3 van de 19
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
De Turbo D2 effe het gas erop
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9061
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
Gepost: 02 oktober 2014 06:31 PM
  [ # 31 ]

Zo de break is weer voorzien van twee nieuwe achterbanden.
En het uitlaat stuk vanaf de turbo tot en met het flexibele stuk is vervangen.
De turbo zat waarschijnlijk iets los,waardoor het stuk pijp gebroken is.(kapot getrild )
Dus turbo is eraf gehaald,( drie bouten zaten vast/ dus kapot/ dus uitboren.
Maar nu zit alles weer degelijk vast,en kunnen we volgas de winter in Wink

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Breeze
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1153
Geregistreerd: 30-11-2009

- Xantia 3,0 V6 Exclusive Break (manuelle)
Gepost: 02 oktober 2014 07:54 PM
  [ # 32 ]

‘k Zou proberen om hem nog 10 jaar rijdend te houden. Je weet wel waarom.

Adri

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9061
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
Gepost: 12 april 2015 06:19 PM
  [ # 33 ]

Afgelopen week de twee voorste veerbollen weer op druk laten zetten.
Nadat er eentje geknapt was.
En het rijdt weer perfect,vandaag even op en neer naar Lelystad en de topsnelheid zo ongeveer aangetikt(166kmpu)
Ben benieuwd wat de APK deze week brengt.
Maar goed dat zien we donderdag wel.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27205
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 12 april 2015 09:17 PM
  [ # 34 ]
Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 12 april 2015 09:46 PM
  [ # 35 ]

nou gewoon de bol openslijpen.
membraan dichtkitten en de bol weer dichtlassen.

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9061
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
Gepost: 12 april 2015 11:10 PM
  [ # 36 ]

Doe jij dat met kit…?
@arjan ik heb er natuurlijk 1 andere bol bij GEKREGEN en die is ook op druk gezet.
De monteur was overigens positief voor de APK ,dat zal wel meevallen waren zijn woorden.

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27205
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 12 april 2015 11:16 PM
  [ # 37 ]

Oké, ik dacht dat ze altijd wel aanraden om op 1 as bollen tegelijk te vervangen of te vullen.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9061
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
Gepost: 15 april 2015 10:47 PM
  [ # 38 ]
Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27205
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9061
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
Gepost: 15 april 2015 10:58 PM
  [ # 40 ]

Dat zal ik je vertellen….
Zondag weg geweest ,een ritje van twee uur heen en het zelfde stuk in omgekeerde richting weer terug.
Met snelheden van kort en nabij het maximum,166 kilometer per uur.
Een perfect ritje dus.
Maar nu wil de dame ineens niet meer in de achteruit,alleen knarsetandend wil het lukken.( koppeling?)
Heb de koppelings kabel een centimeter korter gemaakt en nu schakeld ze weer,maar voor hoe lang?......?
Dus als ik pech heb wordt dit een duur klusje.en dat was ik toch echt niet van plan.
ze wordt op alle punten wat minder,dus vandaar mijn vraag

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27205
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 15 april 2015 11:04 PM
  [ # 41 ]

Ai das minder… Zou dat niet nog ergens af te stellen zijn?

Als je wat vlotter wil dan kom je bij een 25 IE break, die redden rond de 195.
Mocht je geen IE willen dan is de middenweg een 22 die de 180 red.

Dus geen diesel meer?

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9061
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
Gepost: 15 april 2015 11:11 PM
  [ # 42 ]

Als !
Dan wordt mijn huidige break onderdelen donor.
En zal ik tijdelijk een benzine uitvoering rijden.
mijn huidige blok inclusief bak compleet reviseren en die dan over zetten .
Om dit te doen en dan terug zetten in mijn huidige break is geen optie want die is eigenlijk echt op.

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 16 april 2015 12:46 AM
  [ # 43 ]

waarom zou je gaan reviseren?
er zijn zat diesel blokjes en bakjes.

en ombouwen? zoek gewoon een diesel, die zijn nog goedkoper ook.

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27205
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 16 april 2015 09:27 AM
  [ # 44 ]

Ja, dat zou ik ook logisch vinden. Zoek gewoon een mooie TRD Turbo 2 Wink

Dan hoef je niet te klooien met een benzine naar diesel ombouw. Daar komt waarschijnlijk net even meer bij kijken dan wat je hoopt.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9061
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
Gepost: 16 april 2015 10:04 AM
  [ # 45 ]

Van benzine naar diesel ombouwen is niet moeilijk.
En daarbij een diesel break ik zie ze niet veel op het net
Maar goed eerst vandaag maar eens af wachten.

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
 
3 van de 19
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2020 | adverteren
Facebook