3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
Chassisnummer - Een nieuw begin!
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 01 juni 2014 11:14 AM
  [ # 31 ]

Voor drie K heb je ook een goede basis om mee verder te gaan,en de zekerheid dat je weer kunt rijden.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 01 juni 2014 11:50 AM
  [ # 32 ]

En zekerheid. Geen idee af het veel werk is een ander chassis eronder schroeven. Ik zou het doen. Daarmee heb je inderdaad zekerheid. Het hoeft geen chassis te zijn van een zelfde type DS/ID, als het chassisnummer en het kentekenbewijs maar overeenkomen. Uit het oogpunt van originaliteit scheelt het natuurlijk wel wat knaken als het type op het kenteken en het type wat betreft verschijningsvorm niet overeenkomen.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 15 juni 2014 11:44 PM
  [ # 33 ]
Profiel  
 
Micky
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 345
Geregistreerd: 21-08-2013

- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
Gepost: 15 juni 2014 11:46 PM
  [ # 34 ]

die zag ik al, lijkt me wel een heel mooi project voor de lieveling, alhoewel foto’s niet alles zeggen natuurlijk Smile

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 16 juni 2014 12:06 AM
  [ # 35 ]

Is denk ik de goedkoopste oplossing voor Jan O

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
JanO
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 673
Geregistreerd: 27-08-2006

Gepost: 21 juli 2014 10:53 PM
  [ # 36 ]
Toppoint schreef:

Ik heb nog een redelijk goed chassis staan, dat te koop is. Met lpg op kenteken. Auto is DSuper 5. De auto is nog helemaal compleet, qua techniek en hydrauliek en helemaal uitgekleed, dus je ziet precies wat je koopt.

@ Toppoint, ik heb je indertijd een pm gestuurd, wellicht heb je die niet gezien. Is het chassis nog te koop?

Groet, Jan

XM 2.0i Ambiance, 1991, dagelijkse auto, afgebrand cry
2CV6, 1982, restauratie klaar, verkocht!
ID20, 1970, hopelijk eeuwigdurend rijdend project. Dagelijkse auto, wil nooit meer iets anders

https://picasaweb.google.com/103064345882443643149

Profiel  
 
Cees78
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 142
Geregistreerd: 18-06-2005

Gepost: 24 juli 2014 12:21 AM
  [ # 37 ]

Ja,

het chassis is nog te koop, Jan. Er zit een goed blok met 5-versnellingsbak in en alle componenten van het hydraulisch systeem zijn aanwezig (en functioneren goed). Kortom een auto zonder in- en exterieur.
Ik heb geen PB gezien, omdat ik heel weinig tijd op het forum doorbreng ivm andere prioriteiten. Waar kan ik zo’n PB vinden? Zaterdagmiddag is het geheel te bestuderen in het centrum van het land. Bel anders even (06 242 15563)

Cees

Elke weg leidt weer naar een andere weg

DS19MA
DS21 Pallas IEH
Peugeot 404
DS4
gehad: DS21M Pallas, Xantia 21TD Break, C5,BX’en, GSA, CX, 204’en, 304’en

Profiel  
 
AZ
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007

- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Gepost: 29 december 2014 02:44 PM
  [ # 38 ]
Profiel  
 
Maarten fechner
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 89
Geregistreerd: 29-04-2014

Gepost: 02 januari 2015 05:07 PM
  [ # 39 ]

Wat een boel ellende allemaal ! Maar ook zeer onterecht. Vroeger in de jaren 70 nam ik vaker auto’s mee uit frankrijk, die ik in Goirle zelf importeerde.
De douane had er in die tijd vaker nauwelijks kaas van gegeten, mn niet van de chassisnummers. Op meerdere auto’s die ik importeerde, zaten er wel plaatjes met een chassisnummer op de auto, maar helemaal niet ingeslagen in het chassis. Als ze dan weer eens zo’n nummer niet konden vinden, sloegen ze die ter plaatse gewoon zelf in. Vaker lukte dat maar half, en gewoon uit de hand met de inslagcijfers die we even leenden van een trandportbedrijf aan de overkant. Later had ik zelf zo’n setje. Niks chevrons dus , want die zaten niet in het setje.
Een vriend van mij had een peugeot 203, waarbij de douane zelf (!) alleen maar deuken wist te slaan ipv nummers, waarna ze ten einde raad , ondanks protest van ons, het chassisnummer in een spatbordrand sloegen, omdat je dan er een hamer achter kon houden !
Ook bij 2CV’s kwamen de chassisnummers vaak op grappige plaatsen te staan, en bij de traction avant zelfs een keer geheel op zijn kop, omdat de beambte het van bovenaf insloeg.
Bij de DS werd regelmatig een auto omgekat, maar dat werd zo niet genoemd. Je kocht gewoon een nederlandse geroeste DS , die min of meer paste bij je nieuwe Franse. Het bestaande nummer werd overgezet, waartoe eerst de rand bij de motorklep werd verwijderd / weggeslepen. Dan een nieuwe er op en een nieuw nummer. Ook bij een aanrijding of roest werd dat gewoon gedaan door garages/dealers. Niets gestolen, legaal nummer, alleen op een niet roestige ds.
Zo erg was dat allemaal niet in mijn ogen, als er geen stelen oid aan te pas kwam.je betaalde ook gewoon wegenbelasting ed.
Als al deze auto’s , inclusief degenen,waarbij de douane zelf zat te klungelen, en die 40 jaar “legaal ” hebben gereden, nu van de weg worden gehaald, lijkt me dat zeer discutabel. Zo discutabel, dat ik zou overwegen een randje te vervangen.
Ik wil , indien ik iemand daarmee kan helpen, onder ede getuigen , welke vreemde praktijken er destijds door de douane zelf werden uitgevoerd. Misschien is de peugeoteigenaar nog zelfs wel op te sporen door mij.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25391
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 02 januari 2015 05:31 PM
  [ # 40 ]

Bij mij ook. De douane in Hilversum sloeg het chassis nummer in de carrosserie van mn Dyane. naast het chassis omdat ze door de doos constructie er niet bijkonden. Lekker Belangrijk. Mooi nummer zonder chevrons. Prima.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5359
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 02 januari 2015 07:49 PM
  [ # 41 ]

Nou ja, intussen heeft de DS gemiddeld wel wat meer waarde gekregen…
Dan zou je ook een DS kunnen jatten en er een oud NL chassisnummer in kunnen lassen…
Bewijs maar eens dat het te goeder trouw is!
Daarom zijn ze nu denk ik voorzichtiger geworden.
Als eventuele koper heb ik ook liever een originele dan een omgekatte DS…

Profiel  
 
JanO
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 673
Geregistreerd: 27-08-2006

Gepost: 07 september 2015 01:33 AM
  [ # 42 ]

Het wordt de hoogste tijd om dit draadje weer op te pakken, want er is al weer veel gebeurd. Allereerst mijn excuses dat ik er zolang mee gewacht heb, vooral ook omdat er veel meelevende en meedenkende reacties gepost zijn, waar voor dank (wel een beetje laat…)
Met de RDW ben ik er indertijd niet uitgekomen. Veel telefonisch overleg gehad met verschillende keurmeesters, maar identiteitloos is een definitief eindstadium. Wel zou ik onder voorwaarden gedeelten van het oude chassis mogen gebruiken om een ander chassis op te knappen. Waar dan de grens ligt is niet helemaal duidelijk. De hele ‘kont’ zou gebruikt mogen worden, maar dat vereist heel professioneel laswerk wat ik zelf niet aandurfde.
Uiteindelijk heb ik ruim een jaar geleden van Toon Langelaar een heel mooi chassis uit 1970 gekocht. Franse import en veertien jaar in een droge schuur gestaan. We zijn eerst met de complete auto op een aanhanger naar de RDW geweest voor het invoeren en het op mijn naam zetten. Daarna weer terug naar Borculo waar de auto ontmanteld werd. Een week later werd het kale rollende chassis bij mij thuis op de inrit afgeleverd, topservice!

Vanaf dat moment vulde mijn werkplaats zich weer met de geur van oud ijzer en oud vet en was alle ellende weer vergeten. Al mijn schaarse vrije tijd ging op aan kaal maken, ontroesten, bodem aan beide kanten schoon krabben en alles wat daar bij komt kijken.
Eenmaal kaal bleek het chassis verrassend goed, dak frame helemaal gaaf, evenals de C-stijlen, hoedenplank en binnenschermen, longerons, instapdorpels en andere standaard beruchte plekken. Het laswerk beperkte zich tot een nieuwe kofferbakbodem, rubberhouders en wat kleine plaatjes hier en daar. Eén dag lassen en het chassis was weer 100% hard. Daarna alles in de RX-5 en 10 gezet.

Omdat ik alweer een jaar in een moderne stille auto had gereden wilde ik de geluidsisolatie gelijk goed aanpakken. Dus een doos met bitumen dempingsplaten besteld omdat ik nu overal goed bij kon. Vooral de bodem voor de achter passagiers is een groot vlak waar een dubbele laag op moest om hem akoestisch “dood’ te krijgen, evenals de uitstulping waar de motor achter zit. Bij kwetsbare naden heb ik overal twee cm vrij gelaten waar ik met de kwast Mike Sanders Fett op heb gesmeerd, zodat eventueel vocht geen kans krijgt.

De volgende grote klus was de MSfett behandeling, alle holle ruimtes en plaatdelen die niet direct in het zicht zitten, inclusief de bodem. Altijd afzien en een vreselijke kliederboel, maar het geeft wel een gevoel dat alles goed beschermd is. Bij de demontage later van de oude snoek bleek het vet nog overal goed op z’n plek te zitten, zelfs na drie jaar in de wielkuipen en binnenkant achterschermen.

Nu was het chassis zover klaar dat alle onderdelen van de oude snoek overgezet konden worden naar de nieuwe snoek. Achteraan begonnen, trekhaak, achterpaneel, bumper, C-schildjes met scharnier, hoedenplankbekleding, achterruit, dak, kabelboom, dashboard enz.
Het demonteren van een en ander viel nog tegen omdat ik indertijd veel kit gebruikt heb. Dat heb ik deze keer niet gedaan, ipv kit werkt een kwast Msfett ook. Alleen waar het echt nodig is heb ik wel kit gebruikt, zoals bij het monteren van het dak en de voorruit.
Aangezien het ’70 dashboard een bonk vliegroest was heb ik mijn oude opgeknapte dashboard van 1969 er in gezet. Ook veel mooier trouwens. De accu heb ik ook rechts gezet ivm het hergebruiken van de oude kabelboom en ’69 dash. Dat was later ook handiger met de lpg inbouw (verdamper links), je kunt met veel kortere slangen werken die ook nog minder in de weg zitten.

Daarna plaatwerk en wielophanging overzetten, aantal leidingen vervangen enz.
Motor overzetten met een korte vijf bak die ik nog had liggen en naar de APK.

Na goedkeuring eindelijk rijden, maar dan ben je nog lang niet klaar: rammeltjes, trillen bij optrekken, maar verder wel veel stiller door de demping en isolatie. Het trillen werd veroorzaakt door de rechter aandrijfas en hoogteslag in de banden. De banden hebben een jaar stilgestaan. In het begin duwde ik de snoek nog wel eens een beetje vooruit om de banden te sparen, maar de meeste tijd stond ze ingeklemd tussen pallets met bouwmaterialen. Een week rondrijden met de maximale druk van 3.5 bar maakte de banden weer redelijk rond.
Inmiddels heb ik ook weer gas ingebouwd. Mijn oude installatie was ouder dan tien jaar, dus onbruikbaar. Via marktplaats een 80-litertank met verdamper van 2012 voor een habbekrats gekocht, de rest nieuw bij de lokale gasboer die hem later ook bij de RDW heeft afgemeld. Daarna m’n Emmegas setje weer ingebouwd en het rijdt weer als een zonnetje…

Voor meer foto’s zie: http://picasaweb.google.com/jan.ottens56

XM 2.0i Ambiance, 1991, dagelijkse auto, afgebrand cry
2CV6, 1982, restauratie klaar, verkocht!
ID20, 1970, hopelijk eeuwigdurend rijdend project. Dagelijkse auto, wil nooit meer iets anders

https://picasaweb.google.com/103064345882443643149

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 07 september 2015 09:51 AM
  [ # 43 ]

Wat een mooi verhaal en zo luchtig verteld alsof het helemaal geen moeite gekost heeft!  very good

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 07 september 2015 10:12 AM
  [ # 44 ]

Vervelend zulke zaken, buiten je macht om wordt je gedwongen om kosten te maken…

De DS ziet er nu weer top uit, hopelijk kan je nu weer zonder zorgen ervan genieten!

Profiel  
 
pavang
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1233
Geregistreerd: 19-08-2007

- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Gepost: 07 september 2015 03:14 PM
  [ # 45 ]
Profiel  
 
 
3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook