148 van de 172
« Eerste  < Vorige 146 147 148 149 150 Volgende >  Laatste »
   
Niels’ 77-er 2400 Pallas
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4721
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 25 augustus 2020 04:04 PM
  [ # 2206 ]

Eerst maar eens verder met de boel uit elkaar trekken. Na wat demontage werkzaamheden kon de kop er af, zuigers zijn wat zwart van de koolaanslag, maar van cylinder 2 en 3 is het hoonpatroon nog prima zichbaar. Geen voel of zichtbare krassen. Inmiddels de bussen vast gezet, dus ik zal cylinder 1 en 4 ook controleren.

De kop is inmiddels bij een revisie bedrijf die hem controleren en schoonmaken. Ik verwacht dat een paar (alle) klepseals vervangen moeten worden, het ding had wel de neiging om blauw te pluimen bij gas los. De stoterbekers zijn allen volledig gaar:


Stoterbekers van een DS passen ook, maar ik werd (terecht) gewaarschuwd voor slechte reproductie exemplaren. Iemand die nog een goede set stoterbekers weet te vinden? Ik heb webshops gevonden die ze aanbieden voor 20 euro, maar of dat de kwaliteit is die ik wil?

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9127
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 25 augustus 2020 04:12 PM
  [ # 2207 ]

Hoe ziet de nokkenas eruit?

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4721
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 25 augustus 2020 04:13 PM
  [ # 2208 ]

Zit nog in het blok, nog niet aan toegekomen die te trekken.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25379
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 25 augustus 2020 05:31 PM
  [ # 2209 ]

stoterbekers bij citrotech.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 25 augustus 2020 06:36 PM
  [ # 2210 ]

Zag er bij mij ook net zo uit…
De nokkenas was hier overigens ook aan de beurt, ben benieuwd!

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4721
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 25 augustus 2020 09:57 PM
  [ # 2211 ]

UIteraard moet eerst de oliepomp eruit voordat je de nokkenas kan trekken, en daar had ik vanavond geen zin in.

bogaard77 schreef:

stoterbekers bij citrotech.

Deze, of deze?

Prijs is prima. Ik vermoed dat de opgelepte de voorkeur hebben?

Weet iemand ook met zekerheid te zeggen of de klepseals van een DS kop te gebruiken zijn in een CX2400 kop? Veel onderdelen van een DS blok zijn ook in een cX gebruikt, maar ik heb helaas geen DS onderdelen boek om dat allemaal uit te pluizen en webshops zijn helaas niet altijd volledig in het geven van informatie.

 

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4721
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 26 augustus 2020 11:36 AM
  [ # 2212 ]

Iets anders: airco montage variaties. Er zijn nogal wat mogelijkheden geweest bij een CX. Allereerst was er de versie met de York pomp, maar er zijn verschillende mogelijkheden om de Sanden pomp te monteren. Ik heb een aantal beugels / mogelijkheden liggen. Zie hieronder:


De linksboven beugel is de variant die ik het meest heb gezien. De beugel met Sanden pomp komt op de plek waar normaal de drukregelaar zit met de pomp. De pomp wordt dan via het asje (ook op de foto) direct op de nokkenas gemonteerd. De pomp zelf wordt gemonteerd middels de c-beugel die op de foto naast de droger is te zien.

Maar dan die middelste montage methode, ik heb hem zelfs twee keer (.??) Hoe en waar zit dit gemonteerd? Heeft iemand een foto van hoe dit in elkaar hoort te steken?
Overigens heb ik ook nog een aftermarket set liggen, hierbij blijft de pomp op de originele plek zitten en krijg je een enorme toeter op de waterpomp aan pulleys..

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 26 augustus 2020 06:40 PM
  [ # 2213 ]

Wat is je vraag precies over de verschillende methodes?

Er zijn idd verschillende setups.. Automaat is ook weer anders, daar steekt de voorraadbol naar boven. CX 20/22 douvrin zit de aircopomp weer rechts van de motor.

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4721
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 27 augustus 2020 09:49 AM
  [ # 2214 ]
Arjan Verkade schreef:

Wat is je vraag precies over de verschillende methodes?

Nielsje schreef:

Maar dan die middelste montage methode, ik heb hem zelfs twee keer (.??) Hoe en waar zit dit gemonteerd? Heeft iemand een foto van hoe dit in elkaar hoort te steken?

Ik ben op zoek naar een foto waarop duidelijk te zien is hoe deze onderdelen gemonteerd zitten.

René Jongejan schreef:

Hoe ziet de nokkenas eruit?

Arjan Verkade schreef:

Zag er bij mij ook net zo uit…
De nokkenas was hier overigens ook aan de beurt, ben benieuwd!

Nokkenas is inmiddels getrokken en ik ben in twijfel. Klein beetje scheef gesleten, en op de nok van de nok is hier en daar een ovaal slijtplekje te zien. Alsof ‘ie door z’n oppervlakte hardingslaag heen is. Ik ga hem even langs het revisie bedrijf brengen ter controle.

Drijfstanglagerschalen en krukas zijn nog prima vind ik. Niet als nieuw, zeker niet op.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4721
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 27 augustus 2020 01:51 PM
  [ # 2215 ]

Even langs Verkaik in Delft gereden met de nokkenas. Ter plekke hebben ze hem schoongeborsteld, even polijsten met wat schuurlinnen en gecontroleerd en nagemeten. Per nok op drie plekken gemeten en onderling vergeleken. Wel wat slijtage, maar zit in de hondersten. Het ding gaat het blok weer in. Een kwartier later stond ik weer buiten zonder kosten. Fijn, zulke service!

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9858
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 27 augustus 2020 02:08 PM
  [ # 2216 ]

Verkaik, bestaat die nog?
zo’n 40 jaar geleden waren die altijd erg behulpzaam.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4721
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 27 augustus 2020 09:13 PM
  [ # 2217 ]

Jup, zit nog steeds aan de Rotterdamse weg. Mooi bedrijf, ik hou van dit soort zaakjes. Relax dat ze gewoon meteen even wat tijd vrij maken om je te helpen.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9127
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 31 augustus 2020 10:21 PM
  [ # 2218 ]

Ik kan het faliekant mis hebben, maar volgens mij waren de benzineblokken van een CX origineel oranje gespoten.
Dat zie ik niet echt terug bij het blok uit de jouwe.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4721
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 31 augustus 2020 11:20 PM
  [ # 2219 ]

Dat klopt, want de mijne is origineel (DS) groen. Oranje heb ik vooral gezien bij IE / GTi blokken. Ik heb wel meerdere groene blokken gezien. Weet niet of dat alleen was bij vroege cX-en, of dat het door de jaren heen is gebruikt.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 01 september 2020 07:15 AM
  [ # 2220 ]

Groen is net zo origineel als oranje.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
 
148 van de 172
« Eerste  < Vorige 146 147 148 149 150 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook