(te) hoog CO gehalte Citroen AX 1.1 Volcane
Wimmel
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1
Geregistreerd: 23-10-2013

Gepost: 23 oktober 2013 03:44 PM

Hallo Forumgasten.

Ik ben nieuwe hier omdat ik pas een Citroen AX 1.1 Volcane uit 1995 heb gekocht. Nu is de APK verlopen en op het rapport zijn de volgende opmerkingen gemaakt:

D15 1x CO-uitstoot bij stationair toerental te hoog 5.2.11
D16 1x CO-uitstoot/lambda wijkt af bij verhoogd toerental 5.2.11

Hierbij moet ik opmerken dan de vorige eigenaar vertelde dat het orajne ‘motor’ lampje op het dasboard al geruimte tijd brand.

Heeft iemand een tip of idee hoe ik ervoor kan zorgen dat de auto in elk gelval door de APK komt?

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2776
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 23 oktober 2013 07:31 PM
  [ # 1 ]

Als het motormanagement-lampje aan gaat, dan wordt er een fout opgeslagen. Die fouten zou ik eerst eens uitlezen.
Grote kans trouwens dat er gewoon een sensor vuil of stuk is en dat dit de te hoge waardes veroorzaakt omdat de computer foute waardes probeert te compenseren.

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9122
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 23 oktober 2013 08:43 PM
  [ # 2 ]

Uitlezen kan je heel goed zelf, kijk maar eens hier http://www.axclub.net/phpbb3/viewtopic.php?t=5560

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
vinnie
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 121
Geregistreerd: 02-04-2006

Gepost: 23 oktober 2013 08:53 PM
  [ # 3 ]

Naar alle waarschijnlijkheid gasklephuis defect of vervuild. Maar uitlezen is de beste actie, daarna pas gaan vervangen.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9122
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 23 oktober 2013 09:13 PM
  [ # 4 ]

Vervuiling is vaker de boosdoener dan een defect.
Mijn 1.1 had bij de laatste APK ook moeite de waarden te halen, met wat injectorreiniger lukte dat net.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 24 oktober 2013 01:19 AM
  [ # 5 ]

Inderdaad eerst uitlezen, niets zo gemakkelijk als een auto die zegt wat hem mankeert.

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
Basfeijen
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 601
Geregistreerd: 16-03-2011

Gepost: 28 oktober 2013 12:02 AM
  [ # 6 ]

Je tank leegrijden, daarna halfvol met 98’ en dan injectiereiniger erbij. doet wonderen voor je CO meting, dan kom je er zelfs met lege katalysator bijna doorheen :p in veel “normale” 95 zit een hoop troep, van 98’ knapt ie echt op eens in de zoveel tijd. mijn peugeot 106 1.1 kwam zo ook door de APK (en liep er lekkerder op, hoorbaar en voelbaar)

doei

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 02 november 2013 05:11 PM
  [ # 7 ]

Blijf je nog met de foutmelding zitten die gereset moet worden..
Uitlezen en resetten dus, stelt niets voor.

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook