Totaal aantal Berichten: 5162
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Ik zou alles verlijmen om geluid te dempen. Er is lijm in verschillende sterktes. Stukken waar je eventueel later nog moet lassen zou ik met de minst sterkte spuitlijm bevestigen.
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Totaal aantal Berichten: 345
Geregistreerd: 21-08-2013
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
Lassen zou niet meer nodig moeten zijn de komende jaren, bedoel je ook het bodemdeel vast lijmen? ik wilde alleen de bodem zelf nog een keer instrijken en de beugel van de trekhaak is een beetje roestig dus die wil ik eerst schilderen voordat ik de bodem exact op maat maak.
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
In mijn auto zit de zijkant geplakt en ligt de bodembedekking los.
Er ligt een extra plaat ondertapijt onder voor geluiddemping.
Bij waterlekkage of ongelukjes met flessen die omvallen is zo eenvoudig de boel te drogen: de vorm van de kofferbodem laat alle narigheid van roest ed helemaal onderin plaatsvinden, waar je het slechtste bij kunt!
Dit plaatje is van de situatie bij aanschaf in 1986 (bj auto 1973).
De hoeken van de zijkanten aan de bumperzijde heb ik losgetrokken om ventilatie te houden (en zicht op mogelijke roestvorming).
Totaal aantal Berichten: 345
Geregistreerd: 21-08-2013
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
dat gat wat daar achter zit, staat dat ergens mee in verbinding?
Totaal aantal Berichten: 25394
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
nee.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 345
Geregistreerd: 21-08-2013
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
waarom zou je dat open willen laten dan, los van het zicht op eventueel ontstaan van roest of lekt er daar vaak water naar binnen van de achterklep?
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Regenwater kan wel naar binnen lopen langs de slotcylinder. Als de klep open is zie je in de achterste rand een soort bakje waar water in verzamelt als het slangetje aan de slotcylinder ontbreekt of niet voldoende afwatert. Heb dit bakje bij mijn auto doorgeboord naar de buitenzijde.
En zicht op roest vind ik idd belangrijker dan fraaie afwerking.
Totaal aantal Berichten: 345
Geregistreerd: 21-08-2013
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
Vlietmansje, bedankt voor de tip, dat slangetje zit er bij mij wel en op dit moment blijft de kofferbak droog van binnen, maar het is wel een goeie om in de gaten te houden.
Totaal aantal Berichten: 1525
Geregistreerd: 26-06-2006
- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
vlietmansje schreef:Regenwater kan wel naar binnen lopen langs de slotcylinder. Als de klep open is zie je in de achterste rand een soort bakje waar water in verzamelt als het slangetje aan de slotcylinder ontbreekt of niet voldoende afwatert. Heb dit bakje bij mijn auto doorgeboord naar de buitenzijde.
En zicht op roest vind ik idd belangrijker dan fraaie afwerking.
Helemaal mee eens, de juten vezels aan de achterzijde van deze bekleding kan veel water opnemen en vasthouden omdat het zwarte plastic de boel afsluit!
Ook achterlangs C-stijl beplating of door rotte klepveer steuntjes kan water binnenkomen.
De constructie van de verticale achterplaat is ook (door-)roestgevoelig vanwege de randjes aan de buitenzijde; al het regenwater van het hele dak loopt hier naar toe en kan blijven staan. En stof/zand houdt het water ook lekker vast totdat de gaten er in vallen…been there
Hier rechts achter tussen spatscherm bevestiging en nummerplaat steun bevestiging:
Deze randjes blijken eerder naar boven te staan dan naar beneden. Ze zouden schuin naar beneden moeten staan om het water af te voeren
Du pain, du vin et… Citroën!
Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!
Totaal aantal Berichten: 345
Geregistreerd: 21-08-2013
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
Zoals in het mistachterlicht draadje al vermeld heb ik dankzij mijn schoonvader een heel mooi dashboard paneeltje kunnen bemachtigen voor de schakelaars, er zit er maar 1 in, dus de rest kan ik zelf aanbrengen zoals ik wil (er moet in: mistlicht, ventilator, binnenverlichting en dus het controlelampje voor het mistlicht), daar heb ik ook de vraag gesteld hoe/waar het controle lampje van het mistachterlicht hoort te zitten, bij mij zit er nu gewoon een rond groen lampje ingeboord, als dit zo origineel is toegepast doe ik dat ook weer, maar wellicht is er hier iemand die me kan vertellen wat de standaard methode was voor het controle lampje.
Totaal aantal Berichten: 345
Geregistreerd: 21-08-2013
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
Ik heb al antwoord van Waterman gehad op mijn vraag in het andere draadje, geen originele mistlamp geleverd, dus geen originele controle lampjes, ik ga gewoon mijn huidige lampje gebruiken.
Totaal aantal Berichten: 345
Geregistreerd: 21-08-2013
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
Hoe krijg ik de schildjes van de c-stijlen af, de mijne zijn niet zo mooi meer en ik wil opzoek naar een mooiere oplossing, dus andere of deze opnieuw lakken oid.
Eerst spatbord verwijderen, dan in de deursponning de chrome afdekking ga ik vanuit, maar ik weet dat de schildjes aan de achterkant ook vastzitten onder het scharnier van de kofferklep, hoe pak ik dat aan?
ik heb het forum doorzocht, maar kan er niets over vinden, waarschijnlijk gebruik ik de verkeerde zoekterm?
Totaal aantal Berichten: 43070
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
De trompetten moeten er ook af, de scharnieren los van het kofferdeksel en d’r zit een moer ergens onder de c-stijl
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Micky schreef:Lassen zou niet meer nodig moeten zijn de komende jaren, bedoel je ook het bodemdeel vast lijmen? ik wilde alleen de bodem zelf nog een keer instrijken en de beugel van de trekhaak is een beetje roestig dus die wil ik eerst schilderen voordat ik de bodem exact op maat maak.
Even terug komend op dit onderwerp.
Ga op de bodem NOOIT het isolatie materiaal verlijmen.
Hier komt hoe je het went of keert vocht tussen,met roest als gevolg.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 345
Geregistreerd: 21-08-2013
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
Vandaag bij Toon en Richard een hele station vol met onderdelen gehaald, voor mijn DS een temperatuursensor voor de koelwatertemperatuurmeter in het dashboard en wat kleine dingen, tevens de leren delen voor de bovenkant van de deuren gescoord, wat bij mij nu nog wit gestikt kunstleer is, vanuit de tijd dat onze Pallas nog geen leren interieur had maar stof, ze moeten nog gespoten/geverfd worden om exact het zelfde effect te krijgen als de rest van het gerestaureerde leer.
Voor mijn schoonvader z’n DS een compleet nieuw interieur, nieuwe vloerbekleding, nieuwe achterspatborden achterdeur en nog wat kleinmateriaal.