10 van de 12
« Eerste  < Vorige 8 9 10 11 12 Volgende > 
   
Twan238’s CX 25 D 1983 - te koop
Twan238
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011

- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Gepost: 16 december 2013 05:52 PM
  [ # 136 ]

Ja dat staat ie Laughing  ook geen remmen en diravi dus de pomp zuigt niks aan. Komend weekend maar weer eens kijken. De bandjes van de fiets zijn al opgepompt, gewoon 0 rijdende auto’s momenteel

huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)

EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5446
Geregistreerd: 01-07-2007

- 2CV 6 Charleston
Gepost: 16 december 2013 05:59 PM
  [ # 137 ]

Zuigt de pomp lucht aan?

Misschien de ontluchtingsschroef het rubber niet goed meer? Waardoor het valse lucht aanzuigt?

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5446
Geregistreerd: 01-07-2007

- 2CV 6 Charleston
Gepost: 16 december 2013 06:00 PM
  [ # 138 ]

Het zorgt er wel voor, dat je conditie vooruit gaat!  Grin

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2776
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 16 december 2013 06:04 PM
  [ # 139 ]

Als je met draaiende motor lhm in de aanvoerslang giet, zakt het dan wel weg? Zo ja, dan is het een kwestie van geduld tot ie weer omhoog komt. Zo nee, dan zit er een luchtbel in de pomp. Even druk op de gevulde aanvoerslang zetten (blazen) wil dan wel helpen.

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
Twan238
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011

- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Gepost: 16 december 2013 06:08 PM
  [ # 140 ]

Goede tip Wouter. Gaan we proberen zodra er een klein gaatje in de planning is!

huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)

EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43073
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 16 december 2013 06:09 PM
  [ # 141 ]

Je hebt die ontlastschroef op de hd-regelaar er toch niet helemaal uit gehad toevallig?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Twan238
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011

- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Gepost: 16 december 2013 06:10 PM
  [ # 142 ]
Twan238 schreef:

schroef open-dicht met draaiende motor ook al geprobeerd, alleen niet met 5 minuten tussen ruimte. zo proberen, eerst even koffie.

Edit:
schroef niet helemaal los gehad, net voldoende voor de pssssjjjt Laughing

huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)

EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43073
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 16 december 2013 06:11 PM
  [ # 143 ]

Mooi, dan kan in ieder geval het kogeltje er niet uit zijn gelazerd Laughing

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Twan238
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011

- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Gepost: 16 december 2013 07:40 PM
  [ # 144 ]

net even in het donker staan pielen (krijg ‘m zonder sb de schuur niet in gedirigeerd)
lucht op de slang gezet helaas zonder succes. ook de lhm blijft er keurig in staan. er wordt dus echt 0,0 aan gezogen.
ik weet het even niet meer.

huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)

EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5359
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 16 december 2013 07:52 PM
  [ # 145 ]

HD Pomp kapot?
Poelie los, asje gebroken, snaar heb je neem ik aan al gecontroleerd?
Doet de pomp echt helemaal niets?, hoor je hem niet aan- en afslaan om de voorraadbol te vullen?
Zit er niet toevallig een beschermdopje in de nieuwe slang?
Ik roep maar wat…

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 16 december 2013 07:55 PM
  [ # 146 ]
Twan238 schreef:

(krijg ‘m zonder sb de schuur niet in gedirigeerd)

Zonder Diravi kan je toch nog steeds (zwaar) sturen?

Profiel  
 
Twan238
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011

- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Gepost: 16 december 2013 08:03 PM
  [ # 147 ]

zonder diravi krijg ik hem echt niet die haakse hoek om. net met 5x steken kwam ik er niet tussendoor (past allemaal maar net)
inmiddels rijden we trouwens wel weer cheese na nog een keer of 3 de ontlastschoef open en dicht was ik het zat en wilde opruimen. stap in de cx en geef ietwat geïrriteerd een dot gas, ineens beweegt m’n stuur. Het zal toch niet !? en ja hoor madame staat weer hoog op d’r poten, gek ding Laughing

kan ik iets gesloopt hebben met het sturen zonder bekrachtiging? als ik nu stuur komt er een onheilspellend geluid onder het dashboard vandaan. het lijkt een beetje op knarsend zand… hoop dat het weg gaat.

huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)

EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5359
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 16 december 2013 08:08 PM
  [ # 148 ]

bravo
Toch een luchthapper?
Kan het geluid van lucht in de leidingen zijn?

Profiel  
 
Twan238
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011

- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Gepost: 24 december 2013 11:04 PM
  [ # 149 ]

zou kunnen, lucht in de remmerij zat er sowieso. De boel even lekker ontlucht op rechts achter na, deze nippel kreeg ik helaas niet los Sad remt nu weer als een koning!

Citroen CX by Timo1990NL, on Flickr

huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)

EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 24 december 2013 11:44 PM
  [ # 150 ]
Twan238 schreef:

na nog een keer of 3 de ontlastschoef open en dicht was ik het zat en wilde opruimen. stap in de cx en geef ietwat geïrriteerd een dot gas, ineens beweegt m’n stuur. Het zal toch niet !? en ja hoor madame staat weer hoog op d’r poten, gek ding Laughing

Dit is vrij normaal bij een CX. Je kan eigenlijk niks kapot maken. Voor in de toekomst als je weer bezig gaat met veersysteem/LHM draai een paar keer aan het stuur. (ja gaat vrij moeilijk) Op deze manier pomp je lucht uit de diravien komt het systeem weer opgang. Toen het mij de eerste keer overkwam had ik het zelfde wat jij had. Zo van wat krijgen we nu. Na aanraden van een Citroen Specialist aan het stuur gaan draaien en langzaam aan kom alles weer in beweging.

Profiel  
 
 
10 van de 12
« Eerste  < Vorige 8 9 10 11 12 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook