6 van de 7
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 Volgende > 
   
XM en zo….
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2094
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 07 februari 2014 11:54 AM
  [ # 76 ]

ik heb er zelf geen, maar ik kijk even of we wat kunnen regelen

Profiel  
 
2cvtje
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1122
Geregistreerd: 29-05-2013

- AX Spot 1.1
Gepost: 07 februari 2014 12:10 PM
  [ # 77 ]

Dat zou mooi zijn…..


Peter


nice day

Profiel  
 
2cvtje
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1122
Geregistreerd: 29-05-2013

- AX Spot 1.1
Gepost: 25 april 2014 07:05 PM
  [ # 78 ]

Gisteren mijn raam mechanisme van de C5 kuren, nu komt mijn vrouw thuis met de XM, raam aan de bestuurderskant gaat niet verder dan half open, tikkie voor tikkie max 70%, dan holt ie weer naar beneden.
Raam moest dicht dus naar boven geduwd, stukje rubber ertussen en dicht.

Maar het spul moet weer werken, dus ik weet niet precies wat er kaduk is, maar ik verdenk de schakelaar, voor hetzelfde geld is de hele handel naar de vaantjes.
Dus ben ik op zoek naar zo’n ding - type2- anders ga ik gewoon gezellig naar het XM magazijn.

Peter

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2094
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 25 april 2014 07:51 PM
  [ # 79 ]

Raam gaat weer open omdat de boel teveel mechanische weerstand heeft. Is een veiligheidsding voor als je er bijvoorbeeld met je hand tussen zit. Kan komen doordat je de boel eens goed moet schoonmaken en smeren of doordat de kabel aan het rafelen is. Enige dat helpt is deurpaneel eraf en kijken. Beste is om het mechanisme eruit te halen om goed te kunnen smeren

Profiel  
 
Citroën-das-pas-fën
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 486
Geregistreerd: 18-05-2008

- XM XM 3.0 V6 Exclusive
Gepost: 26 april 2014 12:04 AM
  [ # 80 ]

Bij mij gebeurde hetzelfde bij mijn vorige XM meerdere malen. Iedere keer was de kabel rafelig. Ik heb hiervan geleerd dat je absoluut RVS kabels dient te gebruiken als je zo’n raammechanisme oplapt, want met stalen kabels houdt het hooguit een jaar.
Doe je raam half open, haal je deurpaneel eraf en sloop je raambediening eruit. Vernieuw beide kabels voor RVS exemplaren en je kunt weer een tijdje vooruit. De eerstekeer kost het je wel enkele uurtjes voor je de boel er weer in hebt zitten, later kun je het blindelings in een uurtje of anderhalf. Typisch XM type2 kwaaltje, dit.

Vliegend tapijt: Citroën DSuper 1973, Bleu Delta (in restauratie)
Daily 1: Citroën Dspécial 1974, Candy Root Beer (“Thrasher” a.k.a. Hok Rod)
Daily 2: Citroën C5 X7 1.6 Ligne Business Blanc Perlé

En ik mis nog steeds m’n V6 XM…

Profiel  
 
2cvtje
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1122
Geregistreerd: 29-05-2013

- AX Spot 1.1
Gepost: 27 april 2014 11:15 AM
  [ # 81 ]

Heren, hartelijk dank voor de tips.  Ga straks de boel maar eens los halen, en kijken wat we tegenkomen.

Peter

salut

Profiel  
 
2cvtje
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1122
Geregistreerd: 29-05-2013

- AX Spot 1.1
Gepost: 01 mei 2014 03:38 PM
  [ # 82 ]

Heeft iemand misschien een werkend electrisch raam mechanisme voor de XM type2.
Ga zaterdag naar Citromobile, en anders wel naar het XM magazijn (volgens mij zijn er daar nog wel) maar het zou mooi zijn als het iets eerder weer functioneert.

Alvast bedankt

Peter

nice day

Profiel  
 
2cvtje
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1122
Geregistreerd: 29-05-2013

- AX Spot 1.1
Gepost: 01 mei 2014 03:38 PM
  [ # 83 ]

Voor de goede orde…aan de bestuurderskant.

sleepy

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2094
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 01 mei 2014 03:56 PM
  [ # 84 ]

Linkerkant met sneltoetsbediening zoals jij waarschijnlijk nodig hebt, zijn niet in het magazijn voorradig helaas.

Lukt het repareren niet? Mechanisme er al uit? Je kunt dan het raam met een stuk hout blokkeren zodat je de Xm gewoon kunt gebruiken.

Profiel  
 
gsbxcxxm
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 82
Geregistreerd: 22-11-2010

- XM 2.1td service
Gepost: 01 mei 2014 04:42 PM
  [ # 85 ]

Ik heb er nog wel eentje hoor.
Overigens ook nog meer onderdelen voor type 2, dus als je nog meer zoekt.

Heb je de oude er al uit? Die kan ik ws wel repareren als het de kabel is.

Profiel  
 
2cvtje
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1122
Geregistreerd: 29-05-2013

- AX Spot 1.1
Gepost: 01 mei 2014 05:52 PM
  [ # 86 ]

Het raam zit dicht,  rubber tussen gepropt,  blijft wel hangen, dat is het probleem niet Gerrie, ik hoopte eerlijk gezegd dat die dingen er wel waren in het magazijn, mijn zwager kreeg het niet meer aan de gang, en ik A-technisch figuur….

En GSBX ga jij toevallig naar Citromobile?

Zij die kabels nog wel te verkrijgen overigens?

Ik hoor het Peter

bye

Profiel  
 
gsbxcxxm
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 82
Geregistreerd: 22-11-2010

- XM 2.1td service
Gepost: 02 mei 2014 12:08 AM
  [ # 87 ]

die repareer je gewoon met binnenkabels van bijvoorbeeld een handrem van de fiets

Profiel  
 
2cvtje
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1122
Geregistreerd: 29-05-2013

- AX Spot 1.1
Gepost: 02 mei 2014 09:39 AM
  [ # 88 ]

Bedankt voor de tip(s) heren,  ga eerst morgen maar eens genieten op Citromobile.

groetjes
Peter

salut

Profiel  
 
2cvtje
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1122
Geregistreerd: 29-05-2013

- AX Spot 1.1
Gepost: 25 mei 2014 06:37 PM
  [ # 89 ]

Na veel prutsen is het raammechanisme los gekomen…inderdaad het kabeltje is gebroken…morgen dus een nieuwe halen.
Heeft iemand misschien nog een schema om de boel weer in elkaar te zetten ?  klinkt dom, maar voordat ik weer ga zitten prutsen met die kabel.
Motortje werkt gelukkig nog perfekt.

Alvast bedankt.

Peter

ballon

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 26 mei 2014 11:37 AM
  [ # 90 ]

Type II raammechanismes zijn ingenieur aan Type I. Die zijn veel robuuster en daarom ook vrij goed te vinden en een stuk goedkoper (omdat ze zelden kapotgaan)..
Het belangrijkste verschil zit in de bedrading en de stekkers.
Als je een Type I monteert, moet je ook de bijbehorende deurbekabeling met stekker hebben en voor de bestuurderskant met het losse one-touchkastje.

Het omzetten van die kabelboompjes is simpel met enig verstand en een multimeter te doen. Er zijn vrij uitgebreide topics over.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
 
6 van de 7
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook