6 van de 7
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 Volgende > 
   
PrutsyLJ’s (2e) BX GTi 16v - APK
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 07 december 2013 02:09 PM
  [ # 76 ]
Profiel  
 
2cvMaarten
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1258
Geregistreerd: 30-04-2006

- 2CV 2cv6 special
Gepost: 09 december 2013 03:54 PM
  [ # 77 ]

Goed bezeig! Moet toch een voldaan gevoel gegeven hebben toen het lampje alleen al uit ging?  Cool

*2cv6 special 1986*

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 09 december 2013 05:50 PM
  [ # 78 ]
EW schreef:

Goed bezig!


Hoe zitten die beugeltjes eigenlijk vast? (sprak hij die een losslingerend beugeltje op zijn BX type 6 heeft zitten)

Met 2 imbusboutjes maar ik betwijfel ten zeerste of de beugels van een C5 gelijk zijn aan die van een BX.

Anyway, vandaag de eerste dag van de week en deze jongen verveelde zich weer eens. De BX had sinds aanschaf al geen over enthousiaste stuurbekrachtiging, maar de laatste 2 weken was het helemaal drama. Inparkeren met 1 handje kan je wel vergeten bij deze frikandel. Gelukkig zat er bij de berg onderdelen ook nog een extra debietregelaar. Mijn ervaring is dat die dingen eigenlijk allemaal vrij ranzig zijn van binnen na 20-25 jaar dienst. Dus heb ik vanmiddag met de hulp van dit topic op het Britse BX forum het ding maar eens uit elkaar gepeuterd.

Het ging allemaal relatief eenvoudig (ik heb dit klusje ook al eens gedaan bij mijn eerste BX), en uiteraard kwam er een hoop ranzigheid uit. De debietregelaar en alle zuigertjes, veertjes en andere troep ligt momenteel lekker te weken in een bak met wasbenzine.

Toen ik dit klusje de eerste keer deed in 2006 of 2007 was het revisiesetje nog leverbaar bij Citroën. Dat is inmiddels NFP maar is gelukkig niet zo’n heel groot drama. De leidingrubbertjes zijn nog wel te bestellen, net als de filtertjes. Die komen als het goed is donderdag binnen. De o-ringen van de dekseltjes zijn nog in prima conditie en ook wel ergens anders vandaan te halen mochten ze echt slecht zijn. Dat zelfde geld voor de veerringetjes die de dekseltjes en zuigertjes op hun plek houden. Eerst dit rommeltje maar eens lekker laten weken.

To be continued dus Smile

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 11 december 2013 06:22 PM
  [ # 79 ]

Gisteren de hele dag aan een Alfa Romeo 164 Q4 lopen beunen (motor, bak, en subframe terug geklust) vandaag een dagje thuis. Dus na 2 dagen weken de DB regelaar maar eens uit de wasbenzine gehaald. Alles was mooi brandschoon. Zuigertjes, veertjes en dekseltjes vervolgens even in een bakje met motorolie gelegd en vervolgens de DB regelaar weer in elkaar gezet met gaasloze filterhouders. De DB regelaar die uit de auto komt overhaal ik dan wel met filters, en die gaat op de plank. Morgen eerst nog een dag aan die Alfa 164 Q4 beunen, vrijdag gaat de overhaalde DB regelaar in de BX.

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 21 december 2013 10:55 AM
  [ # 80 ]

Overhaalde debietregelaar zit sinds gisteren in de BX, en de stb werkt weer perfect. Voor BX begrippen dan, het haalt het nog steeds niet bij de stb van bijvoorbeeld mijn Peusjonnie, of de Xantia van mn pa met een 6+2 pomp.

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 24 december 2013 09:20 PM
  [ # 81 ]

Er is sedert gisteren iets serieus stuk aan de BX. Bij het wegrijden klappert er iets als de ziekte. Mijn pa en ik zijn tot de voorlopige conclusie gekomen dat er 2 of meerdere veren van de koppelingsplaat uit liggen. Het is alleen bij het wegrijden als de koppeling aangrijpt dat het met enorm heftige stoten gepaard gaat. Draagarmen, aandrijfassen lijken vooralsnog ok. Hier moet dus zeer waarschijnlijk een nieuw koppelingetje in gebeund worden.

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5007
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 25 december 2013 03:10 PM
  [ # 82 ]

Mooi op tijd voor de oudjaarsbranden!

 

 

 

 

 

 

 

 


succes met klutselen.

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 26 december 2013 01:35 PM
  [ # 83 ]

Ja wel jammer dat het net gebeurd na het oplossen van hydrauliek en andere olielekkages. Nu fikt tie minder goed.

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 06 januari 2014 07:39 PM
  [ # 84 ]

Morgen gaat tie er onder.

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7701
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 07 januari 2014 12:53 AM
  [ # 85 ]

Goed bezig, maar we zijn natuurlijk ook niet anders gewend.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 07 januari 2014 04:04 PM
  [ # 86 ]

Het is vandaag iets anders gelopen dan verwacht. Ik was vanmorgen welgelteld 2 km op de snelweg op weg naar de werkplaats om de koppeling te vervangen toen het hok in 1 keer heftig begon te stoten in alle versnellingen. Toevallig kwam ik net bij een parkeerplaats, dus er af gegaan en even gekeken wat er kon zijn. 1 blik onder de auto, en 1 ding was zeker: Ellende!
De bakolie zeek daadwerkelijk onder het diff vandaan en de olie was prachtig zilvergrijs van al het metaalslijpsel. Ik ben bang dat naast de koppeling (die nu echt gaar is, ontkoppelen wou al niet meer volledig) het differentieel ook volledig naar zijn grootje is. Ik heb nog overwogen om de ANWB te bellen en de auto af te slepen naar de sleutellocatie, maar ik zag het eigenlijk niet meer zitten om dit vandaag allemaal nog te regelen. Mijn pa dus gebeld, en samen hebben we het hok weer naar Elburg afgesleept. Ik ben er voor dit verlof klaar mee, het hok staat hier de komende 2 maanden prima.

Iemand nog een BE1 versnellingsbak over toevallig?

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
michel-16v
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-02-2005

- BX SPORT
- 2CV Special
Gepost: 07 januari 2014 04:49 PM
  [ # 87 ]

Dat zijn mindere berichten.

Ik heb nog een bak uit een 88er gti 8 klepper liggen maar dat is wel in de provincie zeeland.

Dagelijks vervoer: Peugeot 308 sw style 2015 rouge rubi
Hobby: 2cv special 1986 bleu celeste, BX sport rouge

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 07 januari 2014 05:05 PM
  [ # 88 ]

Waarschijnlijk komt iemand uit Terneuzen binnenkort bij mij.

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 07 januari 2014 05:27 PM
  [ # 89 ]

Voorlopig kan ik toch niks, ik vertrek dit weekend waarschijnlijk naar Angola. Na terugkomst zie ik het dan wel weer, ik hou het in ieder geval in gedachten. Vooralsnog vind ik vooral het vooruitzicht dat ik dit schijthok minimaal 2 maanden niet hoef te zien en aan te raken zalig!

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
PieterSanders
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 555
Geregistreerd: 10-11-2012

- BX 16 TGI Toulouse
- BX 19 TZI
- BX 19 GTI Automatic
Gepost: 07 januari 2014 07:26 PM
  [ # 90 ]

Damn, balen joh! Kan me goed voorstellen dat je er effe goed klaar mee bent.

Citroën BX, j’aime , j’aime, j’aime

Profiel  
 
 
6 van de 7
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook