3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
   
Klussen aan CX2400 Pallas Brun Scarabée 1976
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 21 juli 2013 12:09 AM
  [ # 31 ]

Aan een mistachterlicht dacht ik ook. Wellicht eerst zo’n aftermarket prutsding gehad en later achterlichtunits geplaatst met geïntegreerde mistlampen? De tweede schakelaar zou ook voor pechlampen kunnen zijn, als je daarvoor nog geen standaardschakelaar hebt. Het is dat ik niet weer over de koelventilator wil beginnen, anders zou dat nog een derde optie zijn Wink.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 21 juli 2013 09:07 AM
  [ # 32 ]

pechlampen/ alarmverlichting,behoort aan de kant te zitten van de ruitenwisser schakelaar .

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 21 juli 2013 09:13 AM
  [ # 33 ]

De eerste CX’en (modeljaar 1975?) hadden die nog niet, dus ook daarvoor vind je beunoplossingen…

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 21 juli 2013 09:27 AM
  [ # 34 ]

Dat zou inderdaad kunnen.
Maar een 76 heeft toch standaard alarmlichten?

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11644
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 21 juli 2013 03:00 PM
  [ # 35 ]

Goed om de Mestkever weer eens buiten in het zonnetje te zien staan Cool

Ik heb ‘r ook al wel eens zo op de Koni 4-kolommer zien staan:

En bij die gelegenheid heb ik de onderkant ook gezien. Dat zag er allemaal (toen, dat wil zeggen, eind oktober 2010) toch nog wel heel prima uit Cool Maar in de zon is toch een beter gezicht.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
www.citrofiel.tk
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 640
Geregistreerd: 30-03-2006

Gepost: 21 juli 2013 10:28 PM
  [ # 36 ]

Bedankt. Van George heb ik al gehoord dat dit af-fabriek schakelknoppen zijn voor mistverlichting voor en achter, echter hier is nooit iets mee gedaan.

Wat betreft die alarmlichtenknop, die zit links ja, zowel bij mijn 75-er CX2000 als bij dit exemplaar uit 1976.

Inmiddels ook contact met Raymond gelegd van G&G autoservice in Heinkenszand, hij heeft eenzelfde exemplaar in concourstaat. Binnenkort ga ik bij hem langs om eens wat advies in te winnen over hoe we een en ander aan kunnen pakken. Eerste punt zal zijn de airco werkend te krijgen alvorens ik in september een kleine roadtrip door France ga maken van een week.

Waar ik nog mee zit is de geur in de CX. Inmiddels heb ik 1 maal de vloerbedekking gereinigd, maar ik wil dit nogmaals doen. Er hangt een vervelende lucht in de auto die deels uit de motor zou kunnen komen en deels van het (geverfde) lederen interieur. Ook de kofferruimte ruikt wat verlept…
Iemand tips om hier iets aan te doen, of hoort dit er volgens jullie bij een lederen interieur gewoon bij? Ik heb al vele Citroens met leder gehad en de huidige C5 heeft ook leder, maar ik vind het vervelend dat wanneer ik in de CX heb gereden mijn kleding naar dat geurtje walmt zoals in de CX aanwezig. Dat heb ik met de C5 en de andere auto’s helemaal niet namelijk.

Iemand nog de onderdelen die ik nodig heb liggen toevallig?
-Kachelhuis type 2 voorzien van airco (is dit plug’n'play?)
-Analoog vierkant klokje voor in het dashboard
-KM-tellerkabel van onder kap naar tellerbak (dat kleine stukje)
-Elektrische benzineafsluiter (is matig omdat het aansluitinkje half is afgebroken)
-Deurpanelen bruin L/R (achter prioriteit 1)
-Luchtfilterhuis ofzo? (linksonder het blok -als je ervoor staat- zit een pot ofzo die kapot is).
-Draadboom?
-Mattenset (voor op de bruine bekleding)
-Enz…

Hans

BX DIGIT 1985, C35 2.2D 1979, CX 2.5RI Familiale 1986, C2 1.4VTR en voor dagelijks een C6 3.0D V6 2012.

http://www.citrofiel.tk

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 04 augustus 2013 12:11 AM
  [ # 37 ]

Hoi,

Ik ga eind dit jaar zon prestige slopen, daar zit vast nog wel wat bruikbaars op.
Ben zelf ook stukken draadboom nodig, maar niet die van de kachel.
En die kachel zelf heb ik ook al.

Als je eens in de buurt van groningen bent: welkom.

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11644
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 04 augustus 2013 01:37 AM
  [ # 38 ]

Ik meen me te herinneren dat er in deze CX net zo’n Jaeger klokje als in een DS zit (George??) Dan kun je beter naar een klokje uit een Renault of Peugeot (er zijn diverse Franse auto’s geleverd met een klokje dat zomaar past) of iets dergelijks gaan zoeken. Het frontje en de wijzerplaat kun je overzetten, maar in die alternatieve klokjes zit een veel sterker uurwerkje. Die DS-type klokjes doen het bijna nooit, lijkt het wel. Een kort rondje googlen laat weten dat onze tegenvoeters op het Aussiefrogs forum een Amerikaans klokje hebben gevonden dat zo past. Dat is dan wel een ronde wijzerschaal in de rechthoekige behuizing. Ik heb al eens klokje verbeund voor de Pallaspuzzel maar die gaat mooi op de plank totdat het originele, werkende klokje er mee ophoudt (want de vraag is niet óf, maar wanneer…)

De originele Jaeger klokjes kunnen door een goede horlogemaker ook wel worden hersteld, maar at a price. Hier nog wat leesvoer: http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/179995/#377539

En hier bericht uit Oz: http://www.aussiefrogs.com/forum/citroën-forum/86844-jaeger-ds-clock.html

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5359
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 04 augustus 2013 09:02 AM
  [ # 39 ]

Mijn DS klokje heeft het na 40 jaar ook begeven.
Maar als ik het goed begrijp is het niet doorgebrand of zo maar zou je nog kunnen proberen de bewegende delen te smeren?
Jammer dat de link van Tony Jackson niet meer werkt…

Ook leuk om eens te snuffelen op het forum aan de andere kant van de wereld…

Profiel  
 
Gepost: 04 augustus 2013 09:54 AM
  [ # 40 ]

Ha kijk, het oppaskindje staat weer in Zeeland. Heel veel plezier er mee, want hoewel er wel het een en ander aan moet gebeuren was de basis van deze auto nooit echt slecht.

L1040683

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5359
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 04 augustus 2013 10:13 AM
  [ # 41 ]

Leuk plaatje: Oma en kleindochter…

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11644
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 04 augustus 2013 11:32 AM
  [ # 42 ]

@ H@ns: Ik heb het zelf nooit hoeven proberen, maar schijnbaar is het soms al genoeg om het uurwerkje ondersteboven te monteren. Eén van de meest voorkomende problemen schijnt namelijk een versleten onrustlager te zijn - of naar ik vermoed: het gebrek aan zo’n lagertje. Het is niet alsof Jaeger een fraai robijngelagerd uurwerkje voor de DS had verzonnen Smile

In ieder geval zou ik smeren héél erg spaarzaam doen want die klokjes horen droog te lopen. Van smeermiddelen wil er dan nog wel eens het een of ander gaan verkleven.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 04 augustus 2013 11:35 AM
  [ # 43 ]

Zitten de wijzers niet gewoon los op het asje ? was bij mijn kleine wijzer ook heb deze weer aan de as vastgelijmd.

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5359
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 04 augustus 2013 11:36 AM
  [ # 44 ]
Penny Lane schreef:

@ H@ns: Ik heb het zelf nooit hoeven proberen, maar schijnbaar is het soms al genoeg om het uurwerkje ondersteboven te monteren. Eén van de meest voorkomende problemen schijnt namelijk een versleten onrustlager te zijn - of naar ik vermoed: het gebrek aan zo’n lagertje. Het is niet alsof Jaeger een fraai robijngelagerd uurwerkje voor de DS had verzonnen Smile

In ieder geval zou ik smeren héél erg spaarzaam doen want die klokjes horen droog te lopen. Van smeermiddelen wil er dan nog wel eens het een of ander gaan verkleven.

Derk

Ja, had ik al gelezen. Maar bedankt voor de tip.
Komt nog wel een keer. Van de winter of zo… De auto rijdt er niet minder om Wink

@Mark: beide wijzers doen het niet… Het zou wel heel toevallig zijn als ze allebei los zaten.
Bovendien was het direct na de winterstalling, dus geen getril of zo.

Ik was al blij dat ik nog steeds een werkend origineel klokje had, maar nu moet ik me dus ook bij de slachtoffers aansluiten…

Profiel  
 
www.citrofiel.tk
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 640
Geregistreerd: 30-03-2006

Gepost: 09 augustus 2013 12:21 AM
  [ # 45 ]

Bedankt allen, ik zal het klokje eens loshalen binnenkort?

@Erik, laat maar weten als je zover bent, dan heb ik wel interesse in wat zaken wellicht, wat bedrading is altijd prima haha.

@graddus, hoezo “weer” in Zeeland? Woon jij ook in Zeeland? Mooie foto, bedankt, heb je er nog meer?

Hans

BX DIGIT 1985, C35 2.2D 1979, CX 2.5RI Familiale 1986, C2 1.4VTR en voor dagelijks een C6 3.0D V6 2012.

http://www.citrofiel.tk

Profiel  
 
 
3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook