4 van de 31
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
   
DUBBUS
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 10 februari 2014 12:57 PM
  [ # 46 ]

zaterdag ff 2 uurtjes oven de motor er weer ingehangen. met een takel op een motorfiets lift gezet en er zo vrij gemakkelijk alleen weer op zn plek gezet.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 12 februari 2014 06:11 PM
  [ # 47 ]

Gisterenavond de uitlaat gemonteerd. Voor mij en makkie omdat ik geen voorste demper meer heb. Ik heb onder de bus een standaard 2 liter Volvo uitlaat hangen. Voor aan de voorkant heb ik zelf een flink aantal jaren geleden van dikwandige pijp een bocht gelast zodat ik verder originele HY uitlaatdelen en ophanging kan gebruiken.
Werkt prima, veel minder herrie ook.

hier de standaard neergaande pijp vanaf spruitstuk en de zelfgemaakte bocht naar de uitlaatpijp die naar achter loopt

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 25 februari 2014 11:03 AM
  [ # 48 ]

Zo,  de radiator staat strak in de hammerite is ook weer teruggeplaatst evenals dat mooie assesoire dat ik op mn HY heb : een rolhoesje voor de radiator van fabrikant ORO uit Zurich.Iemand hier ooit van gehoord? Hij kan eventueel vanuit de cabine bediend worden met een kabel/touwtje. Hij rolt zichzelf op. Past precies en lijkt voor deze radiator en HY ontworpen te zijn. Geen behoefte dus aan zon lelijk gordijn voor mn gril.

Het logo van Oro is zowel op de hoes gespoten als in het aluminiumframe gestanst:

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gepost: 25 februari 2014 11:19 AM
  [ # 49 ]

Geen idee of zo’n rolhoesje voor een HY iets bijzonders is, bij de Traction zijn ze vrij standaard als alternatief voor de origineel niet aanwezige thermostaat.

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 31 maart 2014 11:30 AM
  [ # 50 ]

laatste weken niet zo heel veel aan Dubbus gedaan ivm werk aan de Xantias.
Maar wel de voorbumper geplaatst en hier en daar wat gekit en geplamuurd. Ook bijna klaar met het bouwen van een frame voor het babyzitje voor onze kleine man.
Dit maak ik tussen de voorstoelen , de veiligste plaats. Ik heb daarvoor wel de schakelpook af moeten zagen, ik moet nog kijken of ik hem gewoon inkort met 10 cm of dat ik er een bocht in moet maken.
Morgenavond ga ik er weer aan werken en zal wat fotos maken.
Gisteren even plaats gewiseld met de DS zodat ik wat meer ruimte heb om te werken. Motor van Dubbus loopt netjes en koppeling werkt naar behoren.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 04 april 2014 10:39 AM
  [ # 51 ]

zo hier een foto van het frame, hier in de grondverf , staat inmiddels bijna in de grijze verf zadat hij mooi in de cabine past.

nadeel om het babyzitje tussen de voorstoelen te hebben is natuurlijk dat we niet meer naar achteren kunnen lopen zonder te klimmen, maar de veiligheid van je kind gaat toch boven al. Ook ga ik volgende week na 20 jaar maar eens gordels inbouwen. Vloeken in de kerk maar je mening veranderd met de verantwoordelijkheid die je hebt tov het nageslacht.

de versnellingspook zon 10cm ingekort en dmv een bus plaats ik hem terug. Kan later alijd de pook weer verlengen of een andere op de kop tikken. De pook steek ik los in de bus, dat heb ik ooit eens gezien bij een andere HY rijder. Mooie antidiefstal beveiliging als je de pook in je zak steekt.


voorbumper netjes grijs gerold en gisteren gele verf laten maken, hopenlijk is de kleur ok, erg moeilijk met geel, zeker als het al 20 jaar oud is.


oh ja en HYs smaken ook erg lekker, zeker als ze geel zijn\

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 09 april 2014 10:17 AM
  [ # 52 ]

gisterenavond veiligheidsgordels in de HY gemonteerd. niet origineel, wel veilig.
En nieuwe verf laten maken , het was me te lichtgeel.
Heb nu de goede kleur te pakken al blijf het onmogelijk om zonder geringe kleurverschillen te werken, temeer daar de lak al 20 jaar oud is en ik in de loop van de tijd een aantal delen reeds opnieuw heb gedaan zoals achterklep en neusplaten.
De auto is dus niet geheel in 1 kleur zondar dat dat overigens echt opvalt. Bijgewerkte plekken zie je echter duidelijk. En daar ontkom je over de loop van de jaren niet aan. Af en toe moet je hier en daar bijwerken.

Ff kijken of ik hem van week verven zodat ie met Pasen naar buiten kan.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 11 april 2014 10:33 AM
  [ # 53 ]

zo, eergisteren en gisteren de neusplaten , voorspatborden, bananen en voordeurlijsten in de eerste laag verf gezet. Het is eigenlijk nog te koud om het mooi strak te krijgen maar in ieder geval kunnen we er met Pasen opuit.


Frame en babyzitje veilig vastgesjord met 500kg stroppen, Dat zit goed vast. je ziet de ingekorte versnellingspook. Naast het frame net genoeg ruimte om bij de handrem en pook te kunnen. Kan de schuifla nog gebruiken en frame met stoel is vrij gemakkelijkt te verwijderen. Aan de achterkant haakt het frame in de stoelen voor extra stabiliteit.

zo vliegtuig geboekt eerste weekend Mei,mn moeder wordt 3 Mei 75 en dit jaar op 4 Mei weer eens naar Citromobile. Ben al een paar jaar niet meer geweest, is voor mij niet naast de deur. Ik kIjk er naar uit !!Kom met mn pa in zijn Peugeot, helaas niet in een Citroen, alvast excuus daarvoor. Dubbus komt dit jaar niet met Pasen naar Nederland.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 16 mei 2014 12:20 PM
  [ # 54 ]

mezelf ff gespot.

iemand nog een stuurstang voor een HY liggen voor het stuurbekrachtiging project? Kan ik er van de zomer al mee beginnen .Ik had er 15 jaar 1 liggen op reserve maar die heb ik bij mn verhuizing aan de Camion geschonken.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 23 mei 2014 05:09 PM
  [ # 55 ]

afgelopen zondag op de ferry naar Hareid : Dubbus op open zee , of beter op de de Atlantische oceaan Wink)

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 27 juni 2014 11:41 AM
  [ # 56 ]

zo, afgelopen week weer even aan Dubbus gewerkt, voordeuren voorzien van vers rubber aan de onderzijde. Dat was al lang nodig daar het oude rubber uit 1955 zo hard en uitgedroogd was dat de stukken eraf braken. was nog best een gepiel om alles uit het randje te krijgen. Zat goed vast na bijna 60 jaar.

gelijk beide deuren ook maar even voorzien van een nieuwe verflaag aan de binnenkant.

over een paar weken op vakantie naar noord-Noorwegen.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 04 juli 2014 02:04 PM
  [ # 57 ]

van de week ineens lekkage koelvloeistof onder DUBBUS. Het bleek de waterpomp te zijn op de as. Ik heb er gelukkig 2 op reserve waarvan 1 gereviseerde die al 20 jaar achterin ligt,  maar 2 dagen voor de vakantie moest er dus nog even gesleuteld worden. Afijn beter nu dan op vakantie.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Otje
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15
Geregistreerd: 15-12-2011

- 2CV Special
- 2CV AZU 250
- HY HY-kampeerauto
Gepost: 25 juli 2014 01:53 AM
  [ # 58 ]

Hoezo “passie” ...
Geweldig om jouw geschiedenis te lezen en te blijven volgen !

http://www.youtube.com/watch?v=-B-nGoOZGP4
“Dikke Bertha”(B.M.W. R75-5/1972)“Otje”(HY/1981)“d’Eend”(2CV6 Special/1977)“Valérie”(AZU 250/1974)“Simplex”(herenfiets/1947)

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 05 augustus 2014 04:21 PM
  [ # 59 ]

Otje, stond jij niet achter DUBBUS op de boot terug vanaf Schotland 2005?

Dit jaar met DUBBUS op vakantie, met de poletta caravan(Predom)erachter naar Noord-Noorwegen. Harstad om precies te zijn. Wat is Noorwegen toch een mooi land!!

via Bodo de ferry naar de Lofoten genomen en zo naar Harstad waar vrouwlief familie heeft wonen. Daar een week gebleven, erg warm ;32 graden!!! Niet normaal voor daar maar best lekker.
Terug over Zweden , via Kiruna naar Lulea en zo de Botnische golf gevolgd naar beneden tot aan Ornskoldsvik en toen overgestkaen naar Trondheim. Ook in Zweden wederom erg warm ; 26-28 graden, gelukkig genoeg lekker water om in te zwemmen.

Totaal een goede 3000 km gemaakt in 3 weken en das best genoeg met een koter van 14 maanden. Het voorin tussen ons inzitten beviel hem en ons prima en door per dag maar een paar uur te rijden voornamelijk als hij sliep ging het best.

Nog gesleuteld?  hmmmm nee eigenlijk niet , enige probleempje was dat 70 km na vertrek de ruitewisser ermee ophield( we vertrokken in slecht weer) maar dat bleek dus een lege accu te zijn. Motorkap open en zoals ik al vermoedde stekertje los van de dynamo. Dat was gauw verholpen en even slingeren en we konden weer verder.

op de poolcirkel (+ 20 C!), ja Dubbus staat op de foto;

Schoonma was ook mee:

af en toe wild kamperen, hier op de Lofoten, plek zat!!

Stranden genoeg en nog lekker water ook, al moet je wel de ondiepe baaien uitzoeken.

natuurlijk kom je soms rendieren tegen en die gaan echt niet aan de kant, toeteren maakt ook absoluut geen indruk, je wacht maar tot het hun schikt aan de kant te gaan, maar best leuk als je geen haast hebt.

mooi plekje aan een meer in Zweden , camping met gratis boten en gratis saunas.

de kleine man vermaakt zich best in Dubbus.

onderweg in Zweden even pauze

campingtafereeltje

wederom onderweg in Zweden, ook mooi maar mis de bergen

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25387
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 05 augustus 2014 04:28 PM
  [ # 60 ]

Helemaal eens Gert-Jan! Noorwegen is prachtig!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
 
4 van de 31
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook