29 van de 29
« Eerste  < Vorige 27 28 29
   
DUBBUS
Citroensmgz
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2143
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 08 maart 2020 09:51 PM
  [ # 421 ]

Als je je accu dan echt met 16-17 volt laadt en je zet de motor uit dan kan hij best even 14 volt geven, maar moet na een paar uur wel naar 13 volt of minder ( 12.6-12.75) terug zakken.
Met zoveel spanning laden is helemaal niet goed voor je accu. Oorzaak nr 1: Slechte massa op de spanningsregelaar, dan “ziet” je spanningsregelaar niet genoeg spanning en regelt hij te hoog en 2: doorgeslagen transistor in de spanningsregelaar zodat hij maximaal blijft laden. Even meten en je weet het denk ik wel.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1413
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 08 maart 2020 10:09 PM
  [ # 422 ]

Ok bedankt. Zal vd week nog eens ff meten met een anderere multimeter.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”, Xantia 1999 1.8i Exclusive

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996.

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1413
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 11 maart 2020 08:48 AM
  [ # 423 ]

spanningsregelaar gecheckt, had ik toch nog een oude mechanische. Na montage van een electroninsche van een 2CV had ik echter nog steeds rare uitslagen van 8 tot 20 volt bij lopende motor, ook bij afgekoppelde spanningsregelaar…..

dus maar een andere multimeter gepakt en toen bleek alles normaal te werken. Wink

we gaan maar eens terug naar de Winkel met mijn meter, die is nog geen jaar oud en doet dus niet wat ie wel moet doen.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”, Xantia 1999 1.8i Exclusive

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996.

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5098
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 11 maart 2020 09:16 AM
  [ # 424 ]

Tip: koop één keer een goede multimeter, kan ook tweedehands. Daar heb je de rest van je leven plezier van.

Vijf keer een inferieure van de bouwmarkt is even duur en je bespaart heel veel irritatie.

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
Citroensmgz
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2143
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 11 maart 2020 03:20 PM
  [ # 425 ]

Ik zou je niet aanraden de goedkoopste te kopen, maar ik heb al ruim 20 jaar een “Metex” toen gekocht bij Conrad was noch de goedkoopste nog de duurste maar wel een van de eerste “digitale” aan een redelijke prijs. Niet auto-rangding maar met zo’n draaischakelaar. Die doet het nog steeds en hij heeft al wat meegemaakt!  ( Niks tegen Fluke, maar niet iedere doe het zelver veroorloofd zich professioneel gereedschap).  Ik persoonlijk hou niet van auto-range: Als je weet wat je meet kun je hem instellen, en als je niet weet wat je meet… moet je niet meten.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1413
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 03 april 2020 04:15 PM
  [ # 426 ]

Tsja af en toe een beetje sneeuw is normaal hier in Maart/ April maar zovaak heb ik nog niet eerder meegemaakt.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”, Xantia 1999 1.8i Exclusive

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996.

Profiel  
 
jantje1948
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8098
Geregistreerd: 21-04-2006

- C5 3.0 V6 exclusive.
Gepost: 03 april 2020 04:38 PM
  [ # 427 ]

En hier de hele “winter” één ochtend!

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v.

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1413
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 06 april 2020 08:19 PM
  [ # 428 ]

En vandaag 18 graden… Noorwegen in a nutshell..

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”, Xantia 1999 1.8i Exclusive

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996.

Profiel  
 
 
29 van de 29
« Eerste  < Vorige 27 28 29
 
© Citroën-Forum 2003 - 2020 | adverteren
Facebook