2 van de 54
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
Xantia’s in Noorwegen. Exit.
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 28 januari 2014 06:08 PM
  [ # 16 ]

dat werkt inderdaad prima. Hopenlijk blijft dat voorlopig werken

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 01 februari 2014 01:18 PM
  [ # 17 ]

Gekocht op de noorse marktplaats en vandaag binnengekomen ;een nieuwe startmotor, ongebruikt in doos en 2 knipperlichten voor. Die laatste passen dus niet ,zijn type 2. Startmotor moet wel passen, staat XU op de doos voor Xantia benzine

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 04 februari 2014 05:48 PM
  [ # 18 ]

Vandaag “even” de startmotor vervangen. Ja hij past en start perfekt nu maar wat een kl..klus is dat!!
Dacht dat het een rotklus was bij een DS maar een Xantia slaat alles. Wat een concept…...

Gelukkig paste die achterlijke beugel aan de achterkant niet op de nieuwe startmotor, die een paar cm korter is. De bouten van die beugel waren bijna niet te verwijdereren en ik zag er al tegenop ze te moeten terugmonteren. Ja als je je zoals in de Haynes beschreven je inlaatmanifold demonteert kun je er makkelijk bij. Ja als je met een slijptol de hele boel weghakt ook. Hallo!! wie verzint zoeits??

Afijn de klus is geklaard, ben blij dat ik een nieuwe startmotor op de kop heb kunnen tikken. Dit wil ik liever niet nog een keer hoeven doen.

En dan te bedenken dat Citroen ooit startmotoren vastzette met ipv 5(!) bouten slechts 1 bout zoals op mn HY. Dat werkte en werkt nog steeds perfect. Hoezo vooruitgang?

vanavond lekker weer verder aan mn HY. Ik ga de motor er weer inhangen denk ik, kost me zeker minder tijd dan die Xantia startmotor Wink)

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 05 februari 2014 11:33 AM
  [ # 19 ]

nog eens even wat oude fotos opgezocht van de Xantias die ik indertijd heb gehad. Alle 3 nieuw gekocht als auto van de zaak, mocht ik gelukkig zelf uitkiezen.

als eerste de HG-TZ-90 , 1,8 8v in Bleu Stratos, hier in Noord- Frankrijk , het weekend dat ik mn HY daar kocht.Hij lijkt zwart maar van dichtbij is het toch echt blauw, bijzonder mooi bij kunstlicht.

daarna de SH-RG-84 1,8 16v in zwart. Hier in de Ardennen bij het ophalen van een 250 in Givet Frankrijk.

en als derde de GS-76-DX 1,8 16 v in Gris Fulminator met leer. Deze heb ik 6 jaar gereden. Hier op de boot naar Engeland en in de franse alpen.

leuk detail is dat toen ik deze Xantia kocht ik met een vriend een GS uit 1976 aan het restaureren was…

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Kornstra
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1154
Geregistreerd: 28-01-2007

- C5 2.0 16v Comfort
Gepost: 05 februari 2014 06:14 PM
  [ # 20 ]

Top wagens,die Xantia’s! Nagenoeg probleemloos 8 jaar mee gestuurd.

Met z’n vieren in je Eendje.

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 05 februari 2014 11:10 PM
  [ # 21 ]

Leuk, die foto’s uit de oude doos!

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 06 februari 2014 09:36 AM
  [ # 22 ]

Ik zie dat de eerste 2 niet langer bekend zijn bij de RDW. Ik hoop dat ze zijn geexporteerd en niet op de sloop beland.
De 76-GS-DX is nog wel bekend en is inmiddels bij de derde eigenaar sinds februari 2011 zie ik. Ik verkocht hem na 6 jaar in 2006 aan iemand uit Friesland. De auto is goed ingereden ,vrijdagmiddag 02-03-2001 kreeg ik hem afgeleverd en het was direct die avond naar de franse alpen op wintersport!! Zou geen probleem zijn volgens de dealer als ik hem maar onder de 4000 toeren hield de eerste 1000 km. Das bij dit type blok dus onder 140 km/u…
Het blok is echter nooit ouder geworden dan 40.000 km. Ik zal het nooit vergeten: op kerstavond 2003 in Oostduitsland onderweg om te gaan snowboarden in Tsjechie hoorde ik plots een enorm geratel uit het vooronder komen. Gestopt op de vluchtstrook en de motorkap geopend. Nog een keer gestart maar het was duidelijk, hier kon ik niet mee verder. Het blok ratelde als een gek.
Afijn ANWB gebeld en die belde een takelwagen van de ADAC. Overnacht in een motel langs de snelweg en de volgende dag de reis vervolgd in een duitse Xsara. Ik had een auto gevraagd waar mn sneeuwkettingen op pasten.
Toen de Xantia na repatriering in Nederland aankwam stond het blok inmiddels muurvast, dank duitsers voor het starten van een auto met motorproblemen!! Na veel geharrewar tussen dealer en Citroen is er uiteindelijk een nieuwe motor in gemonteerd onder garantie. Ik had gelukkig de auto net voor de reis een beurt laten geven en olie laten verversen door de dealer.
Dus aan de huidige eigenaar, je motor is 40.000km jonger dan je km stand.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Casper2
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 10
Geregistreerd: 12-05-2012

Gepost: 06 februari 2014 01:51 PM
  [ # 23 ]

Heb net even op vwe.nl gekeken maar de bovenste twee zijn helaas gesloopt.

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 10 februari 2014 12:53 PM
  [ # 24 ]

zaterdagmorgen mezelf gespot in Alesund centrum en ook nog maar even een fotootje van de zonsopkomst geschoten.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
guzziman
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 511
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 20 Pallas 1984
- Xantia 2.0I 16V automaat 2000
- Xantia 2.0I 16V automaat 1999
Gepost: 11 februari 2014 12:46 AM
  [ # 25 ]

Mooie foto, daarom gaan we in augustus met de cx via Noorwegen naar de poolcircel in Zweden. Voor dit mooie landschap rij je graag om.

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 11 februari 2014 10:15 AM
  [ # 26 ]

dan moet je Alesund zeker aandoen, is 1 van de 2 Jugendstil steden in de wereld en behoort tot de wereldtop 5 van mooiste havenplaatsen. Trouwens de hele omgeving hier met de fjorden en Sunnmorsalpen en honderden eilanden is zeer de moeite waard en behoort tot de mooiste streken van Noorwegen.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 25 februari 2014 05:48 PM
  [ # 27 ]

Vandaag de stekkerdoos van de trekhaak vervangen voor een nieuwe. Nu alleen nog die stoelverwarming waar ik toch geen behoefte aan heb maar als het eropzit moet het wel werken.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 05 maart 2014 12:50 PM
  [ # 28 ]

gisteren een sloopXantia gehaald. Voor 350 euro wat ik weer terugkrijg als ik hem op de sloop inlever. Dat mag ook inkompleet. Gratis onderdelen dus.

De door mij zo geliefde kleur Bleu Stratos. De Xantia is van 1994 , heeft 180.000 gelopen en alles werkt naar behoren, geen roest wel wat achterstallig onderhoud en voor de APk moeten er nieuwe remschijven en blokken op evenals 1 onderste fuseekogel. Verder een ruitewisser en 2 achterlampjes.
Zit een mooi fabrieks open dak in. Zowel winterbanden als zomerbanden in orde.
Bijna dezelfde auto als mijn eerste nieuwe Xantia….


zonde dus eigenlijk om te slopen maar wat moet ik met een zo basic auto , geen ABS of airbags, geen electr ramen , geen cenr deurvergrendeling en helaas hebben kinderen de hele auto bewerkt met stenen, overal krassen. Ook een flinke kras op de voorruit.
Na wassen en polijsten is de auto al aardig opgeknapt en ik wil proberen de krassen op te vullen.

weet nog niet wat ik er mee ga doen. Het hout blijkt een opplaksetje te zijn.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
puffel
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Gepost: 05 maart 2014 01:00 PM
  [ # 29 ]

Altijd leuk gratis donor auto’s. Mooie kleur!

Wacht maar totdat je in het XM gamma belandt Smile Ik ben na 10 jaar de xantia aardig aan het vergeten. Wat vond je moeilijk aan de startmotor vervangen, heb je het van de boven of onderkant gedaan.

Succes!

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 05 maart 2014 01:28 PM
  [ # 30 ]

Schitterende Xantia zeg!! Wel heel bijzonder, een kale X, maar dan wel weer koplampsproeiers en stoelverwarming. Dat kennen wij weer niet in NL. Wink

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
 
2 van de 54
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook