17 van de 31
« Eerste  < Vorige 15 16 17 18 19 Volgende >  Laatste »
   
DUBBUS
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 23 februari 2016 02:41 PM
  [ # 241 ]

ja , bij LPGonderdelen (shoppuntnl)

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Otje
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15
Geregistreerd: 15-12-2011

- 2CV Special
- 2CV AZU 250
- HY HY-kampeerauto
Gepost: 24 februari 2016 01:15 AM
  [ # 242 ]

Gewoon uit nieuwsgierigheid: wàt heb je nu precies gekregen voor die nèt géén EUR 600,= ? Ik vind dat ècht een absoluut minimaal bedrag voor een “LPG-installatie” ...
Groet en succes met inbouwen !
Gert

http://www.youtube.com/watch?v=-B-nGoOZGP4
“Dikke Bertha”(B.M.W. R75-5/1972)“Otje”(HY/1981)“d’Eend”(2CV6 Special/1977)“Valérie”(AZU 250/1974)“Simplex”(herenfiets/1947)

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 24 februari 2016 11:09 AM
  [ # 243 ]

alles compleet , tank, leidingen, kabels , verdamper, relais, afsluiters, vulopening , water slangen , klemmen, leidingmontageklemmen ,spud-in tot en met alle schroeven , moeren en tiewraps.

enige wat ikzelf moet maken is een steun voor de verdamper.

ik wou eerst de tank links inbouwen om de vulopening in de reservewielkast te kunnen inbouwen maar toch maar besloten hem rechts in te bouwen. Is denk ik een veiliger plek.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6065
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 24 februari 2016 08:48 PM
  [ # 244 ]

Da’s een aardige puist… 100 liter bruto?

En die sets van LPGshop.nl zijn inderdaad best netjes, zeer geschikt voor klassiekers.
Voor moderne(re) auto’s kun je het bedrag voor de installatie vrijwel verdubbelen, en dan zit ie er nog niet in…

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 24 februari 2016 09:08 PM
  [ # 245 ]
Hilko16TZI schreef:

Voor moderne(re) auto’s kun je het bedrag voor de installatie vrijwel verdubbelen, en dan zit ie er nog niet in…

Ik was 1700 euro kwijt voor LPG injectie in m’n 2,5L boxer 3 jaar terug.. dus ja, dat is wel want anders dan 600 Laughing

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 24 februari 2016 11:27 PM
  [ # 246 ]

is een 70 liter bruto tank. hij is maar 30cm doorsnee en 1 mtr lang.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 24 februari 2016 11:27 PM
  [ # 247 ]

.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Otje
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15
Geregistreerd: 15-12-2011

- 2CV Special
- 2CV AZU 250
- HY HY-kampeerauto
Gepost: 25 februari 2016 01:16 AM
  [ # 248 ]

Heb destijds (zo’n 6 jaar geleden) EUR 1.200,= betaald, maar dan is ‘ie ook door een officiëel LPG-installatiebedrijf compleet ingebouwd inclusief keuring en aanpassing van het kentekenbewijs. In “mijn” geval een ringtank van bruto 60 liter (effectief dus 48 liter). Die tank past mooi onder de verhoogde vloer die ik achterin heb.
Gert-Jan: ziet er gaaf uit, die spullen. Succes !

P.S.: onlangs is er nog wat documentatie op het HY-forum gepasseerd over die “spud” die in de “kop” van de carburateur dient te worden geplaatst. Neem aan dat je dat hebt meegekregen ... Wink

http://www.youtube.com/watch?v=-B-nGoOZGP4
“Dikke Bertha”(B.M.W. R75-5/1972)“Otje”(HY/1981)“d’Eend”(2CV6 Special/1977)“Valérie”(AZU 250/1974)“Simplex”(herenfiets/1947)

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 25 februari 2016 12:31 PM
  [ # 249 ]

ja hoor Wink

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25378
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 25 februari 2016 12:56 PM
  [ # 250 ]

De LPG tank is BY FAR het sterkste onderdeel van je bus. Maakt dus niet uit of hij links zit.

Meer inhoud is de 80% vlotter verwijderen. Jaaren mee rondgereden.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Gepost: 25 februari 2016 06:36 PM
  [ # 251 ]

Net ook even het topic op het HY-forum doorgelezen. Toch ook wel interessante info voor de inbouw van LPG in mijn Trax. Alleen eerst eens uitzoeken wat voor tank ik kwijt kan in dat kofferbakje…

Profiel  
 
nanko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 786
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 27 februari 2016 06:38 PM
  [ # 252 ]
bogaard77 schreef:

Meer inhoud is de 80% vlotter verwijderen. Jaaren mee rondgereden.

Dat vind ik een slecht advies, dan blaast de tank vroeg of laat af door het ontbreken van een dampfase. En dan geen gas maar vloeistof!

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 02 maart 2016 11:17 AM
  [ # 253 ]

Gisterenavond de tank ingebouwd en de vulslang en ontluchtingslang gemonteerd. Kwam overal net niet mooi uit dus kostte veel extra tijd.

Het enige waar ik niet zo gelukkig mee ben is de spud in. dit is een aluminium buisje van slechts 1 mm dik en dus erg kwetsbaar. ik zie op fotos van andere spud-ins dat ze dikker lijken en van metaal.
kan iemand me hier wijzer maken?

Voorts vraag ik me af of de spud-in echt in de carb moet of kan hij ook in het luchtfilter net boven de carb? Dus op de plek van een gasring. Dan hoef ik de carb niet te verzieken en kan ik dmv een opgelaste moer een wat steviger konstruktie maken

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 04 maart 2016 12:31 PM
  [ # 254 ]

gisterenavond de verdamper geplaatst en drukventiel + benzine-afsluiter. Het is me nog niet duidelijk waar de schroef bovenop de benzineafsluiter voor is en wat ik ermee moet. Hij zit los.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
nanko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 786
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 04 maart 2016 01:10 PM
  [ # 255 ]

zit het spoeltje daar niet mee vast? dan is vastdraaien zodat hij er niet aftrilt afdoende.

Profiel  
 
 
17 van de 31
« Eerste  < Vorige 15 16 17 18 19 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook