3 van de 8
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
CX eigenaar geworden
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 01 december 2013 09:39 PM
  [ # 31 ]

Het kost mij een half uurtje als ik de riem er toch af heb.
Maar ik hoor ook andere verhalen.

Ik neem een schroevendraaier en een hamer.
Dan een “deuk” in de buitenkant van de keerring slaan.
Liefts op twee plekken tegenover elkaar.
Dan pak je hem er vrij simpel uit.

Even goed kijken of de as ook erg ingelopen is, als dat zo is moet je proberen dat de nieuwe afdichting hier binnen of buiten valt.
Dan maak je een trechter van oude micro fiches waarover je de nieuwe schuift en met een stukje. Pijp ofzo druk je hem op zijn plek.
Beetje licht helpen met een hamer.
Zorg dat hij overal even diep ligt.

Bij de originele moet de lip onder.

Succes!

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9904
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 02 december 2013 12:51 AM
  [ # 32 ]

Als je weet wat je doet en je doet het met beleid, moet dat kunnen lukken!

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Sigmund
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 225
Geregistreerd: 09-01-2006

Gepost: 07 december 2013 07:17 PM
  [ # 33 ]

heb nog een vraagje , wat is de functie van onderstaande onderdeel ? Er zou ook een connector op moeten zitten maar ik vind deze blijkbaar niet

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43067
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 07 december 2013 07:26 PM
  [ # 34 ]

Dat is de sonde voor de turbodrukmeter of het turbo-overdruklampje. Hangt van het bouwjaar af. Er hoort wel een draad op inderdaad.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Sigmund
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 225
Geregistreerd: 09-01-2006

Gepost: 17 december 2013 01:42 PM
  [ # 35 ]

heb de draad ondertussen gevonden , zat nogal goed verstopt

Die keering verwijderen was niet simpel , heb er toch veel last meegehad.

Er steekt nu een nieuwe in en alle riemen en spanrollen zijn vervangen. Ook de filters en de olie zijn vernieuwd.

In ieder geval de motor draait!


Ik denk da ik nu de hydrauliek eens ga bekijken , ik ga er vanuit dat ik de octopussen moet vervangen.

Klopt dit dat er 2 zijn ? Weet iemand ook waar je deze online kan bestellen , heb er op cxbasis.de zien

staan maar dat was 150 euro voor de grote octopus , mij lijkt dit nogal veel ; of is dit een correcte

prijs ?

Moet ik ook alle verbollen vervangen ? Heb er nog niet mee gereden maar de cx komt wel naar boven…(hij heeft 15 jaar stilgestaan)

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 17 december 2013 01:47 PM
  [ # 36 ]

Volgens mij kunnen die octopussen goedkoper,
Tenminste dat heb ik hier volgens mij al eens gelezen.
Bollen ,even laten testen,zit er nog genoeg restdruk op nieuws laten vullen anders andere.
En vergeet die twee bollen in het motor ruim niet.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9152
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 17 december 2013 02:11 PM
  [ # 37 ]

Onderdeelnummers zijn 75532357 voor de grote octopus (BVM) en 5464374 voor de kleine octopus.

Kosten bij CX-basis nu € 153,30 resp. € 77,49.

Al googlend op deze nummers vond ik hun prijslijst van 2004/2005, toen waren ze nog € 72,31 resp. € 44,03 Rolling Eyes

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 17 december 2013 02:12 PM
  [ # 38 ]

Volgens mij haalden laleo ze ook voor dit geld bij de ” lokale dealert ” zoals ze dat altijd schreef.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9152
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 17 december 2013 02:17 PM
  [ # 39 ]

Als je beide nrs hier invult http://www.teile-profis.de/page_1_3.php vind je ze al goedkoper.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Sigmund
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 225
Geregistreerd: 09-01-2006

Gepost: 17 december 2013 02:36 PM
  [ # 40 ]

thanks voor de referentienr’s


en idd scheelt voor beide te samen bijna 80 euro

Profiel  
 
Sigmund
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 225
Geregistreerd: 09-01-2006

Gepost: 17 december 2013 02:51 PM
  [ # 41 ]

thanks voor de referentienr’s


en idd scheelt voor beide te samen bijna 80 euro


wat de veerbollen betreft , kan ik deze gewoon losdraaien ?

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25392
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 17 december 2013 04:54 PM
  [ # 42 ]

Als de druk eraf is wel ja..

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Sigmund
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 225
Geregistreerd: 09-01-2006

Gepost: 21 december 2013 08:46 PM
  [ # 43 ]

vandaag me de cx in een doodlopende straat gereden ...was eigenlijk de eerste keer dat ik met een cx reed , een hele ervaring dus Smile

in ieder geval een foto van vandaag: werken aan 2 auto’s tegelijk:

Profiel  
 
Sigmund
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 225
Geregistreerd: 09-01-2006

Gepost: 17 maart 2014 11:52 AM
  [ # 44 ]

Heb ondertussen de octopus vervangen en alle bollen , nu blijkt dat er een hogedruk leiding lekt…eigenlijk zijn ze allemaal in slechte staat en dienen dus vervangen te worden, is dit iets dat ik ergens kan laten doen ? of beter zelf maken ? Ik kan zo’n toestel lenen om bochten te maken in remleidingen…weet niet of dit hiervoor ook kan gebruikt worden.

Ook lekt de radiator , heb er op internet al gevonden voor 300 euro , dit lijkt mij nogal veel , die van mijn bx kostte maar 50 euro…iemand een goed adres voor goedkopere radiators ?

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9152
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 17 maart 2014 12:04 PM
  [ # 45 ]

Nieuwe radiateurs voor Turbo-motoren zijn zeldzaam, dus prijzig.

Je kan ook een revisie overwegen.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
 
3 van de 8
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook