20 van de 31
« Eerste  < Vorige 18 19 20 21 22 Volgende >  Laatste »
   
DUBBUS
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 14 april 2016 10:07 PM
  [ # 286 ]

klopt maar de LEDschakelaar is ook via de bobine geschakeld en als de motor niet loopt en hij dus geen pulse krijgt van de bobine moeten de afsluiters ook dicht gaan.
Dat doen ze niet dus er klopt iets elektronisch niet.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25401
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 14 april 2016 10:46 PM
  [ # 287 ]

klopt. gaan alle afsluiters niet dicht? als alleen de stationaire niet dicht gaat heb je jouw resultaat ook…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 20 april 2016 09:40 AM
  [ # 288 ]

gisteren de boel doorgemeten , alles in orde. Hy gestart op LPG en hij loopt. Overschakelen naar benzine zonder problemen.
Stekkers van de afsluiters los gehaald en de plus vd bobine en alles weer opnieuw aangesloten. Schakelaar opnieuw geprogrammeerd en het probleem is weg.
alles werkt nu zoals het moet.

enige is dat de LEDlampjes een volle tank aangeven terwijl er toch maar 10 liter in zit. De meter op de tank staat op leeg. Daar moet ik het met LPGshop nog even over hebben.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 21 april 2016 09:29 AM
  [ # 289 ]

na overleg met LPGshop de LED schakelaar nogmaals opnieuw geprogrammeerd en nu een andere instelling gekozen voor de tankmeter, nu de stand van 0-90 Ohm. Nu brandt er geen indicatielampje meer voor de hoeveelheid LPG en dat kan wel kloppen met slechts de paar liter LPG die er nog inzit.
De LEDschakelaar indiceerd slechts 1/4, 2/4, 3/4 en vol. Nu dus eerst maar eens vol tanken.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
mbender
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007

- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Gepost: 21 april 2016 01:15 PM
  [ # 290 ]

wat goed om te lezen dat het nu allemaal werkt. Hoe zit dat bij jou, moet je de HY nu opnieuw laten keuren nu dat je LPG hebt? Nog gevolgen met wegenbelasting of maakt dat geen verschil

Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 21 april 2016 05:49 PM
  [ # 291 ]

moet officieel wel laten keuren maar geen hond die er hier verstand van heeft.

als ik een inbouw certificaat en een homologatieverklaring van Citroen regel dan wordt het goedgekeurd.

als ik illegaal rijdt en bij een controle gestopt wordt is de kans klein dat ze zien dat ik op LPG rijdt en als ze iets aan je auto vinden dat niet ok is moet je dat in order maken/laten keuren.

voor de wegenbelasting maakt het niet uit dus er is geen sprake van belastingontduiking.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 25 april 2016 04:03 PM
  [ # 292 ]

45 liter getankt vandaag en de LEDs geven netjes 3/4 vol aan.
dat werkt dus. Dubbus loopt goed op LPG al moet ik het nog wel fijn afstellen. Met name laag in de toeren hakkelt hij nog een beetje.

kzal me eerst maar eens verdiepen hoe ik de boel het best kan afstellen.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 09 mei 2016 04:27 PM
  [ # 293 ]

zo weer thuis in het hoge noorden. Iedereen bedankt voor de supergezellige Citromobile!

was ff wennen zaterdagavond. Op Schiphol met 27 graden het vliegtuig in om anderhalf uur later er bij 8 graden weer uit te stappen…
Maar ik heb niets te klagen, gisteren overdag hier 20 en vandaag 25 graden, ik heb maar een beetje mooi weer meegenomen.

Ik vond niet de juiste bougies op Citromobile dus vandaag maar hier gehaald, NGK BPR6HS. Kosste me hier bijna 50 euro voor 4 stuks ... Deze zaten er ook in zag ik vandaag maar 1 was goed zwart en de rest goed gebruikt.
Ik kwam ook al snel een euvel tegen wat het rotte lopen mogelijk mede verklaarde: de klep op het luchfilter was doorgeschoten en kon dus op buitenlucht of dicht en aangezien ook het veertje los was geschoten zoog de motor hem dus zelf dicht.
Dat was met een beetje bijbuigen vlot verholpen en nu eerst het statonair afgesteld en vervolgens de grote mengstelschroef. Ik heb gelijk maar even een proefrit op LPG gemaakt en Dubbus loopt nu netjes.
Geen gestotter meer en zelfs in zn 3 bij 50 berg-op trekt hij het netjes. Dan moet ie echt wel werken.

Verbruik weet ik nog niet maar dat komt wel.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25401
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 09 mei 2016 05:38 PM
  [ # 294 ]

Roep de volgende keer eff dat je die bougies wil. Leg ik ze klaar bij de stand van DS-TT!!

2,95 euro per stuk..

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 10 mei 2016 11:50 AM
  [ # 295 ]

doe ik!  Af en toe belachelijk wat onderdelen hier kosten.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 30 mei 2016 08:46 PM
  [ # 296 ]

ik zit de laatste 2 weken een beetje te googelen met de spanningsregelaar. Nadat de accu plots leeg was ben ik aan het meten geslagen. Hij laade niet bij. Eerst andere dynamo geprobeerd , deze zit er al 20 jaar in.
maar geen resultaat.
dan maar de spanningsregelaar gecheckt en die deed dus niet wat ie moest doen. Toen ben ik aan de afstelling daarvan gaan zitten al weet ik dat de afstelling lastig is.

De ene keer laadt hij bij op 16 volt en stopt hij niet met laden , dan na opnieuw afstellen laad ie weer niet.Zo heb ik nu inmiddel 10 pogingen ondernomen. Vloerplaat demonteren gaat nu in 10 seconden….

Er zitten 2 schroeven, de ene is het armpje wat op en neer kan en die bepaald volgens mij het voltage wat hij bijlaadt. De andere bepaald de spanning van de veer die bepaald wanneer hij stopt met laden.
Het lijkt zo simpel

Is er iemand die mij kan vertellen hoe ik dit het beste kan afstellen?

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
nanko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 786
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 30 mei 2016 09:41 PM
  [ # 297 ]

Ik zou die mechanische regelaar vervangen door een electronische
Becks electronica in Delft maakt universele regelaars voor alle soorten en maten dynamo’s

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 31 mei 2016 10:55 AM
  [ # 298 ]

nee joh , ding doet al weet ik hoe lang zn werk, moet alleen ff bijgesteld worden.
hij begint nu te laden bij 11.30 volt en stopt met laden bij 12 volt.
Ik ben er dus bijna.

Ik snap hoe het werkt maar ik weet niet bij welk voltage hij moet beginnen te laden en bij welk voltage hij behoort te stoppen.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25401
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 31 mei 2016 11:05 AM
  [ # 299 ]

Hij Moet laden als de motor loopt. Dan moet de regelaar al de dynamo bekrachtigen. Dat je spanning dan niet omhoog ggaat komt door het lage toerental van de dynamo.

Hij moet stoppen op 14 volt. De twee afstellingen zijn 1 grof en 1 fijn. Het contact heeft grofweg 3 standen. 1 in rust= vol laden, De EXC staat op 6 a 7 volt = vol bekrachtigen. 2: in het midden, de exc staat op 4,5 volt ongeveer, en 3: tegen het overliggende contact. = niet laden.

Een regelaar die moe is krijgt het contact niet meer aangetrokken.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
nanko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 786
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 31 mei 2016 11:12 AM
  [ # 300 ]

Het is een wonder dat zo’nmechanisch ding (zelfs nieuw) nog enigszins werkt, en dan besteed jij uren
en liters gas om een 15 jaar oud exemplaar in ere te houden Smile
Kan ik niet opbrengen….

Profiel  
 
 
20 van de 31
« Eerste  < Vorige 18 19 20 21 22 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook