9 van de 10
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 Volgende > 
   
DS 21 pallas 1969 motor revisie
AZ
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007

- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Gepost: 26 oktober 2014 10:09 PM
  [ # 121 ]

Ok doe ik.. Stuurkolomdeksels heb ik er inmiddels uit. Ik zie alleen nog niet hoe ik het dash rechts aan de bovenkant loshaal. Het handschoenenvakje zit daar in de weg. Radio kan ik er wellicht uitschuiven als ik de met leer beklede onderdkant verwijder?

Profiel  
 
AZ
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007

- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Gepost: 27 oktober 2014 03:17 PM
  [ # 122 ]

Zoals ik het in het WPHB lees moet ik via de asbak het handschoenenvakje los halen. Ik zag daar alleen schroeven om de bovenkant van de onderkant te scheiden. Misschien moet ik iets beter kijken nog?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 27 oktober 2014 03:49 PM
  [ # 123 ]

Ik kan mij helemaal niet herinneren dat ik het dashboardkastje er uit moest halen. Volgens mij moet je gewoon rechts dat ventilatierooster weghalen, zit daar achter een M5 moer, in het midden van het dash (achter het klokje zo’n beetje) en links een m5 moer en klaar.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
AZ
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007

- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Gepost: 06 november 2014 11:15 PM
  [ # 124 ]
Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 06 november 2014 11:17 PM
  [ # 125 ]

Dat ziet er bekend uit! Laughing goed bezig!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25379
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 07 november 2014 10:22 AM
  [ # 126 ]

echt slecht!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2091
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 07 november 2014 10:26 AM
  [ # 127 ]

hee, dat ziet er inderdaad bekend uit. Dat was ook de situatie in mijn ‘69-er Dsuper….

Profiel  
 
maxcitro
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 708
Geregistreerd: 13-01-2007

Gepost: 07 november 2014 11:49 AM
  [ # 128 ]

Amai ! das wel erg brandgevaarlijk ook.
Waarom heeft Citroen dit zo snel weer in orde gemaakt trouwens ? Was in 1970 al duidelijk dat de isolatie bagger was ?

Profiel  
 
AZ
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007

- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Gepost: 13 november 2014 10:54 PM
  [ # 129 ]

Het zijn alleen de zwarte draden die aangetast zijn, ofwel de meesten. Zowel in het dashboard als in het motorcompartiment… En deels ertussen. Wink

Profiel  
 
AZ
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007

- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Gepost: 15 februari 2015 04:20 PM
  [ # 130 ]

Vraagje…

Ik moet voor iemand een b-stijl uit een sloper halen. Het liefst zonder de dakrand te beschadigen. Is de b-stijl van onder af los te boren?

Profiel  
 
dickesse
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 362
Geregistreerd: 03-01-2007

- ID/DS 23ei
- ID/DS ID 19P
Gepost: 15 februari 2015 04:30 PM
  [ # 131 ]

Dat is een lastige klus: de stijl zit met twee puntlassen vast, maar de puntlassen zitten vlak naast de stijl, waardoor er (te) weinig ruimte is voor een boormachine.
Als je de boor scheef houdt, loopt die weg en blijft de stijl half vast zitten.
Veel eenvoudiger vanaf de bovenzijde losboren. Je ziet de puntlassen zitten, met 8 mm puntlasboor uitboren, en eventueel een restje los hakken. Die twee gaatjes in de dankrand kun je achteraf wel dichtlassen..

Profiel  
 
AZ
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007

- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Gepost: 15 februari 2015 07:02 PM
  [ # 132 ]

Ok Thanks voor de tip. Die twee puntlassen gaan ook niet veel verkeer tegenhouden dan…

Profiel  
 
AZ
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007

- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Gepost: 16 februari 2018 08:17 PM
  [ # 133 ]

Ik ben m’n ds21 motor aan het reviseren. Alle nieuwe delen bij Grossouw gehaald. Koprevisie, drijfstanglagerschalen, krukaslagerschalen, axiaallagers, pakkingset, stoterbekers, nokkenas, ketting, spanner, geleider, zuigers en bussen.

Nu heb ik de drijfstangen gemonteerd zoals in het werkplaatshandboek omschreven. Met de nummers richting nokkenaszijde. Bij het bekijken van mijn gedocumenteerde foto’s zie ik nu echter dat ze voor revisie de andere kant op wezen. Iemand enig idee?

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 16 februari 2018 10:30 PM
  [ # 134 ]

1 van de twee is verkeerd om…....


Laughing
VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
j.witkop
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 681
Geregistreerd: 31-05-2005

Gepost: 17 februari 2018 12:55 AM
  [ # 135 ]

volgens mij zijn de drijfstangen symmetrisch, ik bedoel dat de lagerkap van het krukaslager haaks op de lenterichting van de drijfstang staat en niet zoals bij de HY onder een hoek staat.
In het eerste geval zou het misschien niet uitmaken hoe je de drijfstangen monteert

Profiel  
 
 
9 van de 10
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook