2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
Klussen aan CX2400 Pallas Brun Scarabée 1976
www.citrofiel.tk
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 640
Geregistreerd: 30-03-2006

Gepost: 18 juli 2013 06:44 PM
  [ # 16 ]

Als je er eenmaal aan begint… Surprisedops:

BX DIGIT 1985, C35 2.2D 1979, CX 2.5RI Familiale 1986, C2 1.4VTR en voor dagelijks een C6 3.0D V6 2012.

http://www.citrofiel.tk

Profiel  
 
Dumnoz
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 626
Geregistreerd: 08-08-2008

- C5 2.0 16v (LPG-G3)
Gepost: 18 juli 2013 07:20 PM
  [ # 17 ]

De startmotor is inderdaad vervangen Wink

Begin in elk geval met een relais voor je verlichting er tussen te zetten. Volgens mij was dat nog niet gebeurt.

Verder gewoon met een goed schema alles weer netjes op orde maken. Neem er de tijd voor om het goed te doen.

Groetjes Harry

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5007
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 19 juli 2013 09:52 AM
  [ # 18 ]

Succes!

Profiel  
 
www.citrofiel.tk
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 640
Geregistreerd: 30-03-2006

Gepost: 20 juli 2013 12:07 AM
  [ # 19 ]

Harry, kun je me iets meer info geven over dat te plaatsen relais. Wil het best doen, maar ben elektro-engineer…

@EW, bedankt!

Hans

BX DIGIT 1985, C35 2.2D 1979, CX 2.5RI Familiale 1986, C2 1.4VTR en voor dagelijks een C6 3.0D V6 2012.

http://www.citrofiel.tk

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 20 juli 2013 01:27 AM
  [ # 20 ]

Hans,

Mijn opmerking over niet gaan prutsen ging eigenlijk over het gebruik van kroonsteentjes en dergelijke.
Dat moet je niet doen omdat je daar geheid storingen mee krijgt na een jaar of zo.
De juiste manier van verbinden is solderen en dan afsluiten met krimpkous.
De stekkers zijn niet standaard, dus niet bij de electroboer te koop.
Misschien dat je ds stekkers kunt nemen, of anders uit een sloper.
Dan hoef je ook geen gekleurd draad te gebruiken ( of weinig).

Dat relais verhaal is hier al wel eens beschreven.
Maar het komt erop neer dat standaar die stroom van de koplampen over de schakelaar loopt.
Als die contacten wat minder worden wordt het in de schakelaar zo heet dat het smelt.
Met gevaar op kortsluiting en brand.
Om dit op te lossen plaats je een relais.
Dan loopt alleen de stuurstroom van het relais (=weinig) door de schakelaar.
Aan de vermogens kant wel even een zekering.
De makkelijkste plek is onder de motor kap, en de mooiste in de satteliet bij de schakelaar.

Succes!

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
www.citrofiel.tk
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 640
Geregistreerd: 30-03-2006

Gepost: 20 juli 2013 09:19 AM
  [ # 21 ]

Bedankt Erik,

Waarom zit dat daar niet standaard dan?
En 2 waar, plaats ik dat relais dan? En die zekering.
Heb geen idee hoe en wat.
Er liggen nog wel relais in de kofferbak, maar kun je zomaar ieder relais er tussen zetten?
En wat voor zekering moet er tussen dan? Is daar een handige oplossing voor?

Begint meteen ingewikkeld te worden…
Gelukkig zit G&G bij mij in de buurt. Wellicht daar eens langsgaan ook.

Hans

BX DIGIT 1985, C35 2.2D 1979, CX 2.5RI Familiale 1986, C2 1.4VTR en voor dagelijks een C6 3.0D V6 2012.

http://www.citrofiel.tk

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 20 juli 2013 09:38 AM
  [ # 22 ]

Goedemorgen

Tegenwoordig zijn er relais met zekering.
De stroom wie geschakeld wordt is dan meteen gezekerd ..
En je relais plaats je bij de koplamp
En iedereen zegt het en doet het,maar je moet NIET solderen in de bedrading van aut’s,dit trilt kapot

Vriendelijke groet frank

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
www.citrofiel.tk
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 640
Geregistreerd: 30-03-2006

Gepost: 20 juli 2013 09:52 AM
  [ # 23 ]

Als je niet mag solderen, hoe doe je het dan?

Hans

BX DIGIT 1985, C35 2.2D 1979, CX 2.5RI Familiale 1986, C2 1.4VTR en voor dagelijks een C6 3.0D V6 2012.

http://www.citrofiel.tk

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 20 juli 2013 10:06 AM
  [ # 24 ]

De draad volgen tot waar hij aan vast zit,dit kan een andere stekker zijn of een verzamel punt van meerdere draden.
En daar dus de verbinding nieuws maken of met een stekker of met een klem busje waar meerdere draden in zitten.
En de stekkers haal je dij de betere DS garage.

http://www.citroen-forum.nl/?URL=https://picasaweb.google.com/104808338418977024156/20110809214715?authuser=0&feat=directlink

http://www.citroen-forum.nl/?URL=https://picasaweb.google.com/104808338418977024156/20110807131453?authuser=0&feat=directlink

http://www.citroen-forum.nl/?URL=https://picasaweb.google.com/104808338418977024156/20110919225227?authuser=0&feat=directlink
VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 20 juli 2013 10:18 AM
  [ # 25 ]
www.citrofiel.tk schreef:

Waarom zit dat daar niet standaard dan?
En 2 waar, plaats ik dat relais dan?

“Vroeger” reed men bijna niet met dimlicht. Vaak of stadslicht of buiten de stad met groot licht.

Overigens is het bij een BX type 1 precies hetzelfde verhaal, daar gaan de schakelaars ook stuk Wink

Voor mijn serie 2 CX heb ik toen een kabelboompje gemaakt:

Ik heb niets hoeven knippen in de originele kabelboom, het kan er zo weer tussenuit als dat nodig mocht zijn.

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 20 juli 2013 11:04 AM
  [ # 26 ]

@arjan : dat ziet er goed uit zeg, vakwerk!

@ frank: tuurlijk is dat het mooiste, maar ik heb met solderen ook nooit iets stuk hoor.
Kun je je rijstijl eens oomschrijven ? Laughing

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 20 juli 2013 12:01 PM
  [ # 27 ]

Mijn rijstijl is 40 K per jaar,en moet alles kunnen hebben joint
Het is immers een vervoermiddel

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
www.citrofiel.tk
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 640
Geregistreerd: 30-03-2006

Gepost: 20 juli 2013 11:11 PM
  [ # 28 ]

Zo staat ze er momenteel bij.

Nu kwam ik op de rechterkant van het dashboard bij de verlichtingschakelaars nog twee schakelaars tegen aan de onderzijde, herkennen jullie dit? Waar zouden ze van zijn?

Hans

BX DIGIT 1985, C35 2.2D 1979, CX 2.5RI Familiale 1986, C2 1.4VTR en voor dagelijks een C6 3.0D V6 2012.

http://www.citrofiel.tk

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 20 juli 2013 11:55 PM
  [ # 29 ]

Mist achterlicht
Mistlampen /verstralers voor.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5446
Geregistreerd: 01-07-2007

- 2CV 6 Charleston
Gepost: 21 juli 2013 12:07 AM
  [ # 30 ]

Hoi Hans,


Wellicht kun je van deze beschrijving een relaisysteem maken voor de Cx verlichting:

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/216826/

Wel voor een Bx type 1, maar de werking is het zelfde..

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook