27 van de 27
« Eerste  < Vorige 25 26 27
   
DUBBUS
Gert-Jan Brink
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1316
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 21 februari 2019 01:32 PM
  [ # 391 ]

Beetje tegenslag gisteren,

nieuwe schoenen voor gemonteerd en remslang en wielremcylindercupjes en stofkapjes. Net toen ik de remtrommel wou monteren zag ik dit:



een scheurtje in het ophangoog vd remcylinder. Weet niet of het veel kwaad kan maar kan met remmen geen risico nemen dus hij wordt vervangen.

Wim zou net remschoenen opsturen dus dit kan nog mooi mee in het pakje.

HY 1964 “DUbbus”,2CV6 1973"Sambalbij”, Xantia 1999 1.8i Exclusive

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996.

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5014
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 21 februari 2019 02:01 PM
  [ # 392 ]

Pech? Juist geluk dat je dit ziet! Smile

Bij mij is het een keer zo mis gegaan:

Aan de foto te zien is het boven. Dat komt goed uit, want voor boven heeft Wim volgens mij nog een aantal NOS cilinders liggen. Is altijd beter (en goedkoper) dan de gereviseerde die andere partijen verkopen.

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1316
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 21 februari 2019 02:08 PM
  [ # 393 ]

mijn pech is dat ik dit waarschijnlijk zelf veroorzaakt heb met het eruit tikken vd bout, die zat aardig vast.
Kan de hele boel dus weer losmaken en opnieuw afstellen als ik de nieuwe remcylinder binnen heb over 1 a 2 weken.

Dat ik het op tijd zag is natuurlijk geluk inderdaad Smile

ja is boven inderdaad.

Ken jouw verhaal al snap ik niet hoe dat in vredesnaam heeft kunnen gebeuren. Bout losgetrild en weggeslagen door de trommel? Komen in ieder gavel grote krachten op.

HY 1964 “DUbbus”,2CV6 1973"Sambalbij”, Xantia 1999 1.8i Exclusive

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996.

Profiel  
 
j.witkop
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 398
Geregistreerd: 31-05-2005

Gepost: 22 februari 2019 12:43 AM
  [ # 394 ]

ik heb bij opknappen van de Betaillere ontdekt dat 3 van de 4 cilinders aan voorzijde deze breuken hadden. Gelukkig waren de boringen verroest , dus ze moesten toch worden vervangen.
Maar ik had nog geen werk veerricht waardoor deze breuken konden ontstaan, en de breukvlakken waren oud.
Misschien te strak aandraaien van de stelmoeren/bouten/excentrieken in het verleden?

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1316
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 22 februari 2019 08:28 AM
  [ # 395 ]

de constructie is zodanig dat je de boel niet vast kan klemmen bij montage. Dan zouden de remschoenrn niet meer kunnen bewegen. Maar ik zie wel een groot verschil in ruimte tussen ring en remcylinder bij de onderste en bovenste remcylinder.


tussen zou niet moeten kunnen en niet kunnen zit soms een klein verschil met grote gevolgen.

HY 1964 “DUbbus”,2CV6 1973"Sambalbij”, Xantia 1999 1.8i Exclusive

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996.

Profiel  
 
j.witkop
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 398
Geregistreerd: 31-05-2005

Gepost: 22 februari 2019 09:01 AM
  [ # 396 ]

dat die constructie zo is of zou moeten zijn had ik ook verwacht, maar ik kon de moeren gemakkelijk zo strak draaien dat de oren van de remcilinder onder spanning kwamen. Raar.

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1316
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 13 maart 2019 10:55 AM
  [ # 397 ]

heb vd week de cylinder en schoenen binnengekregen en gisteren de boel in elkaar gezet.


hierbij wat fotos van het centreren. ik heb ooit eens zelf centreergereedschap gemaakt.

Op zich vrij simpel zij het dat ik 1 constructiefoutje heb. Nadat ik de trommel opgemeten heb moet ik het stelstukje omdraaien om de lange pen te kunnen gebruiken om de schoenen te stellen. Ik maak hiervoor een inkepinkje op het asje net onder het zwarte gedeelte zodat ik de juiste afstand behoud.
Op zich niet zon probleem.


opmeten trommel:



een losse metalen bus gaat in het lagergat maar zo gaat het niet:


na omdraaien gaat het goed:


 

 

HY 1964 “DUbbus”,2CV6 1973"Sambalbij”, Xantia 1999 1.8i Exclusive

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996.

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1316
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 20 maart 2019 09:26 AM
  [ # 398 ]

inmiddels andere achterrem klaar en de laatste rem linksvoor bijna. Daar kwam de trommel er vrij makkelijk af.
1 remschoen was nog ok, de voorste half versleten dus daar maar een andre opgezet.

nog ff centreren en ontluchten en dan zijn de remmen klaar en is ie weer rijklaar.

HY 1964 “DUbbus”,2CV6 1973"Sambalbij”, Xantia 1999 1.8i Exclusive

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996.

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1316
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 22 maart 2019 09:12 AM
  [ # 399 ]

en klaar, we hebben weer frisse remmen.

HY 1964 “DUbbus”,2CV6 1973"Sambalbij”, Xantia 1999 1.8i Exclusive

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996.

Profiel  
 
Diesel Rinus
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 847
Geregistreerd: 12-07-2006

- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
- C5 C5 Break 2.0 HDI ESTATE VTR + FAP
Gepost: 22 maart 2019 02:01 PM
  [ # 400 ]

Goed bezig!!!

waar rook is, is…


LHM only!

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1316
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 04 april 2019 09:11 AM
  [ # 401 ]

Zaterdag nog 5 cm sneeuw hier maar nu heerlijk voorjaarsweer dus Dubbus mocht naar buiten,
Hij remt heerlijk strak.
De kleine man ging bijna uit zn dak toen ie Dubbus op de oprit zag staan. Ik heb hem nog nooit zo blij gezien Smile


Ik moet wel zn stoel aan gaan passen , hij is nogal gegroeid het afgelopen half jaar

HY 1964 “DUbbus”,2CV6 1973"Sambalbij”, Xantia 1999 1.8i Exclusive

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996.

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1316
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 03 mei 2019 08:50 AM
  [ # 402 ]

2 weken lekker weer met 20 graden en vandaag ineens weer sneeuw!  niet helemaal ongebruikelijk hier maar komt niet vaak voor, leve global warming!!


HY 1964 “DUbbus”,2CV6 1973"Sambalbij”, Xantia 1999 1.8i Exclusive

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996.

Profiel  
 
Diesel Rinus
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 847
Geregistreerd: 12-07-2006

- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
- C5 C5 Break 2.0 HDI ESTATE VTR + FAP
Gepost: 03 mei 2019 02:09 PM
  [ # 403 ]

Het is een plaatje!

waar rook is, is…


LHM only!

Profiel  
 
 
27 van de 27
« Eerste  < Vorige 25 26 27
 
© Citroën-Forum 2003 - 2019 | adverteren
Facebook