
Totaal aantal Berichten: 34
Geregistreerd: 01-06-2013
- ID/DS D Special
- CX Prestige
- (Grand) C4 Picasso Grand C4 Picasso Ligne Business eHDi
- C3 1.4i Ligne Prestige
Zo’n 15 jaar na de restauratie van mij DSpecial is er roest gekomen op het spatbord onder de lamp (berucht) en in de hoeken van de kofferbak (zie ook de foto’s). Ik kan de slijptol erin zetten en nieuwe plaatjes erin lassen, maar misschien zijn er nog tips of zaken waar ik op kan letten. Ik ben benieuwd naar jullie reactie.












































Totaal aantal Berichten: 27985
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Een alternatief is kunstof voorschermen, maar daar zijn de meningen over verdeeld…

Totaal aantal Berichten: 34
Geregistreerd: 01-06-2013
- ID/DS D Special
- CX Prestige
- (Grand) C4 Picasso Grand C4 Picasso Ligne Business eHDi
- C3 1.4i Ligne Prestige
Ja, eea over gelezen, maar dat is wel gelijk heel drastisch…




























Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
En na twee jaar flubbert het kunststof alle kanten uit.nou das mooi.
Gewoon netjes nieuw materiaal in lassen,het heeft nu ook 15 jaar gezeten,met nieuw materiaal ben je weer 15 jaar verder.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Zo te zien komt de roest wel van binnen uit.
Dat is jammer, want als het direct na de restauratie goed was behandeld met anti-roest, dan was dit waarschijnlijk niet gebeurd.
Ik denk dat de enige optie is om de slijptol te pakken.
In de achterbak is het rechte plaat, dus dat is waarschijnlijk wel zelf te maken.
Bij het voorscherm wordt het wel een stuk moeilijker.
Misschien is er een reparatie stuk te krijgen bij de club of anders bij zaken zoals Citroworld.
http://www.citroworld.com/tableaux/index.php?pageId=24&catId=136&returnId=79&itemId=1586
En na herstel natuurlijk weer goed in de anti-roest zetten vóórdat je het scherm monteert!
Of je kan ook nog een compleet scherm van een sloper nemen.
Succes!









Totaal aantal Berichten: 839
Geregistreerd: 11-02-2007
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
voorscherm(-en) zou ik eerst maar eens helemaal demonteren (incl glas en sierrand) en nog eens goed bekijken. Roest komt meestal van binnenuit via het versterkingsdeel achter de knipperlichten(reparatiedelen te verkrijgen bij chyparse ongeveer 60 euro).
Lijkt mij zo op de foto dat het vooralsnog oppervlakte roest is dus laswerk komt er dan niet bij kijken en gelet op de kleur is dit best zelf te spuiten. De kofferbak vind ik lastiger zo via de foto’s te beoordelen, kijk iig ook even naar je bumpersteunen, veelal komt de roest (ook) daarvandaan en mogelijk zijn deze steunen nu al weggerot.
Het roest omdat het ter plaatse dubbel plaat is. Het koplampruit zit tegen het metaal aan met een mouserubber er tussen en daar gaat water doorheen. Als je de ruit tegen het metaal kit met ruitenkit en je zorgt dat er geen water tussen de dubbele plaat kan komen door het dit te sealen met bijvoorbeeld Shell Tixopalte kit, dan zal het nooit meer roesten. Niet origineel maar wel veel beter.
Ik heb de ruimte tussen de dubbele plaat onder de koplamp vol laten lopen met epoxy hars, verwacht dat er nu ook geen vocht tussen kan komen. Maar ja de uitslag weten we pas na 7 jaar ( dagelijks gebruik incl winter, dan gaat het wat sneller)
O ja en let op waar je het reparatie deel koopt, mijn deel van CTA paste van geen kanten.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
















Totaal aantal Berichten: 1533
Geregistreerd: 26-06-2006
- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
zo lang het duurt, op marktplaats:
Du pain, du vin et… Citroën!
Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!




Totaal aantal Berichten: 345
Geregistreerd: 21-08-2013
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
F.SvM schreef:En na twee jaar flubbert het kunststof alle kanten uit.
dat lijkt me persoonlijk een beetje overdreven, volgens mij worden al die delen gemaakt van polyester (diegenen die ik in het echt gezien heb in ieder geval wel), daar gebeurt niets mee, anders zouden alle kunststof boten en caravans ook alle kanten op flubberen na 2 jaar?
(een korte zoektocht op internet heeft mij geen resultaten opgeleverd dat dat bij deze schermen wel zo is)
(dit puur even afgezien van het feit of het origineel is/lijkt natuurlijk, zou ik op dit moment nieuwe delen nodig hebben zou ik persoonlijk gewoon voor plaatwerk gaan).




























Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Aangezien ik om de hoek woon bij citroclassiek,
Kom ik daar regelmatig.en natuurlijk bedoel ik polyester.
Ik heb ze gezien na twee drie jaar,het blijft echt niet mooi.
Flubberen is misschien overdreven,maar mooi is anders je ziet het direct.
Vgf
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.




























Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
En bij boten en caravan ‘s zit er een degelijk geraamte in,wat de vorm vast houdt.
Bij deze schermen is dat niet of minimaal.
Het lijkt net of de spanning eruit gaat na een aantal jaren ,waardoor het niet meer strak oogt.
Misschien zit er wel verschil tussen,de dagelijkse rijders en de mooi weer rijders dat weet ik niet.
Maar voor mij geen polyester schermen ,zoals ze op dit moment gemaakt worden.
Maar goed ieder zijn keuze,.....
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.




Totaal aantal Berichten: 345
Geregistreerd: 21-08-2013
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
nou ik vind anders dat het linker voorscherm van Toon zelf er nog keurig opzit en hij vertelde mij 2 weken geleden dat het er al bijna 10 jaar opzit (ik was er voor achtergordels)

Totaal aantal Berichten: 34
Geregistreerd: 01-06-2013
- ID/DS D Special
- CX Prestige
- (Grand) C4 Picasso Grand C4 Picasso Ligne Business eHDi
- C3 1.4i Ligne Prestige
Ik zal beginnen eerste eens te zien hoever het is ingeroest en dan bekijken of een nieuw stuk te kopen nodig is. Achter lijkt inderdaad recht toe recht aan, wsl het 3-hoekje niet her te gebruiken. Bumper steunen achter zal nog zeker nader bestuderen. Ik hou jullie op de hoogte.