2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
Chassisnummer - Een nieuw begin!
JanO
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 673
Geregistreerd: 27-08-2006

Gepost: 09 mei 2014 05:13 PM
  [ # 16 ]

Zo, tijd om dit draadje weer eens op te pakken. Ik had hier de afgelopen tijd niet zo’n zin in omdat het voor mij heel slecht is afgelopen bij de RDW. Mijn auto blijkt inderdaad omgekat te zijn in het verleden. Volgens de technisch rechercheur van de politie en de keurmeester kwam het wel vaak voor dat chassisnummers slordig ingeslagen zijn, maar de chevronnetjes aan het begin en eind zouden wel goed moeten staan. Bij mij was er een half ingeslagen en dat was de reden om verder te kijken met kleine spiegeltjes aan ijzerdraad en verschillende etsvloeistoffen. Helaas kwam daarbij een vaag zichtbare lasnaad tevoorschijn achter het chassisnummer en dat was dus einde verhaal. De rechercheur gaf aan dat het heel netjes gedaan was, al wat langer geleden en dat dat vroeger vaak gebeurde bij auto’s waarvan bijv. de papieren zoek waren.

Het ingeslagen nummer hoort dus niet bij dit chassis en daardoor is de identiteit van het chassis onbekend en werd het kenteken ongeldig verklaard. Terplekke werden de nummerplaten er afgeschroefd en kreeg ik een eendagskenteken om naar huis te rijden. Een nieuw nummer inslaan was niet aan de orde omdat de identiteit niet bekend is.
Overigens, de heren waren vriendelijk en correct, vonden het heel vervelend voor mij, maar onverbiddelijk helaas.

Op de terugweg van Almelo naar Aalten via Borculo gereden, even bij Richard langs. Hij had nog wel voor heel weinig een chassis voor mij, maar daar moest nog meer aan gebeuren dan drie jaar geleden aan mijn eigen gerestaureerde chassis. Ik weet nog niet wat ik wil, het is niet zo uitdagend om in zo’n korte tijd twee keer dezelfde megaklus te doen. Overstappen naar een chassis van een echte DS of een Break wordt natuurlijk al anders….

Gelukkig had ik het deze winter heel erg druk op m’n werk en met het verbouwen van mijn tuin en schuur waardoor ik het allemaal even kon “parkeren”. Nu de zomer dichterbij komt en mijn werkplaats weer beschikbaar voor de snoek begint het weer te kriebelen.

Wat ook nog een mogelijkheid is misschien, is proberen het originele chassisnummer te achterhalen bij het Conservatoire. Dit aan de hand van het motornummer en het carrosserienr. op het smalle aluminiumstripje op de linker voorsnep onder het voorscherm. Als deze onderdelen nog origineel zijn en met elkaar matchen, dat zou het toch moeten lukken? Dat zou de mooiste oplossing zijn natuurlijk, heeft iemand hier ervaring mee?

XM 2.0i Ambiance, 1991, dagelijkse auto, afgebrand cry
2CV6, 1982, restauratie klaar, verkocht!
ID20, 1970, hopelijk eeuwigdurend rijdend project. Dagelijkse auto, wil nooit meer iets anders

https://picasaweb.google.com/103064345882443643149

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25391
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 09 mei 2014 05:45 PM
  [ # 17 ]

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/224441/P15/

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 09 mei 2014 07:12 PM
  [ # 18 ]

MOOI BALEN.

Ik heb voor twee jaar terug mijn cx door de RDW laten Schouwen aan huis,dit omdat ik al volop was begonnen met de restauratie.
Ik had mijn rechter voorscherm (waar het nummer in staat) al los van de auto.
De beste man heeft alles bekeken en overal zegeltjes aan gehangen ,ik kon weer verder.
En zogauw alles klaar is wordt er bij mij in het voorscherm het ” nieuwe ” nummer in geslagen of gegraveerd.
Ik heb toen aan de beste man gevraagd ,wat nu als U het had af gekeurt?
Hij zei daar op,dan had je een vergelijkbare cx kunnen zoeken met papieren,en dan hadden we de papieren plus nummer over kunnen zetten.
( legaal omkatten).
Ik weet niet of dit iets voor jou is.
Je kunt allicht vragen bij de RDW of dit nog mogelijk is.
Succes,

VgFrank

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
JanO
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 673
Geregistreerd: 27-08-2006

Gepost: 09 mei 2014 07:41 PM
  [ # 19 ]

Bedankt voor je tip, Frank. Twee jaar geleden waren de strengere regels al lang ingevoerd, dus dit valt dan weer mee. Ik heb ze ook gevraagd wat voor mij de mogelijkheden zijn, maar ze kwamen niet verder dan verkopen in onderdelen of alles overzetten op een ander chassis met papieren en mijn mooie gerestaureerde chassis naar de oud ijzer boer.
Was het bij jou een keurmeester uit Almelo of uit Arnhem of ergens anders? Kan verschil in zitten….

XM 2.0i Ambiance, 1991, dagelijkse auto, afgebrand cry
2CV6, 1982, restauratie klaar, verkocht!
ID20, 1970, hopelijk eeuwigdurend rijdend project. Dagelijkse auto, wil nooit meer iets anders

https://picasaweb.google.com/103064345882443643149

Profiel  
 
ppvandep
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 168
Geregistreerd: 18-01-2009

- ID/DS DSuper 5
Gepost: 09 mei 2014 08:08 PM
  [ # 20 ]

@JanO, in de wet is er iets over te goedertrouw gekocht en gehandeld. De situatie die jij hier schetst heeft daar heel veel van weg. Ik heb 15 of 20 jaar geleden eens met zo’n zaak te maken gehad. Het ging toen niet over een auto, maar in jouw geval zou ik toch de stap naar de rechter maken. De kans dat je de juiste informatie gaat vinden over jouw auto is zeer klein, de auto is minstens 40 jaar oud.

Daarnaast jouw auto is de afgelopen jaren ook gekeurd, dan zijn er nogal wat keurmeesters die hun werk niet goed hebben gedaan.

Als je wilt kan ik de informatie zoeken, maar ik ben niet meer zo thuis in dat stukje wet en regelgeving.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 09 mei 2014 08:10 PM
  [ # 21 ]

Almelo,dit was een zeer vriendelijke en meedenkende man.
Het komt er gewoon op neer ,dat je een sloper kunt zoeken met papieren.
Moet wel een vergelijkbaar type zijn.
De motor hoeft het niet te doen,het chassis moet wel kunnen rollen.
Let wel dit was twee jaar geleden.

VgFrank

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
ppvandep
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 168
Geregistreerd: 18-01-2009

- ID/DS DSuper 5
Gepost: 09 mei 2014 08:16 PM
  [ # 22 ]

http://nl.wikipedia.org/wiki/Goede_trouw

Hier is de definitie. Ik denk dat je met dat punt van redelijkheid en billikheid een heel eind gaat komen. Je hebt de auto gekocht, gerestaureerd en een aantal keren ter APK aangeboden. Je mag er dan in redelijjkheid van uit gaan dat jij de rechtmatige eigenaar van de auto bent met dat kenteken en chassisnummer. Technisch juridisch gezien heeft de RDW gelijk, maar economische juridisch gezien ben jij de eigenaar en gebruiker van de de auto.

Ik denk wel dat dit met de juiste ondersteuning een hele juridische discussie wordt, maar wel de moeite waard.

Ik zal eens kijken in mijn netwerk of ik mensen ken die met dit bijltje hebben gehakt…

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 09 mei 2014 08:45 PM
  [ # 23 ]

Ik heb de de heer P. Morsink /Mornink gehad.
( de achternaam kan ik niet goed lezen maar als je naar deze meneer vraagt weten ze vast wel wie je bedoeld.

VgFrank

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
JanO
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 673
Geregistreerd: 27-08-2006

Gepost: 09 mei 2014 08:52 PM
  [ # 24 ]

@ Frank, ik zal eens in m’n map rdw papieren zoeken, misschien heb ik dezelfde gehad..

@ ppvandep, dat zou ook nog een mogelijkheid zijn, als de andere mogelijkheden niet lukken. Procederen tegen een overheidsinstelling die de wet uitvoert kan wel eens langdurig en kostbaar zijn. Temeer daar ze aangeven dat dit het huidige beleid is tav. oldtimers waarvan het chassisnummer niet klopt. Ze vertelden dat ze de laatste tijd veel 2CV-tjes van de weg hebben gehaald…
Overig heb ik bijvoorbeeld ook geen eigendomsbewijs van de auto meer. Alleen de RDW weet (als het goed is) dat deze auto op mijn naam heeft gestaan maar ik ben alle kentekenbewijsdelen kwijt. Ik heb het chassis met motor een jaar of zeven geleden van een particulier gekocht, geen aankoopnota dus Evil or Very Mad.  Dat wordt ook nog lastig bij het Conservatoire.

XM 2.0i Ambiance, 1991, dagelijkse auto, afgebrand cry
2CV6, 1982, restauratie klaar, verkocht!
ID20, 1970, hopelijk eeuwigdurend rijdend project. Dagelijkse auto, wil nooit meer iets anders

https://picasaweb.google.com/103064345882443643149

Profiel  
 
wim
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 263
Geregistreerd: 31-05-2004

Gepost: 09 mei 2014 10:22 PM
  [ # 25 ]

Als je lid bent van de citroen ID/Dsvereniging of een andere vereniging/club die is aangesloten bij de FEHAC, dan kun je de juridische afdeling van hen benaderen. Zij kunnen je vast verder helpen c.q. de mogelijkheden schetsen. De federatie heeft met enige regelmatig contact met o.a RDW en hebben vaker met dit bijltje gehakt.

teveel citroenen

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5359
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 09 mei 2014 10:25 PM
  [ # 26 ]

Ongelofelijk zeg!
in één keer een droom in duigen!
We hopen dat het goed komt… laat in ieder geval even weten hoe het loopt!
Succes met het vervolg!

Profiel  
 
ppvandep
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 168
Geregistreerd: 18-01-2009

- ID/DS DSuper 5
Gepost: 22 mei 2014 11:19 PM
  [ # 27 ]

@jano, het zal zeker niet makkelijk zijn en worden om gelijk te krijgen. Ik zou de tip van Wim meenemen. Vanuit de club moet daar meer ervaring mee zijn en wellicht juist uit andere autoclubs met auto’s die daar meer gevoelig voor zijn, denk aan Porsches 356 of 911. Dus de FEHAC zou daar ondersteuning in kunnen bieden.

Als opsteker: Eric Wiebes, de nieuwe staatssecretaris van financiën, zei van de week: “Het belastingsysteem is te ingewikkeld, zelfs voor de belastingdienst zelf…”

Dus ze kunnen bij de RDW wel zeggen dat ze alles ongeldig hebben verklaard, maar of het rechtmatig is moeten ze ook aantonen.

Succes…

Profiel  
 
Toppoint
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 9
Geregistreerd: 03-12-2013

Gepost: 23 mei 2014 12:37 AM
  [ # 28 ]

Ik heb nog een redelijk goed chassis staan, dat te koop is. Met lpg op kenteken. Auto is DSuper 5. De auto is nog helemaal compleet, qua techniek en hydrauliek en helemaal uitgekleed, dus je ziet precies wat je koopt.

Profiel  
 
SalsaChris
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 910
Geregistreerd: 22-07-2011

- ID/DS Dsuper
Gepost: 30 mei 2014 12:54 AM
  [ # 29 ]

Heb juist je artikel doorgelezen. Wat een rottigheid!
Nu we het over chassisnummers hebben, kan ik ergens terug vinden welk nummer op het paarse plaatje moet staan? Of kan iemand me uitleggen waar dat plaatje voor staat?

CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand

http://www.SalsaChris.mijnalbums.nl

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 01 juni 2014 10:22 AM
  [ # 30 ]
ppvandep schreef:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Goede_trouw

Hier is de definitie. Ik denk dat je met dat punt van redelijkheid en billikheid een heel eind gaat komen. Je hebt de auto gekocht, gerestaureerd en een aantal keren ter APK aangeboden. Je mag er dan in redelijjkheid van uit gaan dat jij de rechtmatige eigenaar van de auto bent met dat kenteken en chassisnummer. Technisch juridisch gezien heeft de RDW gelijk, maar economische juridisch gezien ben jij de eigenaar en gebruiker van de de auto. Voor de rest is het gewoon het niet kunnen vaststellen van de echte identiteit. Als je logisch nadenkt, kun je dat ook niet meer vaststellen als alle sporen van het kenteken weg zijn en je slechts het chassisnummer van een andere auto hebt. Dat standpunt van de RDW lijkt me best rechtmatig. Of het ook doelmatig is, daar valt over te discussiëren. Maar goed, daar is de TS niet mee geholpen.

Ik denk wel dat dit met de juiste ondersteuning een hele juridische discussie wordt, maar wel de moeite waard.

Ik zal eens kijken in mijn netwerk of ik mensen ken die met dit bijltje hebben gehakt…

Kansloos verhaal volgens mij. De issue is niet de eigendom of de redelijkheid en de billijkheid. De issue is een niet vast te stellen identiteit. De RDW trekt het kenteken in en daar staat bezwaar, beroep en hoger beroep tegen open. Ik geef je niet zoveel kans. Ik heb een uitspraak gelezen waarbij het wel goed afliep, bij een vers geïmporteerde auto waarbij al onderzoek door de douane had plaatsegvonden en er geen grond voor verder onderzoek was, dat el had plaatsgevonden. Details weet ik niet meer.

Procederen tegen de verkoper heeft ook zo z’n uitdagingen. Alleen als het een professionele partij was, heb je enige kans. De centrale vragen zijn of de verkoper het ook wist en de eigenschappen die een auto dient te hebben, dat je ermee de weg op mag dus. Een zaak als deze met als uitgangspunt dat er getuigen moeten worden gehoord, kost je maar zo iets van 6 k aan proceskosten. En dan heb je geen procesgarantie. Ik zou er niet aan beginnen. Mocht de TS toch z’n kans willen wagen, dan is ie welkom, betaalt ie me 3 k voorschot en dan ga ik aan de slag. Dat is hoe de juridische strijd eruit ziet, mooier kan ik het niet maken. Als een rechtshulpverlener het anders voorspiegelt, betaal je op het eind van de rit de prijs. In dat geval heb ben je waarschijnlijk niet alleen in geld armer, maar ook een illusie armer. Succes met de overwegingen.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
 
2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook