3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
Rits van koeltunnel kan niet meer open
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27985
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Profiel  
 
Lady Earl Grey
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 152
Geregistreerd: 26-10-2011

- Dyane 6-400 Mixta
- Ami 8 berline
Gepost: 24 november 2013 07:00 PM
  [ # 32 ]

Van te weinig koelvloeistof wordt de motor ook te heet… Er was een koelwaterslang lek. Is gerepareerd. De koeltunnel wordt bekeken bij de volgende beurt. Voorlopig weer even heerlijk zoeven!

Dyane 6-400 Mixta 1984 (Espana) & Ami 8 berline 1970 (Frans) nice day

Profiel  
 
Erict
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 15-06-2007

Gepost: 24 november 2013 11:23 PM
  [ # 33 ]

Goed om te horen dat het gelukt is. Maar dat kun je wel aan Richard overlaten.

Profiel  
 
Lady Earl Grey
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 152
Geregistreerd: 26-10-2011

- Dyane 6-400 Mixta
- Ami 8 berline
Gepost: 24 november 2013 11:37 PM
  [ # 34 ]

Hé Erict, was jij degene die het boodschappenlijstje zat te schrijven donderdagochtend? Smile

Dyane 6-400 Mixta 1984 (Espana) & Ami 8 berline 1970 (Frans) nice day

Profiel  
 
Erict
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 15-06-2007

Gepost: 25 november 2013 11:00 AM
  [ # 35 ]

Ja, dat was ik. Heb je ook nog naar de LHM lekkage laten kijken? Er moest wel erg veel bijgevuld worden.

Profiel  
 
robbertkars
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 839
Geregistreerd: 11-02-2007

- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
Gepost: 25 november 2013 10:12 PM
  [ # 36 ]
Lady Earl Grey schreef:

Van te weinig koelvloeistof wordt de motor ook te heet… Er was een koelwaterslang lek. Is gerepareerd. De koeltunnel wordt bekeken bij de volgende beurt. Voorlopig weer even heerlijk zoeven!

Heb nog wel gebruikte liggen voor je Wink als je met de auto komt tzt is het in 10 minuten gebeurt

Profiel  
 
Lady Earl Grey
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 152
Geregistreerd: 26-10-2011

- Dyane 6-400 Mixta
- Ami 8 berline
Gepost: 28 november 2013 03:03 PM
  [ # 37 ]
Erict schreef:

Heb je ook nog naar de LHM lekkage laten kijken? Er moest wel erg veel bijgevuld worden.

Ik moet er nog mee terug. Inderdaad de LHM verdwijning even kritischer naar kijken en remmen ook niet helemaal top. Op de brug kan Richard ook beter beoordelen of koelkanaaltjes verstopt zitten. Ik ben dus ook al een lijstje aan het schrijven Wink

robbertkars schreef:

Heb nog wel gebruikte liggen voor je Wink als je met de auto komt tzt is het in 10 minuten gebeurt

Gebruikte koeltunnel?

Dyane 6-400 Mixta 1984 (Espana) & Ami 8 berline 1970 (Frans) nice day

Profiel  
 
Ischiev
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 37
Geregistreerd: 26-07-2009

- ID/DS ID19B
Gepost: 10 december 2013 07:06 PM
  [ # 38 ]

Weinig zeilers op het forum… Het is niet alleen belangrijk wat er voor de radiator zit, nog belangrijker is het hoe de warme lucht weer weg kan. Op zich is de rijwind voldoende om de motor te koelen, de motorruimte is echter zo dicht gemaakt dat er een ventilator nodig is om de lucht door de radiator te dwingen. Kijk goed uit met een warmlopende motor, ik heb al een id daardoor verloren. Haal de radiateur een er af en spoel deze eens goed door en kijk of het water er makkelijk doorstroomt. Makkelijk klusje voor de kerst - als je binnen kunt staan. De middeltjes om een lek in het koelsysteem te dichten leveren vaak veel ellende op, is dat ooit gebruikt?

ID19B 1967

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10631
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 10 december 2013 07:29 PM
  [ # 39 ]

Juist bij een ds is de rijwind niet voldoende aangezien de luchtinlaat onder de wagen zit. Bij een sm kan de lucht nog slechter weg en slaat de fan op de snelweg meestal niet aan omdat de inlaat meer frontaal zit.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25737
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 10 december 2013 09:23 PM
  [ # 40 ]
Ischiev schreef:

Weinig zeilers op het forum…

Onzin. Ik ben een zeiler.

Op snelheid is er echt wel druk door de radiator door e speciale vorm van de kinnebak.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Micky
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 345
Geregistreerd: 21-08-2013

- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
Gepost: 10 december 2013 09:35 PM
  [ # 41 ]

ik ben ook een zeiler Smile

@ischiev, reken maar eens uit hoe veel/weinig luchtverplaatsing een standaard elektrische fan doet, dat is veel minder dan je zou verwachten, de meeste koeling komt door de rijwind, zo snel je een beetje goed vaart hebt, komt er meer lucht door een radiator door rijwind dan door de standaard fan, deze heeft dan helemaal geen nut meer, uiteraard wel bij lage snelheden en stilstand.

Ik heb dit eens uitgerekend met een vriend van me die een kitcar gebouwd heeft, oa hebben we hier een kleine elektronische windmeter voor gebruikt, die kan registreren wat de doorstroom is, alleen rijwind en met fan erbij aan en met de verschillende openingen in de motorruimte open of gesloten.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10631
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 10 december 2013 10:42 PM
  [ # 42 ]
Micky schreef:

ik ben ook een zeiler Smile

Ik trouwens ook. Bijna vergeten! Wink

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 10 december 2013 10:52 PM
  [ # 43 ]

Ik een surfer Wink
En ieder jaar een weekje zeilen

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Stef Sep
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1351
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 11 december 2013 09:23 AM
  [ # 44 ]
Stef Sep schreef:

Okeeeee…Had toch een middagje zonder vrouwelijke supervisie (vrouw en dochters naar balletvoorstelling; Papa blijft wel thuis!)

Dus; een testrit (en de eerste rit sinds 2 maanden)

Ging in het begin nog wel goed, lichtje van ventillator ging branden (=oranje lichtje van achterruitverwarming) na 10 km toen de temp meter aan het einde van het witte stukje kwam;

Ik dacht nog; laat ik eens kijken hoe lang die aanblijft om weer op normale temp te komen.. Toen gebeurde dit toen ik een half minuutje flink gas moest geven om op de snelweg te komen (lichtjes bergop)

Verwarming aangedaan en rustig door blijven rijden, toen ging het weer goed, maar ja, nu weten we het zeker; electrische fan + 3 rijen radiateur van DS 23 is dus niet genoeg om een 2 liter koel te houden. Zeker met een volle ds (zie begin dit stukje; 3 vrouwen = hoop zut mee) over de drakensbergen langs Lesoto
Temperatuur vandaag was 23 graden, beetje regenachtig…

Zometeen maar weer de mechanische fan terugzetten; verzet toch echt een flink stuk meer lucht…

Mijn nieuwe armsteun was trouwens wel geweldig! heerlijk met een los polsje schakelen, geweldige ergonomie en zit echt veel lekkerder, zeker voor mijn rechtsgestuurde ds waarbij de pedalen erg ver naar rechts staan. Koppelingspedaal zit recht onder het stuur, de rest zit verder naar rechts, zodat je automatisch wat diagonaal gaat zitten. Nu kun je lekker tegen de armsteun aanhangen… Heerlijk!

Geluid was een stuk minder dan normaal, maar dat kan ook te maken hebben met de nieuwe rubbers in de rechter motorsteun; de oude was erg ver doorgezakt. De vervelende rauwe motordreun is nu verdwenen.

Groeten.

Stef

De DS heeft niet genoeg aan rijwindkoeling alleen, zie mijn tests van vorig jaar

Profiel  
 
Micky
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 345
Geregistreerd: 21-08-2013

- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
Gepost: 11 december 2013 10:50 PM
  [ # 45 ]

kan uiteraard, maar je kunt 1 oldtimer niet altijd vergelijken met een andere, bij mijn 23 IE zit 1 elektrische en een mechanische fan, of de elektrische ook werkt moet ik nog bekijken, heb jij het in je verhaal ook over een elektrische en mechanische, want als een “23” radiator standaard alleen wordt toegepast met elec+mech fan, kan dat simpel weg zijn omdat de normale rijwind niet genoeg doorstroom krijgt vanwege weerstand, mijn bovenstaand verhaal ging niet over een DS, maar dat was wel duidelijk denk ik.

Profiel  
 
 
3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook