2 van de 8
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
CX eigenaar geworden
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3891
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 26 november 2013 12:05 AM
  [ # 16 ]

Mooi mooi mooi !!

En een leuk project. Genoeg dingetjes die je tegen gaat komen.
Ik zou ook nadenken of je wel wil starten met die oude diesel in de tank en leidingen.
Dan de diesel eidingen zelf….... ernstig controleren. Indien uitgedroogd vervangen. Ook die op de diesel galerij.
Dan de diverse stekker verbindingen en relais…... Zullen wel niet allemaal op en top zijn….....

Zit er wat olie in de verbrandingsruimte of kruipolie oid om de zuigers voor te smeren richting de eerste keer starten…. ?
Weet niet wat je anders nog kan aanpakken vooraf….....

Gewoon rustig aan de slag. Dan komt het vast goed.

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
Henk Bats
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 89
Geregistreerd: 20-12-2005

- CX 25 RI
- AX 11 E S6
- C5 Tourer III X7
Gepost: 26 november 2013 12:11 AM
  [ # 17 ]

Mooie “Limo”, erg veel succes gewenst met het weer op de baan brengen van deze ondertussen toch wel bijzondere CX.

Groetjes, Henk

Al ruim 30 jaar dezelfde AX 1.1E S6 als 2e auto in gebruik en als hobby een AX 1.4GT S6, sinds 2012 voor erbij een CX 25 RI en als dagelijkse auto een C5 Tourer.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 26 november 2013 12:54 AM
  [ # 18 ]

Pomp kun je gewoon los nemen,alles is na 15 jaar wel drukloos.
En ook al zit er druk op,het kan alleen een smeerboel worden en in je ogen spuiten meer niet.
Succes met alles.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 26 november 2013 10:16 AM
  [ # 19 ]

Er zit een ontlast schroef op de druk regelaar (sl12), maar zal inderdaad niet nodig zijn.

Die dikke stalen leiding die uit de pomp naar de regelaar gaat moet je heel zuinig op zijn!

Verder zou ik de kunststof plaat onder de accu er ook even uithalen, daaronder kan het aardig roesten.

Succes in elk geval!

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25394
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 26 november 2013 10:30 AM
  [ # 20 ]

De pomp hoeft er toch niet af om de duynamo te wisselen? Wel zou ik alle V-snaren vervangen. Die moeten toch los…
En als je dan bezig bent, kan je de hoofdbol en remaccu ook meteen vernieuwen!

Leuke CX verder!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Franq
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 745
Geregistreerd: 01-12-2006

- Dyane 6 AYCB
Gepost: 26 november 2013 07:33 PM
  [ # 21 ]

Even uit eigen (recente) ervaring: Serie 1 en 2 plaatwerk is verschillend, maar ook bij Serie 1 zijn er verschillen tussen vroegere en latere exemplaren: bijvoorbeeld de gaten voor de slotcylinders, bevestigingsgaten voor de electrische ramen en nog zowat. Wel aan te passen, hoor! Ook de achterklep heeft een ander binnenframe bij een auto met- en zonder centrale deurvergrendeling. Da’s lastiger over te bouwen. Bevestigingspielekes voor de spoiler zijn er in één beweging af te slijpen Smile

AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93

Profiel  
 
verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2063
Geregistreerd: 05-12-2004

Gepost: 26 november 2013 11:10 PM
  [ # 22 ]

Geweldige CX! volgens mij zeer zeldzaam, turbo limosine in serie 1 met een beetje normale km stand.
Maar te zien aan de fotos wel even werk.
De accu bak is nog goed iig!
En dan gewoon lekker mee rond rijden?

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  
 
2cvMaarten
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1258
Geregistreerd: 30-04-2006

- 2CV 2cv6 special
Gepost: 27 november 2013 01:15 AM
  [ # 23 ]

Gaaf project, weer een in het lijstje om te volgen Smile

*2cv6 special 1986*

Profiel  
 
Sigmund
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 225
Geregistreerd: 09-01-2006

Gepost: 30 november 2013 08:50 PM
  [ # 24 ]

Vandaag alternator uitééngehaald , veel schuurwerk om al het roest te verwijderen:

Ik vroeg mij ook af , om de distributieriem te vervangen , moet het spatbord losgemaakt worden ? alles lijkt mij anders wel heel moeilijk bereikbaar…

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 30 november 2013 09:25 PM
  [ # 25 ]

Voor de distributie hoeft alleen de bekleding wie in het scherm hangt los ,en dan kun je overal bij.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 30 november 2013 09:30 PM
  [ # 26 ]

Idd rv wiel eraf en bekleding eraf.
Posities krukas nokkenas en pomp even markeren met een stift.
Kijk gelijk even of de keerring van de krukas lekt, want daaraan gaat je riem kapot.

Die dynamo ziet er zorgelijk uit, lijkt wel of daar koelvloeistof in gelekt is?

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43069
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 30 november 2013 09:33 PM
  [ # 27 ]

Waterpompje lek misschien??

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 30 november 2013 09:47 PM
  [ # 28 ]
Sigmund schreef:

Zo te zien heeft hier wel wat gelekt,maar lijkt me meer de aansluiting van de slang.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Sigmund
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 225
Geregistreerd: 09-01-2006

Gepost: 01 december 2013 06:57 PM
  [ # 29 ]

Ik denk dat het lek idd van de aansluiting is…

verder bedankt voor de tip , ben aan de distributieriem geraakt , maar ik denk dat de keerring idd
lekt , Is dit moeilijk te vervangen ? hier alvast een foto:

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9907
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 01 december 2013 09:17 PM
  [ # 30 ]

Ja, dat kostte mij een keer 4 kromme stoterstangen. Blij dat het geen ohc-motor was.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
 
2 van de 8
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook