Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Bij jou op het werk zo te maken Niels .
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Ja, nu je het zegt.. We hebben niet heel veel eigen productie, meeste is inkoop.
Maar, voor de proto’s moet er af en toe wat bij worden geklust, dus we hebben een afkortzaag en een kolomboor.
Plus een aantal gasten die bij een Citroën garage hebben gewerkt, dus die willen vast wel een geschikt stukkie staal uitzoeken.
excuus voor het kapen van dit topic.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Precies, maak je er meteen tien
Heb je bij het maken van de leidingen ook ledingrubbers nodig ?
Totaal aantal Berichten: 25394
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
bij het maken niet. bij monteren wel.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
ik moet dus evenveel rubbers als wartels bestellen ?
Totaal aantal Berichten: 25394
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
yep. of oude rubbers hergebruiken.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Heb dus dit toestel van 200 euro op ebay , lijkt goed te werken. Nu vroeg ik mij af , om de bochten te maken, mag dit gewoon met de hand ? Voor de scherpere bochten heb ik eventueel onderstaand toestel.
Plooien jullie die leidingen op voorhand ?
Ik las op het bx forum , dat de achteras eraf moest om de leidingen te vervangen , is dit bij de cx ook zo ? Of is het mogelijk dit te doen zonder iets los te maken ?
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Is goed te doen zonder alles te demonteren.
Alleen als de wartels vast gerot zitten in je veer cilinder is het makkelijker om die te demonteren.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Mooi apperaat om die bochten te maken.
Daar zal het zeker mee lukken,maar met beleid is het ook goed met de handen te doen.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
ok thanks
Een groot deel van de leidingen is ondertussen vervangen…niet simpel met een auto die laag tegen de grond hangt , autokriek geraakt zo laag niet en kan de cx niet op blokken laten staan want deze geraakt niet volledig over de put…
Ik vroeg mij af of iemand wist of de wieldeksels uit deze advertentie passen op de wielen van mijn cx ?
Verder heb ik nog dit probleem : wanneer ik de cx start draait de motor goed , maar 1 keer ik gas geef en terug loslaat gaat het stationair toerental heel de tijd op en neer , wanneer ik dan weer gas geef en heel traag loslaat blijft stationair toerental wel goed.Iemand een idee wat dit kan zijn ?
Wieldeksels passen niet, en voor hetzelfde geld als de vraagprijs in de advertentie vind je ook wel originele.
Otten trekker ca 1960.
dat stationair lopen heeft vrijwel zeker met lucht te maken.
er zijn laatst volgens mij 3 mensen tegelijk naar luchtlekken op zoek geweest:
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/224870/P150/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/218395/P1395/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/219809/P225/
wieldoppen moet je idd andere hebben.
en die kriks passen soms wel als je de schotel eraf laat
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v
bedankt , er was idd ergens lucht , maar nu een ander probleem: de motor blijft nu plots alleen draaien als ik op de handmatige pomp blijf duwen… een idee hoe dit komt ? Is er buiten aan de dieselfilter nog een andere ontluchtingsvijs ?
heb nog ander probleem , de leidingen zijn zo goed als allemaal vervangen (laatste jaren nog nooit zoveel gevloekt denk ik ).
Op één van de achterste veerpoten heb ik de wartel afgebroken , heb deze proberen uit te boren , maar heb alles erger gemaakt en moet dus op zoek naar een andere ,maar ik vind er geen op internet..weet iemand waar ik die kan vinden ?
hier alvast een foto van de kapotte wartel :