4 van de 10
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
   
DS 21 pallas 1969 motor revisie
AZ
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007

- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Gepost: 17 november 2013 01:14 PM
  [ # 46 ]

Dank Smile ben er wel blij mee in ieder geval.

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 17 november 2013 03:04 PM
  [ # 47 ]

Even off-topic: zou je die gasflessen niet ergens anders bewaren?

knuffel

Profiel  
 
camemBert
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1525
Geregistreerd: 26-06-2006

- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Gepost: 18 november 2013 02:03 PM
  [ # 48 ]

ook off topic:

‘Doe’ je iets in retro stoelen?

Du pain, du vin et… Citroën!

Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!

Profiel  
 
AZ
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007

- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Gepost: 18 november 2013 02:46 PM
  [ # 49 ]

Waarom zijn jullie afgeleid van de ds Wink

Gasflessen zijn ‘lucht’ flessen en ik heb idd een verzameling charles eames stoeltjes. Smile

Profiel  
 
AZ
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007

- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Gepost: 18 november 2013 11:26 PM
  [ # 50 ]

Even snel gekeken. Aan beide zijden van de bobine heb ik enkel plus, ook tijdens het rondgaan van de startmotor. De punten lijken goed open en dicht te gaan, echter bij het handmatig openen van de punten meet ik wel een nul op de bobine.. De bobine ontlaadt dan en heb een vonk op zowel de punten als bougiekabel. Even de juiste punten met condensator bestellen en dan verder kijken.

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9864
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 19 november 2013 01:21 AM
  [ # 51 ]

Ja, dat zou de oplossing kunnen zijn. Als de punten gesloten zijn zou de rup aansluiting 0 moeten zijn. Als die 12 blijft zijn de contactpunten vuil/geoxideerd. Zodra je het handmatig doet kan het zijn dat je ze net iets harder aandrukt waardoor er wel een stroom loopt.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
AZ
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007

- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Gepost: 19 november 2013 11:52 AM
  [ # 52 ]

owja net andersom idd… open=12v

Hoe is dit technisch te verklaren eigenlijk?

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25386
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 19 november 2013 12:07 PM
  [ # 53 ]

Als de punt dicht is is de weerstand tussen RUP en aarde nul. Dus is de spanningsval tussen rup en aarde 0 volt. Dus meet je 0 volt.
Als de punt open is is de weerstand oneindig dus meet je de spanning die op de bobine staat. Aangezien er geen stroom loopt is V+ = Vrup = 12 volt.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
AZ
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007

- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Gepost: 28 november 2013 09:26 PM
  [ # 54 ]

Ik heb de motor even draaiend gehad. De oude puntjes afgesteld.. Die nieuwe imitatiepunten moet nog helemaal pas gemaakt worden… Wat een rommel. Het valt me wel op dat de startmotor erg veel stroom trekt en m maar langzaam rond gooit. De nieuwe accu (varta blue dynamic 70ah e24) is ook zo leeg.

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9864
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 28 november 2013 10:06 PM
  [ # 55 ]

Helemaal pas gemaakt worden? Welk type ontsteking heb je?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
AZ
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007

- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Gepost: 28 november 2013 10:30 PM
  [ # 56 ]

Het zijn de kleine SEV/Marchal puntjes. http://tinyurl.com/p9r8qab

Ten eerste was het stekkertje veel te breed.. Deze heb ik smaller gemaakt met de proxxon. Vervolgens zijn de twee bevestigingsgaatjes te klein of verkeerd gepositioneerd. Zodoende kom je niet in de buurt van de 0.4 mm. De kleinste opening is dan iets van 4 mm. Ik moet de gaatjes dus verder uitboren. Het is het ‘handje verdelerkap’ ontstekingshuis.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43047
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 28 november 2013 10:32 PM
  [ # 57 ]

Imitatie = irritatie. Zeker van die chinese bagger van cta?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
AZ
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007

- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Gepost: 28 november 2013 10:36 PM
  [ # 58 ]

Gehaald bij ds-keyzer. Deze puntjes zijn niet meer origineel verkrijgbaar werd me verteld. 15 euro

Profiel  
 
Matthijs164
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 04-05-2011

- (Grand) C4 Picasso 1.6vti Lumiere
- HY Type H
- ID/DS DS19 Cabriolet Usine
- 2CV 2CV6
Gepost: 29 november 2013 07:57 AM
  [ # 59 ]

Leg voor jezelf een electronische ontsteking onder de kerstboom - daar ga je jaren veel plezier aan beleven met een motor die beter start, regelmatiger loopt en waarbij je geen puntjes meer hoeft te modificeren. Niet origineel maar dat neemt zelfs de gemiddelde purist je niet kwalijk.

Profiel  
 
Stef Sep
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1330
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 29 november 2013 11:17 AM
  [ # 60 ]

Helemaal mee eens!
Je hebt er helemaal geen omkijken meer naar en je kunt je concentreren op andere DS problemen

Profiel  
 
 
4 van de 10
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook