1 van de 8
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
CX eigenaar geworden
Sigmund
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 225
Geregistreerd: 09-01-2006

Gepost: 23 november 2013 10:26 PM

Hierbij stel ik mijn cx voor : CX limousine turbo uit 1984.

Heeft 15 jaar stilgestaan en moet dus terug in orde worden gezet. Het interieur is perfect (de cx heeft maar 83000 km). Wel zijn er redelijk wat blutsen , ik zou daarom op zoek moeten gaan naar een nieuwe voordeur en kofferdeksel , ik vroeg mij daarom af , is er voor deze 2 onderdelen een verschil tussen de langere en de gewone cx’en ?

Hier wat foto’s , het zijn gsm foto’s. betere foto’s volgen nog.

Profiel  
 
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 23 november 2013 10:54 PM
  [ # 1 ]

very good Gefeliciteerd met je aankoop! We lezen je vorderingen graag in dit draadje Wink

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 23 november 2013 11:02 PM
  [ # 2 ]

Mooi man, gefeliciteerd!

Voordeuren zijn gelijk aan berline, maar daar zijn wel twee types in.
Jij moet de oude hebben denk ik.

Achterklep is ook gelijk berline, en ook daar zijn volgens mij 2 soorten van.
Dit hangt af van de cv, maar ik denk dat de nieuwe altijd passen.
Als de schade alleen die deuk is zou ik daar geen nieuwe voor nemen trouwens.

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 24 november 2013 11:17 AM
  [ # 3 ]

Kofferklep serie 1 is niet gelijk aan een serie 2.
Dan heb je ook nog eens met en zonder spoiler bevestigingsnokjes. In dit geval heb je dus zonder nodig

Verlengde uitvoering zal niet uitmaken lijkt me.

Succes met opknappen!

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 24 november 2013 11:38 AM
  [ # 4 ]

Ben zeer benieuwd ,hoe dit gaat verlopen.
Als je nog een nieuw achterscherm zoekt?ze zijn zeer zeldzaam.
http://www.leboncoin.fr/equipement_auto/493619140.htm?ca=12_s

Succes VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3888
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 24 november 2013 11:45 AM
  [ # 5 ]

Mooie CX, mooi project !
Je zal nog wel wat dingetjes tegen komen die aandacht behoeven.
Maar klopt het dat het een limousine Turbo is. .... ?
Dan is het wel een speciale uitvoering !  Zeer zeker de moeite waard om weer op de weg te helpen !!
We lezen / denken graag mee !

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 24 november 2013 11:48 AM
  [ # 6 ]

Zit er airco in?

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 24 november 2013 11:53 AM
  [ # 7 ]
cx25gtit2 schreef:

Mooie CX, mooi project !
Je zal nog wel wat dingetjes tegen komen die aandacht behoeven.
Maar klopt het dat het een limousine Turbo is. .... ?
Dan is het wel een speciale uitvoering !  Zeer zeker de moeite waard om weer op de weg te helpen !!
We lezen / denken graag mee !

Werd de Limo in 84 eigenlijk nog zonder turbo geleverd?
Verder is het duidelijk een serie 1 Limo.

Of bedoel je iets anders?

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 24 november 2013 11:58 AM
  [ # 8 ]

Limo werd tot aan de serie 2 zeer kaal geleverd,bijna alles was optie

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Gepost: 24 november 2013 12:20 PM
  [ # 9 ]
Arjan Verkade schreef:

...

Werd de Limo in 84 eigenlijk nog zonder turbo geleverd?
Verder is het duidelijk een serie 1 Limo.

Of bedoel je iets anders?

De Limousine werd vanaf de komst van de Turbo diesel (‘83) standaard geleverd met Turbo diesel motor en 5-bak en zelfde afwerking als de TRD Turbo.
Daarvoor was het een platte diesel en een super uitvoering/afwerking.
De Limousine’s zijn in het algemeen zeldzame CX’n maar de turbo loze exemplaren zijn zo goed als uitgestorven.

@Sigmund,
Gefeliciteerd met je aankoop! stond deze CX niet te koop op 2dehands.be?
Ik geloof dat deze ook airco heeft? klopt dit?

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3888
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 24 november 2013 12:55 PM
  [ # 10 ]
trxke schreef:
Arjan Verkade schreef:

...
Werd de Limo in 84 eigenlijk nog zonder turbo geleverd?
Verder is het duidelijk een serie 1 Limo.
Of bedoel je iets anders?

De Limousine’s zijn in het algemeen zeldzame CX’n

Dat bedoelde ik, de Limousine is al erg zeldzaam, Limousine Turbo serie 1 is daar een voorbeeld van !
Erg mooi dat deze wordt aangepakt.

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 24 november 2013 01:03 PM
  [ # 11 ]

[Daarvoor was het een platte diesel en een super uitvoering/afwerking./quote]

De limo was een standaard uitvoering,niks geen luxe
Tot aan serie 2, bij serie 2 was de uitrusting hetzelfde als de prestige.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3888
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 24 november 2013 01:07 PM
  [ # 12 ]

was airco dan wel standaard bij de serie 2 Limousine….. ?

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 24 november 2013 02:14 PM
  [ # 13 ]

Nee

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
Sigmund
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 225
Geregistreerd: 09-01-2006

Gepost: 25 november 2013 11:39 PM
  [ # 14 ]

Het gaat hier effectief om een turbo , zonder airco weliswaar.

De auto komt inderdaad van 2dehands.be

een stand van zaken:

De batterij die er inzat (volgens mij al 15 jaar) er uit gehaald , heeft een half uur geduurd door vastgeroeste vijzen (zoals te zien op de foto)

Vandaag gemerkt dat de alternator helemaal vast zit (waarschijnlijk door lekkende darmen aan de waterpomp)

die moet er dus af , ik heb gezien dat ik de hydraulische pomp ervoor moet afhalen. Mag ik deze gewoon loskoppelen ? Klinkt misschien een domme vraag , maar had eens ergens gelezen dat de oliedruk nogal hoog was en dat gevaarlijk kon zijn.
Morgen bestelling plaatsen voor nieuw filters en nieuwe olie.

hier nog wat foto’s

Profiel  
 
Twan238
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011

- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Gepost: 25 november 2013 11:58 PM
  [ # 15 ]

Wat een gave slee zeg! Zit er nou een afdekplaatje met “cx” op het radiovakje?
En na 15 jaar stilstaan lijkt me dat het systeem redelijk drukloos is Wink

huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)

EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en

Profiel  
 
 
1 van de 8
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook