17 van de 19
« Eerste  < Vorige 15 16 17 18 19 Volgende > 
   
De Turbo D2 effe het gas erop
break23m
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6902
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
- CX 25 Prestige
Gepost: 07 augustus 2017 03:49 PM
  [ # 241 ]

De kleine spoiler zoals die op mijn Prestige zit. Als ik kijk naar het remlicht in de dakspoiler van de C3 (2002) van mijn vriendin zou dat zomaar heel netjes kunnen passen. Maar goed, het is nog maar een idee, ik ben nog niet aan het knutselen geslagen.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27202
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 07 augustus 2017 06:04 PM
  [ # 242 ]

Ik heb juist mijn 3de remlicht verwijderd.. Wink

Bij mij zat die onderaan de achterruit geplakt van binnen, dat werkt op zich prima, alleen gezien ik er een jaloezie op heb zitten zie je er toch niets van.

Gaan experimenteren met zulke dingen is vaak lastig, zulke dingen moet je echt netjes doen anders gaat het snel opvallen dat het er niet hoort te zitten. Zeker als je vandaag de dag met LED aan de gang gaat zie je direct dat het er later op geknutseld is.

Ik ben benieuwd naar de oplossingen!

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9056
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
Gepost: 07 augustus 2017 09:10 PM
  [ # 243 ]

De oplossing wie ik heb gezien was zo netjes ,dat het gewoon origineel leek.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
mbender
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1478
Geregistreerd: 31-10-2007

- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Gepost: 08 augustus 2017 02:45 PM
  [ # 244 ]
Arjan Verkade schreef:

Ik denk dat je er vanuit kan gaan dat bij een break gewoon altijd alles zwart is, maakt niet uit welke uitvoering, benzine of diesel.

Een break was toen toch meer een praktische auto, zo hebben ze ook nooit het VIP interieur in een break geleverd bijvoorbeeld.
Bij de DS was de break altijd een ID, bij de XM waren er geen Exclusive uitvoeringen leverbaar.
De C6 was er niet een break. Maar bij de C5 was volgens mij zo’n beetje alles in de break/toerer uitvoering leverbaar.

Toch twee keer onjuist hierboven, ik heb zelf een CX serie 1 break 1980 gehad (c-matic) waar de raamomlijstingen RSV waren. Mijn Pa heeft in 1994 een nieuwe XM break turbo CT exclusive gehad met zelfs stoelverwarming achterin, dit was niet in Nederland moet ik erbij vertellen.

Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27202
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 08 augustus 2017 03:25 PM
  [ # 245 ]

Betreft de break had ik het uiteraard alleen over een serie 2, serie 1 met name de vroege jaren daar zijn zaken vaak juist heel anders.

Betreft de XM, daar zat ik al op te wachten Wink
De Exclusive uitvoeringen op de break zijn naar mijn weten niet in Nederland en Frankrijk geleverd.
In bijvoorbeeld Duitsland wijkt het gamma af, zo was er daar ook nog een Pallas uitvoering van de XM.

Profiel  
 
bogaard77
> 24000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 24249
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 08 augustus 2017 04:00 PM
  [ # 246 ]

Bij de DS was de brerak altijd een DS!!! Met remknop en uitgebreid hydraulique systeem. Ja geen pallas maar wel een DS!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27202
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 08 augustus 2017 04:23 PM
  [ # 247 ]

Naar mijn idee was een break altijd een ID met een DS remsysteem. Qua uitvoering en aankleding komt het ook niet helemaal in de buurt van een niet Pallas DS.

Profiel  
 
bogaard77
> 24000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 24249
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 08 augustus 2017 04:47 PM
  [ # 248 ]

Het is omgekeerd. Het is een DS met karig interieur.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
bogaard77
> 24000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 24249
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 08 augustus 2017 04:51 PM
  [ # 249 ]

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
break23m
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6902
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
- CX 25 Prestige
Gepost: 08 augustus 2017 05:51 PM
  [ # 250 ]

Type aanduiding is IDF. Citroën noemde het dus een ID, en dat geldt ook voor de laatste jaren, toen de typeaanduiding op de achterklep DS20 of DS23 was. Dus: ID met DS remsysteem. En in beginsel altijd met handbak, de hydraulische bak van de DS Was in beginsel voor de Break niet leverbaar.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 40656
Geregistreerd: 26-02-2005

- C4 (2004-heden) C4 PureTech 110
- C4 (2004-heden) 1.6 16v ambiance bva
Gepost: 08 augustus 2017 07:13 PM
  [ # 251 ]

Ook voor een break was een halfautomatische bak leverbaar. Zelfs in NL. Een maat van mij heeft de half-automaat break die zijn vader in 1972 nieuw bij de dealer in Helmond kocht nog steeds in bezit.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
jantje1948
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8328
Geregistreerd: 21-04-2006

- C5 3.0 V6 exclusive.
Gepost: 08 augustus 2017 07:22 PM
  [ # 252 ]

Maarrr, was het officieel nou een DS of een ID?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27202
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 08 augustus 2017 07:26 PM
  [ # 253 ]

Blijft naar mijn idee een ID, simpel interieur, kleine wieldoppen, geen sierlijsten, etc..
Zoals gezegd, met deels DS techniek.

Zo’n Break 23 halfautomaat is wat mij betreft gewoon een erg gave uitvoering.

Profiel  
 
break23m
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6902
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
- CX 25 Prestige
Gepost: 08 augustus 2017 07:58 PM
  [ # 254 ]

De halfautomaat werd op speciaal verzoek inderdaad wel geleverd. Net als airconditioning en hoofdsteunen etc. Maar nog steeds in de typeaanduiding IDF.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9056
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
Gepost: 08 augustus 2017 10:26 PM
  [ # 255 ]

Heren heren , misschien ook dames .
We zitten hier in het CX gedeelte ,dus even verder in het DS gedeelte .
Dank U ,mijn topic vliegt in 1 keer naar boven sinds jullie het over DS hebben Laughing

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
 
17 van de 19
« Eerste  < Vorige 15 16 17 18 19 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2020 | adverteren
Facebook