28 van de 28
« Eerste  < Vorige 26 27 28
   
DUBBUS
Gert-Jan Brink
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1341
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 15 juni 2019 03:18 PM
  [ # 406 ]

Mooi. Gefeliciteerd!

HY 1964 “DUbbus”,2CV6 1973"Sambalbij”, Xantia 1999 1.8i Exclusive

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996.

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1341
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 24 juli 2019 09:10 PM
  [ # 407 ]

Zo,  inmiddels op vakantie en in Denemarken aangekomen. Na een hele dag regen in zuid-Noorwegen begon de ruitewissermotor moeilijk te doen. Hoewel ik een reserve bij me heb heb ik hem gelukkig kunnen maken zonder verdere demontage. Bij het starten de volgende morgen echter een raar geluid uit het vooronder. Bij nadere inspectie bleek de dynamo de boosdoener. Waarschijnlijk het lager. Na even gelopen te hebben verdween het weer. Een reservedynamo heb ik bij me gelukkig maar omdat het nog maar 100km naar de ferry was besloot ik het maar even aan te zien.
Gisteravond hier in Hobro op de camping na een flinke poos in het zwembad doorgebracht te hebben het klusje maar even geklaard. Vandaag lekker blijven hangen hier, hier ook 30 graden en dan is een zwembad best lekker.
Morgen volgended etappe richting Rotterdam.

HY 1964 “DUbbus”,2CV6 1973"Sambalbij”, Xantia 1999 1.8i Exclusive

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996.

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1341
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 29 juli 2019 01:25 PM
  [ # 408 ]

Na 2 dagen met temperaturen tot 44 graden in Rotterdam aangekomen. Wel mn richtingaanwijzerarmpje moeten vervangen, die gaf de geest ondanks dat ik een metalen uitvoering had.Afijn die heeft het dik 15 jaar volgehouden.
Inmiddels 1700 km onderweg en verder alles ok alleen blijft de rechtervoorrem een beetje hangen na remmen. Even handrem aantrekken en hij is weer vrij. Morgenavond bij Wim even de trommel eraf en oplossen. Ik vermoed dat het zuigertje wat stroef gaat in de remcylinder die ik deze winter heb vervangen.

HY 1964 “DUbbus”,2CV6 1973"Sambalbij”, Xantia 1999 1.8i Exclusive

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996.

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1341
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 01 augustus 2019 09:37 AM
  [ # 409 ]

De remmen zijn weer in orde. 1 remschoen linksvoor ging wat zwaar terug, waarschijnlijk doordat de remankerplaat en de 2 monteringsplaten niet helemaal in lijn zaten. Daardoor zat de bout van de remschoen waarschijnlijk een fractie scheef. Hele boel losgehaald met Wim, alles in lijn gezet ,ingevet en gecentreerd.

Al met al toch ff dik 2 uur werk, maar met een bak koffie erbij was het gezellig om voor de verandering eens samen met een ander aan mn bus te kunnen sleutelen.
Onze provincie Møre og Romsdal in Noorwegen is net zo groot als Nederland maar ik ben de enige daar met een HY.( en er wonen zon 100.000 mensen) Dus ik sleutel eigenlijk altijd in mn uppie.

We kunnen de vakantie met een gerust hart vervolgen.

 

HY 1964 “DUbbus”,2CV6 1973"Sambalbij”, Xantia 1999 1.8i Exclusive

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996.

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1341
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 14 augustus 2019 03:10 PM
  [ # 410 ]

inmiddels weer heelhuids thuis. Wat fotos :

onderweg naar Geiranger

dagje met het gezin van een maat van me opgetrokken.

op een niet al te grote camping in Hobro Denemarken met een heerlijk zwembad. Dik 30 graden daar dus wel lekker.Hier even de dynamo vervangen omdat het lagertje lawaai maakte.
Later in Noord-Duitsland zouden we 44,5 graden meemaken (38 graden in de auto) toen we 3 uur op het pontje over de ELbe stonden te wachten.

in de Achterhoek op een geitenboerderij is het best relaxen.



en weer in Noorwegen , picknincken op de hoogvlakte van Valdresfly met zon 19 graden.


Afgezien van de ruitewissermotor, dynamo, richtingaanwijzerarmpje en de voorrem nog de kleppen moeten stellen. Dat moet nu eenmaal thuis nu weer dus de afstelling op gas is nog niet optimaal. Verbruik op gas ligt zo rond de 1 op 6.
Tevens heb ik nogal wat koelvloeistof gebruikt/gelekt. Zon liter of 3. Met een niet helemaal dicht systeem en de enorme hitte niet helmaal onverwacht. Hier thuis blijft het weer mooi op peil tot nu toe.
Half litertje olie verbruikt op zon 4000 km , daar kan ik mee leven.

 

HY 1964 “DUbbus”,2CV6 1973"Sambalbij”, Xantia 1999 1.8i Exclusive

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996.

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1341
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 20 augustus 2019 10:45 AM
  [ # 411 ]

kleine koelvloeistoflekkage inmiddels gevonden. Op het t-stuk met ‘nieuwe’ slangen voor de verdamper. Uiteraard precies boven de dynamo. Dat zou het lagertje vd oude dynamo best eens de das om hebben kunnen gedaan. Afijn 3 slangenklemmen wat aangedraaid en lekkage over. Ik zag het bij toeval na kleppen stellen. Met name de uitlaatkleppen stonden alweer te strak. ( na 2000 km)
Ik begin nu toch een smeersyteem voor LPG te overwegen.

Gisteren gemerkt dat de rechtervoorrem wederom warmer wordt dan de linker en hij begint weer te piepen. Hmmmm ben er dus wederom nog niet klaar mee. Bijna 2000 km zonder probleem verder en nu met stadsverkeer rijden weer een probleem, rara.

Zal hem eerst eens wat minder strak stellen al verwacht ik daar niet zoveel van.

HY 1964 “DUbbus”,2CV6 1973"Sambalbij”, Xantia 1999 1.8i Exclusive

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996.

Profiel  
 
 
28 van de 28
« Eerste  < Vorige 26 27 28
 
© Citroën-Forum 2003 - 2019 | adverteren
Facebook