19 van de 31
« Eerste  < Vorige 17 18 19 20 21 Volgende >  Laatste »
   
DUBBUS
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5162
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 06 april 2016 10:52 PM
  [ # 271 ]
Gert-Jan Brink schreef:

Volgens de inbouw instructies moet je de eerste keer 10 liter tanken om de installatie op lekken te kontroleren.

Het lijkt me zo vervelend dat je er pas bij de pomp achter komt dat er iets niet goed dicht zit. Ik zou dit liever hebben bij mijn eigen huis met al mijn gereedschap bij de hand. Maar goed, 10 liter klinkt als te overzien Smile

De tweede bus van mijn opa is vlak na verkoop geploft nadat voor de eerste keer LPG getankt werd. Was een ei geworden ipv een koekblik.

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3540
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 06 april 2016 11:54 PM
  [ # 272 ]

Je hebt toch niet voor niks een afsluiter op de tank? Als die al lekt zou je zelf geen LPG moeten willen inbouwen.
Ik denk dat Gert-Jan goed weet wat hij doet.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
nanko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 786
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 07 april 2016 01:16 PM
  [ # 273 ]

Ik geloof dat niemand aan Gert-Jans kundigheid twijfelt.
En het zijn tips waar hij wel of niets mee doet, moet hij helemaal zelf weten.

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 07 april 2016 03:19 PM
  [ # 274 ]

heel simpel , ik maak zeepsop voordat ik tank. ik tank 10 liter met alle deuren open. Eerst de vulslang controleren met vulslang van de pomp er nog op.
Dan leiding en afsluiter op de tank. Als dat dicht is, contact aan en alle andere aansluitingen controleren. Tijdens controleren beweeg ik alle aansluitngen om zeker te weten dat het dicht zit.

Dan naar huis op benzine en thuis ook weer buiten laten lopen totdat de carb leeg is. Overschakelen op gas met wederom alle deuren open. En nogmaals controleren op lekkages als hij op gas loopt.

Maar ik ben op zich niet bang voor gas in de bus. De tank kan niet lekken, is reeds getest en alle aansluitingen op de tank zitten in een gasdichte appendagekast die zijn eigen afvoer heeft naar buiten.  De rest van de aansluitingen zit bij de motor onder de vloer en dus feitelijk ook buiten.

Dinsdagavond luikje gemaakt om ten alle tijde bij de appendagekast te kunnen, dat is verplicht.

En alvast een klus gevonden voor volgende winter. in de balk achter de schuifdeurrails zitten wat roestgaatjes en dat moet een keer gelast. Daarvoor moet de schuifdeurrails verwijderd worden.
Van de zomer houdt dit het met wat verf en kit nog wel uit.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 11 april 2016 10:16 AM
  [ # 275 ]

van het weekend zulk lekker weer , +20 graden in het zonnetje en windstil dus Dubbus naar buiten en de zijkant en neusplaten geverfd/gerold.

lekker werken zo buiten al droogde het voor het mooie iets te hard. Binnen is het nog maar 8 graden net zoals in de schaduw dus dat was geen optie.

halverwege

en klaar , en nee die boot heb ik niet geel geverfd Wink

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 11 april 2016 11:43 PM
  [ # 276 ]

Laughing

Mooi ,ziet er goed uit !

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 13 april 2016 10:04 AM
  [ # 277 ]

gisteren 10 liter LPG getankt en de boel op lekkages getest. Alles mooi dicht totdat ik me realiseerde dat je het hele systeem pas kan testen als hij op LPG loopt. Immers alleen dan zijn alle afsluiters open. zo gezegd zo gedaan. Een klein lekje op de aansluiting op de verdamper maar dat was slechts een kwestie van de wartel iets vaster draaien.

Hij loopt op LPG en heeft de eerste paar meters op LPG gereden maar ik ben nog niet helemaal uit de LPG-afstelling. Als ik stationair en afstelschroef helemaal dicht draai blijft hij lopen. Dat zou niet moeten.
Na leegrijden carbu slaat hij af maar ik heb het idee dat de benzineafsluiter misschien toch nog iets doorlaat. Het werd al donker en laat gisteren dus dat check ik een andere keer even door de benzineslang los te nemen met de afsluiter elektrisch afgesloten.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 13 april 2016 10:08 AM
  [ # 278 ]

kleine inbreng, de luchtfilter mag bij dit systeem niet in de rijwind zitten.

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25391
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 13 april 2016 10:21 AM
  [ # 279 ]
nanko schreef:
bogaard77 schreef:

Meer inhoud is de 80% vlotter verwijderen. Jaaren mee rondgereden.

Dat vind ik een slecht advies, dan blaast de tank vroeg of laat af door het ontbreken van een dampfase. En dan geen gas maar vloeistof!

Ik heb ooit eens een volledig volle tank een weekend in de zon laten staan. Gebeurde niks mee.
Die overdrukklep opent pas bij 22 bar. dat duurt echt wel ff.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25391
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 13 april 2016 10:25 AM
  [ # 280 ]
Gert-Jan Brink schreef:

Hij loopt op LPG en heeft de eerste paar meters op LPG gereden maar ik ben nog niet helemaal uit de LPG-afstelling. Als ik stationair en afstelschroef helemaal dicht draai blijft hij lopen. Dat zou niet moeten.

Staat de vollast schroef soms helemaal open?

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 13 april 2016 11:00 AM
  [ # 281 ]

neem aan dat als ik hem indraai dat hij dichtgaat?
hem hem ook bijna helmaal uitgedraaid maar geen resultaat.

verdenk dus de benzineafsluiter

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9894
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 13 april 2016 12:26 PM
  [ # 282 ]
paso schreef:

kleine inbreng, de luchtfilter mag bij dit systeem niet in de rijwind zitten.


En mag niet in de winterstand.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25391
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 13 april 2016 12:52 PM
  [ # 283 ]
Gert-Jan Brink schreef:

neem aan dat als ik hem indraai dat hij dichtgaat?
hem hem ook bijna helmaal uitgedraaid maar geen resultaat.

verdenk dus de benzineafsluiter

In is dichter..Als de vollast schroef half open staat moet de stationair schroef wel effect hebben.

Heel soms zit de afsluitklep van de niet-stationair regeling niet helemaal dicht. Dan heb je dit ook.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 14 april 2016 03:17 PM
  [ # 284 ]

Vandaag in mn pauze even proberen te checken of de benzineafluiter wel afsluit maar zover kwam ik niet.

Ik had gedacht de HY op LPG te starten met de benzineslang in een lege fles. Die zou leeg moeten blijven, de carb is al leeg.
Echter na het aanzetten van het contact hoorde ik LPG stromen. Dat moet ook maar na na anderhalve seconde moet dat wel stoppen…
Dat deed het dus niet en ik begon al snel LPG te ruiken. Niet goed. Hmm ligt het aan de programmeerbare choketijd? Die eerst maar eens op 0 gezet maar dat hielp niet.
De stelschroef dichtgedraaid en toen stopte het stromen.  Maar zo gauw ik die opendraaide stroomde de LPG weer vrolijk de carb in. Zelfs na 10 sec stopte het niet. Ik weet in ieder geval dat de regelschroef werkt.
Ik wilde de HY hierna niet starten omdat ik geen zin heb in een geplofte uitlaat. Laat hem lekker even een dagje staan.

Afijn ,maar even LPGonderdelenshop gebeld. Aardige en behulpzame mensen. Willem verklaarde me dat het stromen na anderhalve seconde moet stoppen, de stroom naar de afsluiters moet onderbroken worden.
Dit regelt de LED-schakelaar op het dashboard.
Ik ga de boel nog maar eens doormeten van het weekend

wordt vervolgd

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25391
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 14 april 2016 04:26 PM
  [ # 285 ]

Precies. De spanning die je op de afsluiters zet moet komen van de ledunit die ook als veiligheidsrelais fungeert.

Die unit moet een geschakelde plus als ingang hebben en ALLE afsluiters moeten via dat ding lopen. ook de benzine afsluiter moet via dat blokje spanning krijgen. Je schakelt toch via dat blokje om van benzine naar gas?

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
 
19 van de 31
« Eerste  < Vorige 17 18 19 20 21 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook