2 van de 10
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
Klaske, de oranje Dyane
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 29 juli 2013 03:31 AM
  [ # 16 ]

Vanavond voor het eerst eens getest of ze ook harder wilde dan 90. En jawel, met twee personen ging ze tot net iets boven de 110 met tegenwind. Op de terugweg was ik alleen en heb ik bijna 130 gereden. Volgens mij is dat best netjes. Het voelt niet ernstig onveilig en het windgeklapper viel me mee, toch is 100 wel mooi genoeg.

En verder…
Na schoonmaken en invetten van de stekkertjes doet ‘t accuspanningswijzertje het weer en branden beide koplampjes even fel (alleen nog even gele duplo’tjes regelen). Daarnaast zit de bijrijdersstoel weer stevig in de rails en zitten de ruitknopjes weer stevig vast. Van binnen hoef ik alleen nog even de stofjes van de ventilatie netjes te maken, verder is alles zo goed als nieuw.

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
Bertje beige
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011

- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Gepost: 29 juli 2013 08:57 AM
  [ # 17 ]

Wauw, wat een geweldige auto, gefeliciteerd en veel plezier er mee! gimme

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2417
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 29 juli 2013 12:09 PM
  [ # 18 ]

Ik heb 2 keiharde, goede oranje achterschermen van een Dyane liggen.
Ze zijn bedoeld voor de mijne, maar die is niet oranje. Dus als je een setje andere (in goede staat!) hebt, (kleur voor mij niet belangrijk), zouden we kunnen ruilen.

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 29 juli 2013 01:52 PM
  [ # 19 ]

Kijk, dat zou geweldig zijn, helemaal als ze ook nog dezelfde oranje kleur hebben (AC437, mandarin).

Ik heb nog geen andere schermen maar bij deze de herhaalde oproep: als iemand iets heeft liggen… Dan kunnen we een stoelendansje doen. Van de Dyanevereniging heb ik tot nu toe nog geen reactie mogen ontvangen.

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
vicsevents
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 55
Geregistreerd: 02-04-2006

Gepost: 29 juli 2013 10:37 PM
  [ # 20 ]

hoi
vandaag ztond deze Dyane op mijn oprit
ik zou wel een foto willen posten maar dat lukt me niet


grtn Victor

Citroen roule bien!!!

Profiel  
 
vicsevents
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 55
Geregistreerd: 02-04-2006

Gepost: 30 juli 2013 09:50 AM
  [ # 21 ]
Profiel  
 
Michiel van Ginkel
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 840
Geregistreerd: 29-05-2006

- Dyane 6 Commerciale
Gepost: 30 juli 2013 10:12 AM
  [ # 22 ]

Leuke foto’s!
Kan je ook mooi de verschillen zien tussen een oude type Dyane en een nieuwe.

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5376
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 31 juli 2013 12:05 AM
  [ # 23 ]

Gelukkig begint de Dyane langzaam meer waardering te krijgen, vroeger werd ze beschouwd als surrogaat eend.
By the way, ik heb ook nog een 350D. Ook al bijna klassiek…

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 31 juli 2013 12:30 AM
  [ # 24 ]

Vanavond een paar kleine dingetjes gedaan:
- Deursloten gesteld, de deuren hoeven nu niet meer aso dichtgeklapt te worden.
- De handremhendel zit niet meer met tape vast, de schroefjes waren eruit getrild.
- De kleppen gecontroleerd. De inlaten stonden een fractie te krap, verder netjes.

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 31 juli 2013 02:34 PM
  [ # 25 ]

Ook een paar plaatjes van afgelopen maandag.

Afbeelding Bijlagen
DSCN0087-web.jpgDSCN0094-web.jpgDSCN0097-web.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 01 augustus 2013 11:00 AM
  [ # 26 ]

En wat rijdt nu beter, GSA of Dyane?
Jeetje wat glimt dat ding!!

Gr. Jeroen

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 01 augustus 2013 12:05 PM
  [ # 27 ]

Wat beter rijdt? Een GSA. Voor iemand die destijds overstapte van een A-type naar een GS of GSA was het een flinke stap vooruit.

Een GSA trekt vlot naar de 130, rijdt als het moet 160 en houdt die snelheid vast als je een viaduct oprijdt. Een GSA is vele malen stiller, heeft een radio -die je dan ook daadwerkelijk hoort-, een aanjager voor de kachel, ruitenwissers met interval + verschillende snelheden en stoelen waarvan de rugleuning kan worden afgesteld. Voor lange afstanden kies ik de GSA.

De vraag welke leuker is, is een stuk lastiger te beantwoorden. Ze zijn op hun eigen manier karakteristiek en de ontwerpen vind ik allebei erg mooi. Doordat ik gewend ben aan rijden in GSA’s vind ik nu de Dyane-beleving indrukwekkender. 130 Op de teller is ineens iets bijzonders en dat het dakje flappert als er een vrachtwagen voorbij komt…

Omstanders kiezen volgens mij voor de Dyane want ze krijgt meer aandacht. De knalkleur valt behoorlijk op en er zijn best veel mensen met herinneringen aan een Dyane, inclusief ikzelf. Die respons is bij een GSA minder.

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 03 augustus 2013 09:28 PM
  [ # 28 ]

Ik wist dat ik dit tegen ging komen want de plekken waren aan de binnenkant zichtbaar. Toch is het vervelend om de gaten tevoorschijn te krabben. Het beruchte stuk naast de achterbank is dus krokant (ik kan er zo doorheen drukken als ik dat wil) en de rand waar het spatbord op de C-stijl rust is ook aangetast. De achterste helft van het binnenscherm is niet rot.

Het spatbord zelf is beyond repair. De hele bovenrand is als kruidkoek.

De andere kant heb ik er nog niet af gehad. Daar is aan de binnenkant nog niks te zien. Fingers crossed…

Allee, ik hik al meer dan een jaar aan tegen mijn eerste lasklus. Het moet er nu toch echt eens van komen. Zijn hier reparatiestukken voor of moet je zelf creatief zijn?

Afbeelding Bijlagen
DSCN0145.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
Michiel van Ginkel
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 840
Geregistreerd: 29-05-2006

- Dyane 6 Commerciale
Gepost: 03 augustus 2013 09:42 PM
  [ # 29 ]

geen reparatieplaatwerk voor beschikbaar. Zelf zou ik er gewoon zincor 1mm plaat voor gebruiken.

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5376
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 03 augustus 2013 10:25 PM
  [ # 30 ]
toniclight schreef:

En wat rijdt nu beter, GSA of Dyane?

Het leuke is: Midfriesland heeft the best of both worlds! cheese

Profiel  
 
 
2 van de 10
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook