1 van de 7
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
DS 21 Pallas 1967: 123 gemonteerd
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 12 december 2013 04:09 PM

Na jarenlang CX rijden ben ik toch weer terug bij de DS. Het is de -wat mij betreft- ultieme DS geworden: een DS 21 Pallas halfautomaat uit 1967. Dus met tweede neus en LHM. De auto is in prima staat: uitstekend chassis en recent overgespoten waarbij helaas wel de voor- en achterschermen vervangen zijn door kunststof exemplaren. Dit had ik liever origineel gehad, maar het ziet er heel goed uit.

Er hoeft eigenlijk weinig aan te gebeuren. Binnenkort even het reguliere onderhoud nalopen en hier en daar lekt er een druppeltje LHM in de motorruimte. Het voornaamste is dat de pomp lijkt te lekken, dus die zal dan waarschijnlijk vervangen moeten worden door een gereviseerd exemplaar.

Maar nu genieten! Cool

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9858
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 12 december 2013 04:26 PM
  [ # 1 ]

Mooi! En de cx? Verkocht?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 12 december 2013 04:28 PM
  [ # 2 ]

Nog niet, die zet ik binnenkort te koop. Drie auto’s is een beetje teveel van het goede. Interesse? Wink

Profiel  
 
Thomas G
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 67
Geregistreerd: 09-07-2013

- ID/DS ID 21F break
Gepost: 12 december 2013 04:41 PM
  [ # 3 ]

Waauw, proficiat!

Profiel  
 
Matthijs164
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 04-05-2011

- (Grand) C4 Picasso 1.6vti Lumiere
- HY Type H
- ID/DS DS19 Cabriolet Usine
- 2CV 2CV6
Gepost: 12 december 2013 05:19 PM
  [ # 4 ]

Proficiat - we hebben dezelfde smaak!

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 12 december 2013 05:33 PM
  [ # 5 ]

Mooie DS ( ik heb een zelfde )
Maar dit zou niet meer mijn eerst keus zijn,als ik er nog eentje koop wordt het 1 van de laatste types.
Toch iets meer ” luxe”.
Maar succes ermee,maar dat zal wel lukken.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
CLL Martin
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1413
Geregistreerd: 19-10-2007

- 2CV 6 Club
- C3 1.2 Shine smile
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Gepost: 12 december 2013 05:34 PM
  [ # 6 ]

Gefeliciteerd! Mooie waguh!

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 12 december 2013 05:43 PM
  [ # 7 ]

Dank! Ik vind de eerste/tweede neus en dashboard gewoon heel mooi, en zoveel extra zit er nu ook niet in een later type DS. Op zich vind ik een eerste neus of vroege tweede neus nog puurder, maar de combinatie 21 motor en LHM is een kleine concessie voor het praktische gebruik. Smile

(Ik moet eigenlijk werken maar kan me niet zo goed concentreren…)

Profiel  
 
Micky
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 345
Geregistreerd: 21-08-2013

- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
Gepost: 12 december 2013 06:55 PM
  [ # 8 ]

hele mooie auto hoor!! dat van de kunststof spatborden, tja, als het er nu echt mooi uitziet, dan zou ik er persoonlijk heel blij mee zijn, maar ik heb gezien wat je moet doen om ze mooi passend te maken/krijgen en dat lijkt me een hele uitdaging, het positieve is dat het daar in ieder geval nooit meer roest Smile

Profiel  
 
engbokho
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 973
Geregistreerd: 09-03-2005

- Traction Avant 11BL
Gepost: 13 december 2013 08:24 AM
  [ # 9 ]

Gefeliciteerd, de buurt is weer mooier geworden Smile
(Maar zal de Cx in het straatbeeld missen)

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 13 december 2013 07:00 PM
  [ # 10 ]

Gefeliciteerd!

Mooiste uitvoering voor een 2de neus.
Met zwart leer of stof?

CX lekker houden, een DS rijdt niet zoals een CX Wink

Blijft die zo buiten staan?

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 13 december 2013 10:29 PM
  [ # 11 ]

De bekleding is groen stof, met nieuwe voorstoelen. Dat is niet helemaal origineel, maar wel erg comfortabel en veiliger vanwege de hoofdsteunen. Ik moet zeggen dat ik me in m’n vorige DS nooit zo prettig voelde zonder hoofdsteunen. Ik ben er erg blij mee, want persoonlijk vind ik de stoffen bekleding mooier (ook de deurpanelen) en lekkerder zitten.

Tja, de CX. Ik bedacht gisteren nog dat een DS eigenlijk het pure zweefgevoel geeft en de CX daar een (zeer geslaagde) modernere versie van is. Alleen, nu ik ook een moderne BMW heb voor het gezin merk ik dat ik daar eigenlijk liever in rijd. Misschien ben ik na zes jaar een beetje uitgekeken op de CX, en ik ben de nukken en kuren ook wel zat. Daar komt bij dat de CX altijd buiten staat en als je er dan niet zo vaak in rijdt is het moeilijk om de auto netjes te houden. Voor de DS heb ik een garage gevonden dus dat probleem heb ik straks niet meer.

Kortom: de CX is heel comfortabel maar de BMW rijdt nog veel beter, en als ik dan klassiek wil rijden neem ik liever de DS die écht iets anders is. Ik zou de CX graag houden maar ik heb geen tijd om twee klassiekers te onderhouden. En het gaat me teveel aan het hart om ‘m langzaam op straat minder te zien worden. Als ik hem niet voor een redelijke prijs kan verkopen stal ik hem wel in een garage in het oosten van het land waar dat niet teveel kost, en dan zien we wel weer verder als hij 40 jaar oud is (met het oog op de huidige belastingplannen).

Nu nog even een stukje rijden. Cool

Profiel  
 
pavang
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1233
Geregistreerd: 19-08-2007

- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Gepost: 15 december 2013 12:04 AM
  [ # 12 ]
Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 15 december 2013 05:20 PM
  [ # 13 ]

Dank je, ik ben er ook heel blij mee. Wie weet tot een keer bij Kudelstaart?

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 02 januari 2014 10:07 PM
  [ # 14 ]

Vraagje. Als de hevel van de koppeling in ruststand (dus ik neem aan ontkoppeld) tegen het harmonicarubber van het stuurhuis aan rust, betekent dit dan dat de koppeling waarschijnlijk behoorlijk versleten is? Of is dit puur een afstelling? De auto schakelt en koppelt verder uitstekend.

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 03 januari 2014 09:11 PM
  [ # 15 ]

Niemand? Wink

Profiel  
 
 
1 van de 7
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook