3 van de 172
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
Niels’ 77-er 2400 Pallas
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 17 juli 2013 11:15 PM
  [ # 31 ]

Je hebt nog bijna een jaar de tijd, dat is toch niet forceren Wink

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4717
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 17 juli 2013 11:20 PM
  [ # 32 ]
cx25gtit2 schreef:

er staat een hele mooie groene smalspoor op marktplaats (niet van mij), wel met schuifdak, maar wel strak.
ik vindt de serie 1 smalspoor wel mooi, net wat rankere lijnen.

veel plezier met de speurtocht.

Je bedoelt deze?

Zat er ook al naar te kijken. Geen gekke prijs.
Laat je er een nieuwe koppeling in zetten (Zou dat kosten, 350 euro oid?)-> 1100 euro.
Meteen dat plaatwerk aanpakken, wat ben je daar nou voor kwijt (uitdeuken, spuiten)?
Volgens mij kan ik dan beter een ‘strakke’ auto kopen vanaf 2000 euro, zonder dat spuitwerk.
Of redeneer ik nu niet goed?

Overigens beetje raar: Reflex uit 1981 zonder strips.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4717
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 18 juli 2013 12:12 AM
  [ # 33 ]
Mulder schreef:

Een late Serie 1 GTi past binnen het eisenlijstje. Een vroege 2000 met vierbak ook. Daar zit nogal wat tussen, vooral qua rij-eigenschappen.
Wil je vooral relaxed toeren dan is de laatste prima (spreek ik uit ervaring). Ook gelet op de wens een striploze auto te hebben. Op de een of andere manier smoelt een latere CX zonder strips toch minder. Maar wil je een beetje op kunnen schieten zonder al teveel toeren/herrie, dan ga je al gauw richting een wat latere 2-liter of 2400 met 5-bak. Perkt meteen je keus flink in.

Tja, lastig is het. Het moet echt een auto zijn voor erbij, waarmee ik wil rijden voor de ontspanning.
Toch wil ik wel met het huidige verkeer voldoende mee kunnen komen (waarmee ik uiteraard niet doel op file rijden Smile ). Denk dat ik maar eens een paar moet rijden om dat te ervaren.

Overigens leerde ik uit een van de CX En Route’s die ik heb liggen dat de overgang van de gele tellers met zwarte cijfers naar zwart met oranje cijfers kwam bij ‘82 -> ‘83?
Is dat correct? Krijg ook een beetje het idee dat de CX-en met de ‘leuke kleuren’ vooral de oudere exemplaren zijn, en dat latere auto’s vaker in grijs of een donker groen variant te zien waren. (Die indruk krijg ik voornamelijk van alle 2e hands auto sites).

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4717
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 18 juli 2013 12:14 AM
  [ # 34 ]
2400gti schreef:

Bel morgen maar eens met Leontien van garage Hydraulique. Daar zag ik vrijdag een leuke ‘76-er 2000 super te koop staan in bleu centauré.
Ik weet niet wat ie moet kosten, dat zul je haar ff moeten vragen.

Dank je voor deze tip. Zijn blauwe auto’s overigens vaak ook uitgevoerd met een blauw interieur?
Pietluttig als soms kan zijn..
Zie op de website dat ze ook op zaterdags geopend zijn. Kachel er wellicht zaterdag of de week erop wel even heen, want aan de telefoon weet ik eigenlijk niet eens wat ik zou moeten vragen..

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3882
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 18 juli 2013 12:21 AM
  [ # 35 ]

Ik denk dat die 2.0 reflex al een keer gespoten is, en daarna rondom weer wat deukjes bezorgd…..
verder serie 2 zwarte deurgrepen aan de buitenkant ipv RVS, dus er is al wat gedaan met deze CX.

Mbt koppeling wissel. De koppelingsset zelf voor deze uitvoering weet ik niet of die veel kost. Het is alleen vele uren werk, en die tellen zwaar (financieel) tenzij je zelf iets kan…...(en tijd en ruimte hebt). Dan komt er snel veel achterstallig onderhoud bij wat je tegenkomt als je de motor + bak er uit hebt. dus nog wat uurtjes en materiaal extra. je bent zo 1500 euro verder, of een stuk meer. Ik was 2200 euro kwijt incl 27 uur werkplaats tarief en vele onderhouds-dingetjes.

ik bedoelde eigenlijk deze groene smalspoor.
2400 injectie, dus komt lekker mee in het verkeer.
goede basis, leuke kleur, en al een nieuwe koppeling er in.

er staat ook een mooie
serie 1 turbo  Wink

ga kijken, en rijd vooral eens (mee) in een CX, dan weet je snel meer.
ik zit niet in de buurt, maar vast wel andere forummers.

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 18 juli 2013 12:23 AM
  [ # 36 ]
Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4717
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 18 juli 2013 12:34 AM
  [ # 37 ]

Het interieur van deze Prestige spreekt mij zolang ik de foto al ken, enorm aan:

Leren stoelen als deze, perfect! Echter, waar ik benieuwd naar ben: ik zie bij verschillende CX-en dat het dashboard een andere kleur bruin is. Deze heeft een erg donkerbruin dashboard. Is dat een specifieke kleur, of is dat gewoon de foto? En als het echt een donkere variant is: is er een naam voor deze kleuren combinatie?

Bijvoorbeeld, het dashboard van deze te koop staande pallas kijkt ook redelijk donker toe (alleen is het tellerhuis lichter):

Daarentegen is het dash van deze Athéna veel lichter:

Als deze onderdelen relatief eenvoudig aan zijn te komen bijvoorbeeld 100 ~ 150 euro, dan kan ik dit soort dingen natuurlijk veel makkelijker naast me neerleggen bij het afwegen tot aanschaf Smile

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4717
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 18 juli 2013 12:38 AM
  [ # 38 ]
F.SvM schreef:

http://www.citroville.nl/car_sale/138-Citroen_CX_Prestige.html

http://www.citroville.nl/car_sale/576-Citroen_CX.html

En ook nog eens een fijne garage.

VgF

Ik had deze reeds gezien, maar die zijn toch nét iets buiten budget.
Deze leek me ook erg interessant, helaas reeds verkocht: http://www.citroville.nl/car_sale/173-Citroen_CX_24GTi.html

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4717
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 18 juli 2013 12:46 AM
  [ # 39 ]
cx25gtit2 schreef:

Ik denk dat die 2.0 reflex al een keer gespoten is, en daarna rondom weer wat deukjes bezorgd…..
verder serie 2 zwarte deurgrepen aan de buitenkant ipv RVS, dus er is al wat gedaan met deze CX.

Mbt koppeling wissel. De koppelingsset zelf voor deze uitvoering weet ik niet of die veel kost. Het is alleen vele uren werk, en die tellen zwaar (financieel) tenzij je zelf iets kan…...(en tijd en ruimte hebt). Dan komt er snel veel achterstallig onderhoud bij wat je tegenkomt als je de motor + bak er uit hebt. dus nog wat uurtjes en materiaal extra. je bent zo 1500 euro verder, of een stuk meer. Ik was 2200 euro kwijt incl 27 uur werkplaats tarief en vele onderhouds-dingetjes.

Duidelijk, die handgrepen waren me overigens in eerste instantie nog niet eens zo opgevallen.
Onzettend groentje dat ik ben Smile

cx25gtit2 schreef:

ik bedoelde eigenlijk deze groene smalspoor.
2400 injectie, dus komt lekker mee in het verkeer.
goede basis, leuke kleur, en al een nieuwe koppeling er in.

er staat ook een mooie
serie 1 turbo  Wink

ga kijken, en rijd vooral eens (mee) in een CX, dan weet je snel meer.
ik zit niet in de buurt, maar vast wel andere forummers.

Beiden reeds gezien. De turbo is niet wat ik wil (wél snel, dat wel).
De groene 2400 is echt prachtauto en zit precies in mijn straatje.
Ware het niet dat ik gewoon niet 4750 euro wil betalen, en ik hou niet van ontzettend afdingen op iets wat het waard is (maar hoe bepaal ik dat nou?) Overigens stond die auto eerst voor 8500 oid op de markt.

Mijn budget is gestoeld op het feit dat ik na aanschaf ook nog geld overhoud voor onderhoud/stalling/onvoorziene kosten/ bla bla.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3882
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 18 juli 2013 12:49 AM
  [ # 40 ]

die prestige klopt niet (alleen al die versnellingspook knop….)
deze Prestige lijkt mij een C-matic versnellingsbak uitvoering (niet ontkoppelen, wel schakelen), dus een vroege smalspoor Prestige. Die had nog geen horizontaal gemonteerde radio (pas vanaf ‘81). En ik dacht dat vanaf ‘81 er geen C-matic meer was.
Dus interieur is denk ik aangepast, en dat voorste deel van het dash is vervangen voor die te donkere uitvoering.

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
Nelis Infra
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009

- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Gepost: 18 juli 2013 01:03 AM
  [ # 41 ]

En een C-Matic is ook niet direct iets waar ik blind voor zou gaan. Onderdelen meer dan schaars, zo heb ik begrepen.

Way out in the water, see it swimming.

...en de Gehavende Groene (& de Bruikbare Blauwe)

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3882
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 18 juli 2013 01:05 AM
  [ # 42 ]
Nielsje schreef:

De groene 2400 is echt prachtauto en zit precies in mijn straatje.

Budget is altijd lastig.
Reken maar uit, of el cheapo gaan en dan gaat de teller hard lopen aan schade herstel, koppelingswissel, onderhoud en roestproblemen. Of wat meer neerleggen voor een goede basis. Dan is die groene niet een slechte optie.
Ik denk dat wat er gedaan is aan onderhoud+koppelingswissel en de spuitbeurt meer is dan de huidige vraagprijs. En dan zou die roestvrij zijn, en behandeld…...
Ik zou overwegen om te gaan kijken. Kijken kost niks Wink

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 18 juli 2013 01:22 AM
  [ # 43 ]

Niels,

Wat je ook koopt realiseer je goed dat een cx niet echt oer degelijk te noemen is.
Als je veel zelf kunt hoeft achterstallig onderhoud geen bezwaar te zijn als de prijs laag is.
Als je dat niet kunt koop dan liever een frisse auto die weinig roest heeft en technisch bij is.
Alles laten doen is echt on betaalbaar.

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 18 juli 2013 09:09 AM
  [ # 44 ]

CX 2000 1977, LPG, APK 7-14
Dit niet wat voor jou.
Staat hier op het forum te koop

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 18 juli 2013 12:33 PM
  [ # 45 ]

http://www.leboncoin.fr/voitures/507469183.htm?ca=12_s

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
 
3 van de 172
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook