5 van de 10
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
   
DS 21 pallas 1969 motor revisie
engbokho
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 973
Geregistreerd: 09-03-2005

- Traction Avant 11BL
Gepost: 29 november 2013 06:11 PM
  [ # 61 ]

AZ je kan bij mij gratis een setje NOS punten komen halen (40 jaar oude duitse imitatie, nieuw in doosje).
Stuur maar PM als je interesse hebt.

Profiel  
 
AZ
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007

- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Gepost: 30 november 2013 04:42 PM
  [ # 62 ]
Matthijs164 schreef:

Leg voor jezelf een electronische ontsteking onder de kerstboom.

Komt wellicht nog wel, maar er is nu nog geen plek meer onder de kerstboom. Er moet nog plek overblijven voor een oa. een complete uitlaat. Eerst maar eens een apk regelen.

Worden er overigens nog wel eens de, destijds optioneel verkrijgbare setjes, getint glas van glace securit aangeboden? Lijkt me toch wel sjiek.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43050
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 30 november 2013 05:14 PM
  [ # 63 ]

Getint glas kun je nieuw kopen bij chyparse, maar dat is ietsje groener dan het origineel.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Matthijs164
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 04-05-2011

- (Grand) C4 Picasso 1.6vti Lumiere
- HY Type H
- ID/DS DS19 Cabriolet Usine
- 2CV 2CV6
Gepost: 30 november 2013 05:31 PM
  [ # 64 ]
AZ schreef:
Matthijs164 schreef:

Leg voor jezelf een electronische ontsteking onder de kerstboom.

Komt wellicht nog wel, maar er is nu nog geen plek meer onder de kerstboom. Er moet nog plek overblijven voor een oa. een complete uitlaat. Eerst maar eens een apk regelen.

Worden er overigens nog wel eens de, destijds optioneel verkrijgbare setjes, getint glas van glace securit aangeboden? Lijkt me toch wel sjiek.

Smile 

succes met de APK - erg fraaie auto!

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2955
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 02 december 2013 09:57 PM
  [ # 65 ]

Worden er overigens nog wel eens de, destijds optioneel verkrijgbare setjes, getint glas van glace securit aangeboden? Lijkt me toch wel sjiek.

Je hebt een Pb

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
AZ
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007

- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Gepost: 13 december 2013 08:24 PM
  [ # 66 ]

Hoe krijg ik een bvh in zn achteruit? Pook helemaal rechts krijg ik m niet omhoog geklikt.

Profiel  
 
Matthijs164
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 04-05-2011

- (Grand) C4 Picasso 1.6vti Lumiere
- HY Type H
- ID/DS DS19 Cabriolet Usine
- 2CV 2CV6
Gepost: 13 december 2013 08:56 PM
  [ # 67 ]

Wat bedoel je met omhoog geklikt?


Achteruit is selecteur vanuit eerste versnelling beetje naar achteren (gewoon lichte druk tegen selecteur richting snelheidsmeter) en naar rechts duwen. De selecteur ligt dan volledig horizontaal en wijst dus naar rechts.

Gr, Matthijs

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9866
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 13 december 2013 09:03 PM
  [ # 68 ]

Volgens mij moet hij van je af, dan helemaal naar rechts, maar ook iets van je af drukken.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
DS-Frank
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 554
Geregistreerd: 08-11-2006

Gepost: 13 december 2013 09:03 PM
  [ # 69 ]

En het wil ook wel eens gebeuren dat ie de versnelling niet pakt. Dan eventjes terug naar de een en nog eens proberen (nadat je hem weer in de achteruit hebt geduwd).

Voor een gave DS ga je naar http://www.logo-shop.nl

Profiel  
 
AZ
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007

- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Gepost: 13 december 2013 09:39 PM
  [ # 70 ]

Ik heb m helemaal naar rechts. Dan staat ie in z’n vierde versnelling.  Ik neem aan dat ik m dan richting dashboard moet duwen (AR) om m in z’n achteruit te zetten. Maar de pook wil niet die kant op. Overige versnellingen werken wel. Nu is het LHM vat wel nagenoeg leeg gelekt… De dame is nogal incontinent.  Zou dit een reden kunnen zijn? Ik zou op z’n minst de pook toch richting AR moeten kunnen duwen? Of zit er een blokkering op?

Profiel  
 
DS-Frank
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 554
Geregistreerd: 08-11-2006

Gepost: 13 december 2013 10:04 PM
  [ # 71 ]

Je kunt alleen vanuit de een naar rechts en niet vanaf de vier.

Voor een gave DS ga je naar http://www.logo-shop.nl

Profiel  
 
Matthijs164
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 04-05-2011

- (Grand) C4 Picasso 1.6vti Lumiere
- HY Type H
- ID/DS DS19 Cabriolet Usine
- 2CV 2CV6
Gepost: 13 december 2013 10:23 PM
  [ # 72 ]

En dus zoals gezegd vanuit die 1 positie beetje van je af duwen en tegelijkertijd helemaal naar rechts. Met of zonder LHM maakt niet uit, is puur mechanisch.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 13 december 2013 10:31 PM
  [ # 73 ]

NIET MET GEWELD,je moet door de 1 en dan naar rechts.
Ook al is het mechanisch,het is maar een asje van een paar millimeter.
En die kan KAPOT.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
AZ
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007

- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Gepost: 13 december 2013 10:38 PM
  [ # 74 ]

Aha.. Dat moet je ook maar net weten Smile Thanks

Profiel  
 
Matthijs164
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 04-05-2011

- (Grand) C4 Picasso 1.6vti Lumiere
- HY Type H
- ID/DS DS19 Cabriolet Usine
- 2CV 2CV6
Gepost: 13 december 2013 10:54 PM
  [ # 75 ]
F.SvM schreef:

NIET MET GEWELD,je moet door de 1 en dan naar rechts.
Ook al is het mechanisch,het is maar een asje van een paar millimeter.
En die kan KAPOT.

VgF

Met geweld krijg je natuurlijk alles kapot maar de geleiding van het schakelpatroon is allesbehalve fragiel. Het dunne asje van een paar millimeter verbindt de selecteur met het bloque hydraulique en daarop komen geen mechanische krachten van de bediening. Die worden opgevangen door een vergrendeling in dikwandig staal en een dikke selecteuras. De bediening van de selecteur vraagt weinig kracht en zolang je niet absurt hard aan de selecteur loopt te hengsten krijg je het systeem echt niet kapot.

Gr, Matthijs

Profiel  
 
 
5 van de 10
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook