159 van de 172
« Eerste  < Vorige 157 158 159 160 161 Volgende >  Laatste »
   
Niels’ 77-er 2400 Pallas
MiGS
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 652
Geregistreerd: 23-11-2009

- GS/GSA 1220 Club break
Gepost: 13 juni 2022 11:39 AM
  [ # 2371 ]
Breeze schreef:

... een verloop ... zodat er nu een sensor op past die minder gauw lekt (VW iirc)...

ik heb inderdaad een verloop gemaakt van een lekke drukschakelaar, door er een moer bovenop te laten TIGgen. Dit vooral omdat een G-blok de schakelaar combineert met een banjo voor het leidingwerk naar de nokkenassen.
Ik weet niet meer met welke draad, er past in ieder geval een jaren ‘80 PSA-schakelaar op, iets wat ook op een TU-blok past (AX e.d.) VAG heb ik niet naar gekeken cheese

Heeft een CX bijzondere draad waardoor er niets moderners ingedraaid kan worden?

GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4717
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 13 juni 2022 12:46 PM
  [ # 2372 ]

Leuk vraagstuk. Ik was helemaal niet bekend met het feit dat die dingen zovaak lek gaan. IK zal eens kijken of ik nog een exemplaar heb liggen en de maat eens opmeten.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 13 juni 2022 01:42 PM
  [ # 2373 ]

Heren! Geen oplossingen gaan verzinnen voor een niet bestaand probleem!

Gewoon een nieuwe sensor bestellen, monteren en je bent weer 80.000 km safe. Die dingen gaan lek ja, omdat het spul zo oud als Metusalem is. Niet omdat het een stomme constructie is zoals bij de gs.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 13 juni 2022 06:30 PM
  [ # 2374 ]

Effe terug komend op dat vlakke plaatje.
Hier hoort indd een dikke pakking tussen.
Maar dat dicht de schroefdraad niet af.
Dus daar zal toch iets tussen moeten qwa vloeibaar.
Of….
Bij mij lekte hij langs de schroefdraad ,plaatje was dicht ten opzichte van de kop.
Ik weet wel !!! Bij mij was ie ook nie in twee keer dicht Wink
Heeft me heel wat ergenis gekost

Vriendelijke groet Frank

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25378
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 14 juni 2022 05:52 AM
  [ # 2375 ]

Ik denk dat er ooit te lange bouten bij Frank ingedraaid zijn. Ik moet me sterk vergissen maar de DS en mijn CX koppen hadden ‘dichte gaten’...

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4717
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 14 juni 2022 06:00 AM
  [ # 2376 ]

Neen, het zijn 5 gaten waarbij er volgens mij 1 of 2 blind zijn, de rest zijn door en door.
Zodra ik weer tijd en zin heb zal ik het eens aanpakken.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 14 juni 2022 06:09 AM
  [ # 2377 ]
bogaard77 schreef:

Ik denk dat er ooit te lange bouten bij Frank ingedraaid zijn. Ik moet me sterk vergissen maar de DS en mijn CX koppen hadden ‘dichte gaten’...

Zijn indd door en door

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4717
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 03 juli 2022 07:27 PM
  [ # 2378 ]
Nielsje schreef:

Dan de oliedruksensor: nieuwe koperen ring erachter, maar hij lijkt nog steeds wat olie te lekken. Gebeurt het wel eens dat ze dóór de sensor heen lekken?

Een nieuwe sensor heeft inderdaad soelaas geboden.

Dan wat anders: cruise control.
Een veel gebruikte set is de Waeco MS 50, destijds door Conrad verkocht voor een leuk bedrag. Om een of andere reden zijn ze daarmee gestopt en sindsdien zijn die setjes schaars en gewild. Aan het begin van de Corona periode vond ik echter voor een leuke prijs een nieuw ongemonteerde set hier in de Hofstad, dus die werd opgehaald. Tijd om te monteren.

De actuator vond een mooie plek achter de inlaat van de luchttunnel bij het koelvloeistofvat. Via een lus grijpt de kabel dan aan op de hefboom bij de carburateur:

Het snelheidssignaal oppikken gaat met een magneet en een sensor. Ik vond het linker tripoïde huis een mooie plek om de magneet op te plaatsen, de opnemer heb ik geplaatst in de afschermplaat die op de bak gemonteerd zit. En dan is het handig om een beetje een hoarder te zijn: een donorbak, donorplaatje en een NOS tripoïde huis. Gaatje boren, plaatje beetje bijbuigen, klaar:

De elektronica in de auto inbouwen is niet moeilijk, maar gewoon een standaardtyfusklus. Uiteraard kom je nergens lekker bij en zit je constant klem. Maar uiteindelijk vond alles een plekje. De bedieningsconsole heb ik aan de onderkant van de linker satelliet geplakt. Het regelkastje zit achter de afdekkap onder het stuur. Deze heeft onderaan een opening, waardoor je er nog net bij kan indien nodig. De schakelaar op het koppelingspedaal moest ik even over nadenken, maar uiteindelijk een beugeltje gemaakt van een stukje haaks staal. Daarop zit een stukje hout, voor wat dikte. De schakelaar zit daarop, de magneet op het pedaal en hop:

Het geheel werkt in eerste instantie zonder problemen en de snelheid heeft op GPS een maximale hysterese van 1 km. Maar goed, waar ik woon zijn geen heuvels of bergen, ik ben benieuwd hoe hij daar presteert. Ik denk dat ik eens richting het aquaduct bij Gouda rij, eens zien hoe dat gaat.

 

 

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 03 juli 2022 07:41 PM
  [ # 2379 ]

Netjes! Overigens, het snelheidssignaal had je ook kunnen genereren met een opnemertje uit een Cx turbo of Xm. Zet je zo tussen de tellerkabels, bij het lhm vat. Maar, mooie inbouw, en dat rijdt wel lekker relaxed.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4717
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 03 juli 2022 07:56 PM
  [ # 2380 ]

Ah! Goed te weten, dan ga ik eens zoeken naar zo’n opnemertje. Ondanks dat dit werkt (en ik had dit natuurlijk ook gewoon zo liggen), zie ik het wel gebeuren dat ik ooit zo’n magneet verlies of dat de opnemer een tik krijgt oid..

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6255
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 03 juli 2022 08:09 PM
  [ # 2381 ]

Bonuspunten voor de verdekte opstelling van het bedieningspaneeltje.

Profiel  
 
Breeze
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1301
Geregistreerd: 30-11-2009

- Xantia 3,0 V6 Exclusive Break (manuelle)
Gepost: 04 juli 2022 05:13 AM
  [ # 2382 ]

Een hysterese van 1 km/h is heel mooi. Bij mijn servo geregelde John Gold (met 3 geheugensnelheden) is die, ook op de vlakke weg, al groter.

Adri

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4717
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 04 juli 2022 06:08 AM
  [ # 2383 ]

Dank voor de complimenten. Er ligt overigens nog een plan op de plank met betrekking tot een originele bedieningsunit, maar dat heeft geen prio.
over tot de orde van de dag: dingen die net niet goed gaan, des Citroën:

- Het contradeel van de autogordel, daar waar je hem inklikt, knarst en piept irritant tijdens het rijden doordat het wringt met m’n kippenlederen interieur. Wat kan hier ik hier nou aan doen? Ik ben vast niet de enige, dus ik ben benieuwd wat jullie waarmee behandelen.

- Verder weigeren m’n knipperlichten achter wel eens dienst. Bij de cx bestaat de achterlichtunit uit 4 lampen op een printplaat. De stekker van de draadboom schuif je op de printplaat. Leuk bedacht, maar 50 jaar na dato klemmen die stekkers gewoon niet zo lekker meer en schuiven ze gewoon te makkelijk los. Heeft een van jullie een goed idee hoe dit op te lossen?

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25378
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 04 juli 2022 06:23 AM
  [ # 2384 ]
Nielsje schreef:

- Het contradeel van de autogordel, daar waar je hem inklikt, knarst en piept irritant tijdens het rijden doordat het wringt met m’n kippenlederen interieur. Wat kan hier ik hier nou aan doen? Ik ben vast niet de enige, dus ik ben benieuwd wat jullie waarmee behandelen.

Unit beplakken met dun vilt.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9125
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 04 juli 2022 07:32 AM
  [ # 2385 ]
Nielsje schreef:

Heeft een van jullie een goed idee hoe dit op te lossen?

Klein gaatje boren in de printplaat en dan de steker borgen met een smal kabelbindertje?

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
 
159 van de 172
« Eerste  < Vorige 157 158 159 160 161 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook