5 van de 7
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende > 
   
De XM van Freek
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 08 november 2014 12:23 PM
  [ # 61 ]

Iemand die zich oprecht zorgen maakt over zijn eigen veiligheid en die van zijn medeweggebruikers gaat toch niet op stap met een auto waarvan hij weet dat de motor ieder moment kan afslaan?

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 08 november 2014 12:30 PM
  [ # 62 ]

Ik zou ze de kost niet willen geven…..

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2063
Geregistreerd: 05-12-2004

Gepost: 08 november 2014 12:42 PM
  [ # 63 ]

Wat betreft de bobines, zo zit het:

http://www.motor-talk.de/bilder/zuendkabel-reihenfolge-es9j4-v6-g41305694/b1bk14pc-i204148915.html

Bougies vervangen prima te doen, maar het is wel even meer werk als bij een 2.0.
Tip, inlaat spruitstuk moet volgens WPH compleet worden los gekoppeld met alle stekkers etc. Maar je kan het intact laten en opzij leggen.


Ik ben er op voorhand niet van overtuigd dat het uitvallen met de bougies etc te maken heeft. Kan wel natuurlijk.

Mischien even uitlezen.

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  
 
puffel
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Gepost: 08 november 2014 02:57 PM
  [ # 64 ]

Smile en ik maar denken dat het over een diesel of een tct ging, ik snapte het al helemaal niet:)

Profiel  
 
Freek1971
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 448
Geregistreerd: 01-06-2006

- CX break 2500 diesel
- AX 11 E S6
Gepost: 08 november 2014 06:01 PM
  [ # 65 ]

Inderdaad, zoals JanSr zegt, ik doelde op het feit dat moderne auto’s zijn afgehangen met veiligheidsmaatregelen, maar ineens bijna niet meer sturen als de motor uitvalt. Waarbij ik blijf zeggen: LEVENSgevaarlijk. True, de XM een moderne auto noemen zou niet juist zijn, maar niettemin heb ik ABS en airbags. Da’s niet in lijn met zo’n (bewust genomen) veiligheidsrisico. Inderdaad, zoals ook gezegd: mijn stokoude ID stuurde gewoon nog even door als de druk wegviel.

Corrosion sympa!

Profiel  
 
Freek1971
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 448
Geregistreerd: 01-06-2006

- CX break 2500 diesel
- AX 11 E S6
Gepost: 08 november 2014 06:04 PM
  [ # 66 ]

Iemand die zich oprecht zorgen maakt over zijn eigen veiligheid en die van zijn medeweggebruikers gaat toch niet op stap met een auto waarvan hij weet dat de motor ieder moment kan afslaan?

Van harte daarmee eens. Er wordt dan ook voortvarend aan gewerkt….

Corrosion sympa!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 08 november 2014 06:40 PM
  [ # 67 ]

Heb je de auto al uitgelezen? wat kwam daar uit?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Freek1971
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 448
Geregistreerd: 01-06-2006

- CX break 2500 diesel
- AX 11 E S6
Gepost: 08 november 2014 07:56 PM
  [ # 68 ]

Nee, bij dorpsgarage lukte dat niet. Niet de juiste stekker voorhanden. Bij de VC kon ik er omheen werken door een goed werkende te modificeren, maar uitlezen van ‘de rest’ heeft inderdaad prioriteit. Vanavond wilde ik me in de ‘Chinese Lexia’ gaan verdiepen.

Corrosion sympa!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 08 november 2014 08:08 PM
  [ # 69 ]

Het uitlezen is een essentiele stap bij een “modern (ahum..)” auto als de XM. Het is de eerste stap, alles wat je doet voor het uitlezen kan namelijk leiden tot het uitgeven van geld zonder oplossing. En aangezien een xm nou niet bepaald veel geld waard is moet je dus goed weten waar je geld en tijd in gaat stoppen bij zo’n ding.

Goed, even terug naar het probleem. De stappenmotor/stationair regeling is natuurlijk bekend. 2e ding wat vaker stukgaat is de MAP-sensor die aan de achterkant in het inlaatspruitstuk gemonteerd zit, zeg maar tegen het schutboard aan. Dat kreng is belangrijker dan je zou denken en kan genoemde afslaan veroorzaken.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Freek1971
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 448
Geregistreerd: 01-06-2006

- CX break 2500 diesel
- AX 11 E S6
Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 09 november 2014 10:21 AM
  [ # 71 ]

http://www.cardiag.co.uk/lexia-3-lexia3-v47-citroen-peugeot-pp2000-v25-diagbox-v601-do-peugeot-307.html

Kijk ook even hier. Dikwijls de goedkoopste.
Als je pech hebt doet de douane er nog invoerrechten bij.

Die stekker is de goede, maar wel aan de dikke kant. Daar is het nodige over geschreven, ook over de oplossing.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
Freek1971
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 448
Geregistreerd: 01-06-2006

- CX break 2500 diesel
- AX 11 E S6
Gepost: 09 november 2014 08:19 PM
  [ # 72 ]

Ok, dank je wel, dat scheelt de helft. Dat van de stekker heb ik gelezen, inderdaad inclusief de manier om het passend te krijgen. Toch goed te doen, zo’n setje! Gaat in bestelling…

Waterman ook dank voor de tips. Aan de stappenmotor begon ik al te denken, omdat de motor bij stationair voortdurend een 100 toeren fluctueert. Maar oké, einde aan speculeren, ik hoop snel te kunnen uitlezen.

Corrosion sympa!

Profiel  
 
Freek1971
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 448
Geregistreerd: 01-06-2006

- CX break 2500 diesel
- AX 11 E S6
Gepost: 08 december 2014 11:23 PM
  [ # 73 ]

Kleine update:

Stuurtrilling weg, op winterbanden. Die zijn wel van het merk ‘Meteo’ en geven een pestherrie op bepaalde soorten wegdek, maar ik ben allang blij. In het voorjaar maar iets fatsoenlijks kopen. Enne, moet dat nou wel echt Michelin zijn? Je betaalt je blauw, en dat mag ook als het echt goed is, maar voorlopig loop ik niet echt warm. Bandjes van de Berlingo van mijn vrouw zitten na vier jaar vol droogtescheuren.

Oké, volgend punt: Afslaan al enkele duizenden kilometers niet meer gebeurd, na reinigen stappenmotor.

Startmotor moet ik vervangen, maar met het dalen van de temperatuur wordt het ding steeds enthousiaster. Ik hoop het voorjaar te halen.

Sloten:
Met een auto vol boodschappen, waaronder diepvriesproducten, meende ik eens de vergrendeling te moeten proberen. Ik heb geen sleutel met zender, dus gewoon in het slot. Het ding ging per ongeluk op slot, om daarna nooit meer open te gaan. Uuuuren geknoeid. Kennelijk zijn de drie buitensloten gaar. De sleutel lijkt oké, want in het contactslot heb ik geen problemen.
Oplossing: van de sloper heb ik de RF-ontvanger en alle sloten bewaard. Dat moet toch genoeg zijn om de vergrendeling te fixen, ook via de afstandbediening? En verder met de oorsponkelijke sleutel te kunnen starten?

Tenslotte: Lexia besteld, maar nog steeds niet ontvangen. Da’s dan afwachten.

Maar nogmaals: wat een fijne raket van een auto…

Corrosion sympa!

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 09 december 2014 12:33 PM
  [ # 74 ]
Freek1971 schreef:

Enne, moet dat nou wel echt Michelin zijn? Je betaalt je blauw.

Ik rijd heel tevreden op Hankook’s, voorheen XM, nu C5 en C6.
De tijd dat je je voor dat merk moest schamen is door vele positieve ervaringen zo langzamerhand voorbij ......

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
Freek1971
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 448
Geregistreerd: 01-06-2006

- CX break 2500 diesel
- AX 11 E S6
Gepost: 14 januari 2015 12:06 AM
  [ # 75 ]

Mjah, update!

Het mooie: Lexia gearriveerd, gaat in gebruik. Voorlopig rijdt de auto gewoon. 11.000 kilometer geklokt in 3 maanden. Had ik ooit al eens gememoreerd dat ik voor 1000 euro rijd in een 3.0 liter V6 met G3, adaptieve automaat, goed werkende airco? Ik vind dit echt een véél fijnere auto dan mijn 2.1 TD, waar ik nooit echt een band mee kreeg.

Goed, ter zake. Ook de keurmeester vond de auto prima. Afkeurpunt is een stabilisatorstang, die ik inderdaad sinds twee weken flink hoor bonken. Geen probleem, heb ik liggen.
De voorbanden zijn wél een probleem. Komt voor de APK wel goed, maar ze slijten aan de binnenzijde razendsnel af. Na de zomerbanden tot het canvas te hebben afgesleten, zijn nu de winterbanden LV en RV in één maand en 3000 kilometer afgezakt van nieuwstaat tot weggooiers. Enorm scheve slijtage aan de binnenkant, vooral links. Ik lees her en der dat er weinig aan valt af te stellen, maar als iemand andere info heeft?

Corrosion sympa!

Profiel  
 
 
5 van de 7
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook