1 van de 4
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
De A-typen van Bertje B.
Bertje beige
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011

- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Gepost: 16 oktober 2013 06:11 PM

Hier op het forum loopt al een draadje over mijn BX:

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/214920/

maar ik wil graag met een A type naar Breukeleveen, en daarom lijkt het me wel nuttig om mijn 2 cilinder Citroen’s hier even voor te stellen:

Ik heb sinds 1996 een beige 2CV club, via een garage gekocht van de 2e eigenaresse. Auto had bij aankoop 60.000 km gelopen, nu een kleine 130.000. auto heeft wat versiersels gehad, maar is enige jaren geleden helemaal teruggebouwd naar zoals ze in 1984 afgeleverd is.
Chassis is (uiteraard hmz ) vervangen. carosserie en plaatwerk zijn plaatselijk bijgespoten!

In 2008 kwam ik in Z. Frankrijk een gave acadiane tegen, deze is op eigen kracht na 2 jaar stilstand zonder problemen naar NL. gereden. De bedoeling was verkopen, maar ik heb hem zelf gehouden. De auto is geconserveerd, achterstallig onderhoud is weggewerkt en de motor is vervangen.
De buitenkant is met RX 5 behandeld, een dan son jus aca dus!

En begin vorig jaar heb ik een 62er AZU gekocht, deze auto ligt momenteel uit elkaar, het chassis en de techniek zijn klaar. De aangeroeste carossrie word uiteraard voorzien van een verse vloer, maar de prachtig doorleefde buitenkant blijft, word uiteraard wel geconserveerd.
De originele 15pk motor blijft zitten.

Profiel  
 
engbokho
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 973
Geregistreerd: 09-03-2005

- Traction Avant 11BL
Gepost: 16 oktober 2013 08:42 PM
  [ # 1 ]

Gezellig dat je met de Azu komt tongue wink

Profiel  
 
JCT
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 98
Geregistreerd: 08-06-2011

- 2CV 6special
- ID/DS Dspecial
- XM 2.0 16v SX
- 2CV 6Special
- 2CV AZ
Gepost: 16 oktober 2013 09:24 PM
  [ # 2 ]

Natuurlijk moet het de 2cv6 club worden; helaas kan ik er niet bij zijn anders had ik mijn 2cv6 special (verschil moet er zijn) in dezelfde kleur meegenomen.. Veel plezier!

Profiel  
 
Bertje beige
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011

- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Gepost: 07 december 2013 10:01 AM
  [ # 3 ]

Mijn beige Eend staat al vanaf eind september in een garagebox onder een lakentje en de acadiane staat nu ongeveer 2 weken stil in mijn garage. Nu kon ik mooi de remmen van laatstgenoemde eens nakijken; het rempedaal trilde nogal eens bij het bijna stilstaan tijdens het remmen en ook had ik altijd het idee dat de achterremmen iets eerder begonnen te remmen dan wenselijk.
Voor had ik al nieuwe schijven en blokken geplaatst, dus daar kon het getril niet weg komen.
Wel zat 1 klauw niet helemaal in het midden van de schijf; niet dat ik er wonderen van verwacht, maar toch maar een vulplaatje bijgeplaatst zodat dat weer “volgens het boekje is” cool smile

Daarna maar eens de achterremvoeringen bijstellen; die stonden vrij ver van de trommel af, bijgesteld dus!
Overigens had ik door het “gevoel” in het rempedaal wel al dat dit zo zou zijn.
Maar dat zou nu dus wel betekenen dat de achterremmen nog eerder zouden gaan remmen dan ze al deden, geen prettige en veilige gedachte Confused
Eerst maar eens goegelen over die remdrukbegrenzer, zou die er soms wat mee te maken hebben? Nee, dus maar eens verder zoeken naar de aansluitingen van de remleidingen op de hoofdremcilinder.
En toen kwam ik er dus achter dat bij mijn auto de remleidingen verkeerd om gemonteerd zaten huh
Dit heb ik dus omgewisseld en nu ben ik wel erg benieuwd hoe de auto nu remt Very Happy
Uiteraard wel ontlucht en gelijk maar de remvloeistof ververst.
Maar hoe zoiets nu kan? Ik heb er nooit aan gesleuteld, het chassis is nog origineel en de vorige eigenaar had de auto in onderhoud bij een garage.
Mijn vermoeden is dat de achterremvoeringen expres zo ver van de trommel afstonden om te voorkomen dat de achterremmen snel konden blokkeren. huh

Profiel  
 
Bertje beige
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011

- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Gepost: 20 februari 2014 09:22 PM
  [ # 4 ]

Vandaag werd ik getipt dat mijn acadiane op leboncoin te koop staat Shocked
En warempel:

http://www.leboncoin.fr/voitures/623612635.htm

Profiel  
 
Gepost: 20 februari 2014 09:40 PM
  [ # 5 ]

Er staat in elk geval bij dat de auto op de foto niet de auto uit de advertentie is Very Happy

Profiel  
 
Bertje beige
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011

- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Gepost: 20 februari 2014 09:49 PM
  [ # 6 ]

Dat vermoeden had ik al, maar mijn Frans is dermate geweldig dat ik dat niet met zekerheid vast kon stellen. Laughing

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 21 februari 2014 12:40 AM
  [ # 7 ]

Dat zie je vaak op Leboncoin. Mijn BX Sport heeft er al eens opgestaan. De ZX van mijn broer ook al eens.

Profiel  
 
Bertje beige
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011

- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Gepost: 02 maart 2014 04:54 PM
  [ # 8 ]

Vandaag de acadiane uit de winterslaap gehaald, het was weer heerlijk toeren Smile , auto remt nu heerlijk en trillingsvrij, en de rinicusolie in de veerpotten heeft er volgens mij niet alleen voor gezorgd dat de vering stiller is geworden, maar de auto kon ook wel eens wat soepeler veren….. Rolling Eyes  think

Profiel  
 
Bertje beige
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011

- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Gepost: 13 maart 2014 08:20 PM
  [ # 9 ]

Vandaag is mijn acadiane afgekeurd op de achterbanden; het profiel is aan de buitenkant onregelmatig afgesleten en het profiel is bij 1 band soms 1.5 mm, de andere achterband word een adviespunt.
Het middenvlak is bij beide banden nog prima, dus ik zou met te lage bandenspanning hebben gereden. Ik houd altijd de 2 bar aan zoals op het instructieboekje staat.
Maar ik heb Mabors, en die komen er ook weer onder, moeten die misschien wat harder?
De garage heeft ze nu op 2.5 gezet, maar dat is niet echt comfortabel…..
En hoe ontstaat dat onregelmatige patroon? De schokdempers zijn net zo oud als de banden die nu versleten zijn, 5 jaar en ong. 35.000 km.

Profiel  
 
Bertje beige
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011

- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Gepost: 25 maart 2014 08:53 PM
  [ # 10 ]

2 Andere achterbanden eronder, dus de acadiane is vandaag goedgekeurd gooi
Had vorige week al eens de roestplekken van een vers laagje RX 5 voorzien, zodat ze waardig mee kon naar de A markt in Gemert.
Helaas begon ze op vrijdag heel erg in te houden en dus voor de zekerheid maar met een vriend in zijn AK350 naar de A markt geweest.
In Gemert wel de pakkingen tussen carb. en spruitstuk & een revisiesetje gekocht met het idee om de carburateur te verwijderen en schoon te maken/ultrasoon te laten reinigen.
Echter, zaterdagavond de aca weer eens gepakt, en reed weer als vanouds, dus ik vermoed dat de carb. gedeeltelijk bevroren is geweest, ik had de wintergrille er niet voor stupid

Profiel  
 
Basfeijen
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 601
Geregistreerd: 16-03-2011

Gepost: 25 maart 2014 09:21 PM
  [ # 11 ]

Gefeliciteerd met de APK!  doei
hopelijk was het een bevroren carburateur, zou een hoop werk schelen. Mocht het dat toch niet zijn heb je nu in ieder geval de onderdelen voor een revisie!

doei

Profiel  
 
Bertje beige
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011

- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Gepost: 21 mei 2014 11:05 PM
  [ # 12 ]

Nou zoek ik voor een Valeo dynamo 2 nieuwe lagers; waar kan ik lagers halen?
Heb geen idee wie die dingen levert huh

Profiel  
 
2cvMaarten
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1253
Geregistreerd: 30-04-2006

- 2CV 2cv6 special
Gepost: 22 mei 2014 10:59 AM
  [ # 13 ]

Als je de maat kan aflezen dan kun je volgens mij bij veel bedrijven terecht.
conrad doet ook in lagers, kun je misschien eens proberen.

*2cv6 special 1986*

Profiel  
 
Bertje beige
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011

- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Gepost: 03 augustus 2014 10:11 PM
  [ # 14 ]

Met de acadiane op vakantie naar Frankrijk geweest, een loszittende accupool en een kapot lampje van de snel(traag Wink )heidsmeter waren storingen waar ik niet van opkijk.
Maar tijdens de terugreis op de tolweg tussen Parijs en Arras kregen we een lekke band voor, gelukkig kunnen wisselen voordat de depanneur ons af zou kunnen slepen gooi
Later bleek dat de band was leeggelopen doordat er een gaatje geroest was naast het ventiel huh
Dus een velgje uit de voorraad gehaald en morgen komen er 2 nieuwe voorbanden op!

Profiel  
 
Michiel van Ginkel
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 838
Geregistreerd: 29-05-2006

- Dyane 6 Commerciale
Gepost: 04 augustus 2014 12:01 PM
  [ # 15 ]

oeh, geluk. Officieel mag je geen wiel verwisselen in FR op een vluchtstrook…

Profiel  
 
 
1 van de 4
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook