kunt dan gelijk je carter opnieuw afdichten, en dan moet er ook een nieuwe distributiedekselpakking tussen. Kortom, alles moet uit elkaar en nieuw.

Ik heb een tijdje terug een Meillor pakkingset gescoord voor het hele blok. Is dat een beetje goed spul, of kan ik beter alsnog een Glaser proberen te vinden? De distributie kant is nog goed, maar daar had ik niet al te lang geleden nog een nieuwe op geklust toen ik er een nieuwe ketting omheen heb gelegd. Maar heb nog wel zo’n ding liggen, die duwen we er wel op.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4717
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 22 juli 2020 09:37 PM
  [ # 2178 ]

Inmiddels de bak weer opgebouwd. Dat ging prima. De veer-pen-arretering van de achteruit in combinatie met de hevel die het achteruit tantwiel inschakelt was een leuk puzzelstukje. Een kabelbindbandje hielp hierbij prima. Meer gekloot vond ik de borgringen die de lagers op hun plek houden. Om een of andere reden zijn de uiteinden schuin in plaats van haaks. UIteraard heb ik alleen borgveertangen met punten, dus het was wat martelen om ze erin te krijgen.

De synchro assemblage van de 5e springt snel uit elkaar bij demontage. Daar is een tool voor, die niet werd geleverd, maar zelf gemaakt diende te worden. Grappig dat iets simpels als een handremafstelsleutel (drie keer woordwaarde) wel standaard op het bord zat, maar deze tool niet. Goed, MR.630-64/69 is mijn bezit. En uiteraard gezien het iemands zelfbouw projectje is, is ‘ie verkeerd gemaakt.. dan maar even kietelen met de slijptol en hop:


De moeren van de primaire en secundaire as zitten vast met 280 Nm en 200 Nm, dus volgende week op het werk even een momentsleutel lenen die wel 280 haalt. Nog even een nieuwe pakking maken die achter het borgplaatje zit aan de bovenkant van de bak. De huidige lijkt wel van plastic. En nu staat het ding dus in de weg op de werkbank. Morgen maar eens een hondje halen bij de bouwmarkt, kan ik hem onder de auto rollen.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4717
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 22 juli 2020 10:06 PM
  [ # 2179 ]

Maar door met de rest. De versnellingsbak die eruit komt een paar keer met koudontvetter te lijf gegaan, wordt al beter.. wat een vieze bende. Overigens zijn de ontvetterbak en ik dikke vriendjes geworden. Bijna alles wat ik demonteer flikker ik erin, effe laten weken je haalt een nagenoeg schoon onderdeel eruit. Onmisbaar voor de Citroënsleutelaar.

Het motorblok deels ontmantelt. Viel allerzins mee, het uitlaatspruitstuk heeft een gebroken tapeind. Een aantal waterslangen zijn volgens mij nog origineel, redelijk krokant aan de eindjes. De O-ringen bij het oliefilterhuis compleet kneiterhard.

Deze bout is nogal verrot ten opzichte van de andere bouten waarmee het inlaatspruitstuk vast zit. Gaat deze bout helemaal de kop en heeft ‘ie daar mogelijk water gepakt?

Midden op de foto is de aansluiting te zien voor de LHM-bediende oliepeilmeter zoals die in vroege CX-en zat. Heeft nooit gewerkt sinds ik de auto heb, en de slangen lagen los toen ik de auto kocht. Destijds dit erop gefrummeld om te voorkomen dat er olie uit zou lopen. Nu ga ik er maar een geschikte bout in draaien.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25378
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 23 juli 2020 08:29 AM
  [ # 2180 ]

goed bezig. Die 5de versnelling heb ik ik eens compleet de werkplaats in geschoten! Sad  Sjors had niet gezegd dat ik NIET aan de versnellingspook mocht komen….

Uurtje kogels zoeken resulteerde…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3538
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 23 juli 2020 10:48 AM
  [ # 2181 ]

Mooi stukje werk:

Je schrijft: ”  Om een of andere reden zijn de uiteinden schuin in plaats van haaks” ; die borgringen vindt je in heel veel versnellingsbakken.
Daar zijn speciale veerringetangen voor: Bijvoorbeeld de KNIPEX 4521200 , er is ook eenzelfde van van Bahco. Je hebt ze in recht een gebogen, dat scheelt een verschrikkelijke hoop gepruts.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4717
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 23 juli 2020 11:14 AM
  [ # 2182 ]

Ja, misschien moet ik maar effe zo’n tang halen, ik wil tenslotte m’n oude bak ook uit elkaar trekken. (oh ja, dat is waar ook Knipex is natuurlijk best duur. Dat weet ik (alleen maar knipex tangen hier), maar ik vergeet dat iedere keer weer..)

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 23 juli 2020 08:37 PM
  [ # 2183 ]

Waarom wil je de oude bak loshebben…

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4717
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 23 juli 2020 10:09 PM
  [ # 2184 ]

Waarom niet? Ik wil weten wat daar in zit aan tandverhoudingen, hoeveel de synchro’s nog hebben. Bovendien zijn de behuizingen net een tikkie verschillend, daar ben ik ook wel benieuwd naar.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4717
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 23 juli 2020 10:24 PM
  [ # 2185 ]

Koppelingsplaten, hoe zit dat? Ik heb twee nieuwe platen liggen. Linksboven de plaat die eruit komt.

Rechtsboven is een relatief nieuwe, onder is een NOS (asbest) plaat.
Wat me opvalt is dat de veren van de onderste plaat anders zijn. De roze veren zijn wat dunner dan de veren op dezelfde plek bij de andere platen. Zal de oude NOS plaat wat soepeler pakken en minder bokken? En de stijvere veren juist wat geschikter voor een fellere respons tussen motor en aandrijflijn (‘fel’ hierbij uiteraard tussen aanhalingstekens). Ik hoor graag uw inzichten en advies welke te plaatsen.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 23 juli 2020 10:29 PM
  [ # 2186 ]

Je moet de plaat nemen die past en nieuw is. Asbest is top alleen niet inademen.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4717
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 23 juli 2020 10:43 PM
  [ # 2187 ]

Ze passen beiden, volgens mij ook hetzelfde nummer op de doos, maar fysiek dus wel anders.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9125
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 24 juli 2020 07:34 AM
  [ # 2188 ]

Ook al is asbest voor bepaalde toepassingen perfect materiaal, ik zou het niet meer gebruiken.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5007
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 24 juli 2020 08:18 AM
  [ # 2189 ]

Ik ben het met René eens in deze: We weten nu wat het doet en die rommel wil je niet rond laten slingeren (wat je toch doet doordat je hem verslijt)

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25378
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 24 juli 2020 08:55 AM
  [ # 2190 ]

Neem de NOS plaat!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
 
146 van de 172
« Eerste  < Vorige 144 145 146 147 148 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook