2 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
CX 25GTI na 13 jaar stilstaan weer de weg op, de uitdagingen.
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7538
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 11 september 2013 09:49 PM
  [ # 16 ]

Bijzonder, maar het is inderdaad verdacht gelijk. [of topi] kun je die dingen nog bij de volvo-dealer bestellen? [en back on topic maar weer]

Profiel  
 
Tystos
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 88
Geregistreerd: 27-08-2007

- CX 2500 GTI
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 12 september 2013 12:03 AM
  [ # 17 ]
break23m schreef:

Bijzonder, maar het is inderdaad verdacht gelijk. [of topi] kun je die dingen nog bij de volvo-dealer bestellen? [en back on topic maar weer]

[ff reactie off topic]Phoe, ik denk dat ze er nog wel moeten zijn, al zal je dan, Volvo kennende, wel flink de portemonnee moeten trekken. Maar ik denk dat er ook voldoende op de sloop staan, waar het grootste deel elektrisch verstelbare spiegels hebben. Potentieel genoeg dus..Smile[weer on-topic]

Dikke van Dale: Citrofiel..

Profiel  
 
Tystos
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 88
Geregistreerd: 27-08-2007

- CX 2500 GTI
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 12 september 2013 12:38 AM
  [ # 18 ]

Zo.. de spiegel zit weer op zijn plek.
Door eerst even te passen in de behuizing, deze zo op de achterkant af te tekenen kon het klusje rustig op de keuken tafel doen.

Ik heb dubbelzijdige tape aangebracht, het ding op zijn plek gedrukt en weer in de behuizing gezet. Eerst alle connectors even voorzien van vaseline, dat kan nooit kwaad op lange termijn..
En zie daar, het eindresultaat:

Ik bedacht me ook dat ik nog niks gezegd had over het vervangen van de handremkabels. Dit is prima te doen, dat viel mee. Zeker als de blokjes nog goed zijn en je niks aan de excentrische bouten hoeft te doen. Anders ff goed Haynes lezen oid.. Wink Ik heb het als volgt gedaan:
- reserve wiel verwijderd, hierdoor kon ik goed bij de kabels en de doorvoer door het schutbord.
- Voorkant omhoog gezet en wielen verwijderd.
- De 2 M6 moertjes met sleutel 11 (!) verwijderd van de uiteinden van de handremkabel achter de remschijven, kabel kun je aan uiteinde borgen met een kleine Bacho
- Linker bescherm plaat verwijderd van middenconsole. Zit met 2 grote kruiskop bouten vast, als je de vloerbedekking iets induwt kun je vervolgens de plaat er eerst aan de onderkant vanaf halen.
Uiteindelijk zie je dit:

Je ziet de plaatmoer nog zitten rechtsonder waar de plaat mee vast zat.
- Borg veer verwijderd, optillen en richting schutbord schuiven
- borg pinnen verwijderd
- dan kun je de kabels vanonder de motorkap uit het schutbord trekken.
Tussen de buitenkabel en het schutbord zat overigens (een volledig vergane) foam ring, ik vermoed tegen geluid/tocht? Ik heb daar zelf weer een ring voor gemaakt van een stuk ondervloer wat ik nog had. affijn..
- Nieuwe kabels even vol laten lopen met olie voordat ik ze heb geplaatst.
- Boel er weer onder gezet en alle beugels gevolgd Smile
- kabels zo afgesteld dat bij aantrekken de hendel niet te hoog hoeft en de koppeling in de middenconsole niet scheef trekt.
Doordat de blokjes bij ma nog prima afgesteld waren hoefde ik niet te ver op te spannen, volgens mij komt het uiteinde uiteindelijk tegen de binnenkant van de velg als dat wel moet.

Op naar de volgende klus..

Dikke van Dale: Citrofiel..

Profiel  
 
Tystos
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 88
Geregistreerd: 27-08-2007

- CX 2500 GTI
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 13 september 2013 04:08 PM
  [ # 19 ]

Jaja, het moment is daar, ze mag na 12 jaar weer APK gekeurd de weg op!  Krijgen we een beetje mooi tour weer dit weekend?? Wink

Dikke van Dale: Citrofiel..

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7538
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 13 september 2013 04:28 PM
  [ # 20 ]

Als je wilt genieten van de ruime zwaaien van de enkele ruitenwisser zou ik zaterdag zeker een lange tocht plannen Smile

Profiel  
 
Tystos
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 88
Geregistreerd: 27-08-2007

- CX 2500 GTI
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 15 september 2013 12:37 AM
  [ # 21 ]

Nieuwste uitdaging, ik heb last van stotteren/hakkelen bij ca 2000 rpm bij met name licht lopen, zoals in de 3 door de stad sukkelen. Na enig zoeken op het forum hier gezien dat dit veel voorkomt bij de injecties. Dit was niet het geval toen ik hem weg zette, dat weet ik zeker.. Heb nu een flesje Wynn’s Petrol clean 3 gehaald, schijnt wonderen te doen. Iemand daar ervaring mee? Ik heb nog steeds 12 jaar oude benzine in de tank.. dat kan ook nadelig zijn natuurlijk. Rolling Eyes Heb ook een benzine filter gehaald om gelijk maar te gaan vervangen..
Zal ook maar eens naar de bekabeling en connectoren gaan checken.. Lees ik ook veel.

Dikke van Dale: Citrofiel..

Profiel  
 
cxj
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1235
Geregistreerd: 11-05-2007

Gepost: 15 september 2013 10:50 AM
  [ # 22 ]

Vervang eerst de benzine maar eens voordat je met “wondermiddeltjes” aan de gang gaat.

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3891
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 15 september 2013 01:09 PM
  [ # 23 ]

Inderdaad. Injectoren zelf zijn eigenlijk nooit het probleem.
Eerst stekkertjes controleren (alles onder de motorkap, zowel stekker als waar draad de stekker in/binnen gaat.)
Dan lucht inlaattraject intensief controleren op valse lucht, aansluitingen of scheurtjes.
Meestal ben je dan al een stuk verder.

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
Apprentice
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 754
Geregistreerd: 07-04-2006

- 2CV 6
Gepost: 15 september 2013 01:38 PM
  [ # 24 ]

Ah, het bekende stotteren van de 25 IE…Bij mijn 25 GTi werd dit probleem pas opgelost na vervanging van zo’n beetje alle betrokken onderdelen. Na meer dan drie jaar en een hoop ergernis -want van dat gehakkel rond 2000 rpm word je echt compleet gestoord- en pas na montage van de vierde gebruikte luchtmassameter bleek het probleem uiteindelijk écht verholpen.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 15 september 2013 02:26 PM
  [ # 25 ]

Luchtmassa meter moet je gewoon goed afstellen.
Dan geeft die geen problemen meer.
En natuurlijk kan die kapot zijn,maar dat gebeurt haast nooit.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3891
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 15 september 2013 02:45 PM
  [ # 26 ]

Ja, die kan je afstellen, maar doe dat liever als je weet wat je doet. Als je dat live doet met controle van de emissies, is dat ook verhelderend. Je zou iets kunnen meten aan de kabelboom als je de stelschroef verstelt, Arjan weet daar meer van (check hem of in zijn draadje over zijn T2).

Je kan de het sleepcontact ook aanpassen inwendig, doe dat liever alleen als je weet wat je doet.
Eerst die andere zaken controleren.

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
cxj
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1235
Geregistreerd: 11-05-2007

Gepost: 15 september 2013 02:58 PM
  [ # 27 ]

In dit geval schrijft de t.s. dat hij goed rijdend weggezet is. Maar ook dat er twaalf jaar oude benzine in zit. Dat lijkt me de eerste verdachte. Daarna op luchtlekkage contoleren i.v.m. ingescheurde rubbers i.v.m. de langdurige stilstand. Biedt dit geen soelaas dan zou ik de lmm afstellen, kost niets en als dat het is dan is het resultaat direct merkbaar.

Profiel  
 
Tystos
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 88
Geregistreerd: 27-08-2007

- CX 2500 GTI
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 16 september 2013 12:18 AM
  [ # 28 ]

Ik ga, als ik alles zo hoor, eerst maar es even de tank leeg rijden, benzinefilter vervangen en schone (vpower?) benzine tanken. Al moet ik eerst uitvlooien waarom het tank klepje niet ontgrendeld met de rest.. Zo kom je van het een in het ander.. Zucht.. Affijn , ik denk zoals hierboven genoemd dat de instellingen van de lucht massa meter niet veranderd zijn. Een geoxideerd contact of uitgedroogde slang ergens klinkt plausibeler.. We gaan het maar in stappen doen, kijken wat ie doet!

Iemand nog een antwoord op de vraag of dat wynn’s petrol cleaner iets uit haalt? Begreep uit hun eigen promotie dat het water en benzine bind, zodt het mee verbrand en tank en systeem vocht vrij is daardoor. Vocht kan ik na 12 jaar (condens) niet uitsluiten..

Dikke van Dale: Citrofiel..

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43069
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 16 september 2013 12:24 AM
  [ # 29 ]

Ik zou de tank niet leegrijden maar aftappen. Zo komt er zeker geen ouwe meuk in het systeem.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9907
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 16 september 2013 01:48 AM
  [ # 30 ]

En ben je eventuele condens ook kwijt.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
 
2 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook