4 van de 54
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
   
Xantia’s in Noorwegen. Exit.
Juul89
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 26
Geregistreerd: 20-03-2014

- Xantia 1.8 16V Millésime
Gepost: 23 maart 2014 04:38 PM
  [ # 46 ]

Ik ben van de zomer ook naar Noorwegen geweest (Kristiansand—> Stavanger—> Telemark—> Oslo—-> Kristiansand)De eerste auto die ik tegenkwam toen ik van het dek afreed was al een Xantia Very Happy

Hier wat foto’s!


Laatste paar dagen in een “Hutte” gebleven toen onze buren ook kwamen… In een CX Leader ^^

Citroen Xantia 1.8 16v 2000 doei

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 26 maart 2014 05:03 PM
  [ # 47 ]

hoe meer Xantias hoe beter, maar ben bang dat het bestand hier hard achteruit gaat.

van de week nog even de achterdeurvergrendeling gelast en met een spuitbus in kleur gespoten en wat plekjes in de lak bijgewerkt.


Ik heb voor 200 nok, zon 15 euro een paar mooie achterlichten op de kop kunnen tikken. Wel type 2 maar daar geef ik niet zoveel om. Het maakt dat de auto een stuk minder oud lijkt. De oude waren niet meer om aan te zien:

vol met barsten:

en met verser plastic:

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 27 maart 2014 07:31 AM
  [ # 48 ]

Met de blauwe Xantia gaat het goed, de termostaat nog niet vervangen, maar de temperatuur is normaal. Blijkbaar was gewoon gebruiken en het reinigen van de sludge voldoende. Wel verwacht ik dat de voorraadbol op zn eind loopt. Als de xantia in de hoogste stand gezet wordt hoor je pomp de hele tijd tikken. In de rijstand daarentgen niet. Neem aan dat dat betekend dat hij de hogere druk in de hoge stand niet bij kan benen, cq de voorraadbol die druk niet kan vasthouden.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 27 maart 2014 10:44 PM
  [ # 49 ]

LHM is wel op peil?

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 28 maart 2014 10:14 AM
  [ # 50 ]

yep. moest wel een liter bij toen ik hem kocht maar is op niveau.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 31 maart 2014 10:08 AM
  [ # 51 ]

gisteren even lekker dagje wezen snowboarden op Strandafjellet. Natuurlijk de Xantia gepakt .Net de ferry van 08.50 gemist maar kon wel ff mooi genieten van de omgeving.

in mn dashboradkastje liggen deze 2 plastic onderdeeltjes van het hydrolisch systeem. Iemand enig idee wat dit zijn?

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 31 maart 2014 05:55 PM
  [ # 52 ]

Die zitten op de hoogteregelaar achter sowieso, voorkant weet ik niet zeker. Bij een vervuilde hoogteregelaar schieten ze wel eens los waarna de achterkant nergens meer op reageert. Een veelvoorkomend probleem bij de achterkant van de Xantia’s.

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
Dumnoz
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 626
Geregistreerd: 08-08-2008

- C5 2.0 16v (LPG-G3)
Gepost: 31 maart 2014 10:19 PM
  [ # 53 ]

Lekker in je dashboardkastje laten liggen, handig als die onderweg er afschiet, kun je hem zo vervangen. Wink

Groetjes Harry

Profiel  
 
puffel
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Gepost: 02 april 2014 01:51 PM
  [ # 54 ]

Inderdaad GJ! Ik moest L. niet te lang geleden redden uit de middle of nowhere waar ons origineel plastic gevalletje uit jouw dashboard kastje…had besloten er de brui aan te geven. Een paar tie wrapjes als noodmiddel werkt ook natuurlijk…Ze gaan allemaal een keer kapot dus mijn advies gebruiken die dingen!
voorkomen is beter dan genezen!

Profiel  
 
Diesel Rinus
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006

- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
Gepost: 02 april 2014 04:01 PM
  [ # 55 ]

Als je van plan bent om ooit “ergens onderweg” aan de hoogte regelaar te werken,  neem dan standaard een as-steun of een mechanische (schaar-)krik mee zodat je niet geplet zult worden…

waar rook is, is…


LHM only!

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9866
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 02 april 2014 05:56 PM
  [ # 56 ]

Ik zou zeggen EN. Eerst met de krik omhoog, dan de steun er onder. Nooit onder een auto liggen die op een krik staat!

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
puffel
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Gepost: 02 april 2014 08:09 PM
  [ # 57 ]

En de schaarkrik met een sterke spanband vastzetten in de kofferbak. Maar ik denk dat GJ in Noorwegen of andere buitenlanders dat sowieso wel (moeten) doen. Niet overal wegenwacht he:)

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 03 april 2014 10:05 AM
  [ # 58 ]

er is hier wel een soort wegenwacht maar das niet te vergelijken met NL. Ben er ook geen lid van, nog wel vd ANWB. Maar ik red mezelf wel. Kom over het algemeen niet verder dan 2-3 uur van huis. Alleen met Dubbus en daar heb ik zowiezo meer verstand van dan welke automonteur dan ook hier in Noorwegen.
Schaarkrik ligt overigens bij mij gewoon in het reservewiel zoals het hoort in een Xantia.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 07 april 2014 09:50 AM
  [ # 59 ]

mn stiefzoon heeft inmiddels zn spijkerbanden vervangen door zomerbanden. Ikzelf wacht nog even, het snowboardSeizoen is nog niet voorbij.

ok heeft hij motorolie en filters vervangen. hij wilde ook bougies vervangen maar stuitte op een probleem; de buitenste 2 bougieschachten stonden vol olie. Noi ken ik het probleem van de DS maar is het bij de Xantia 1,8 8V een vergelijkbare contructie met bougieschachtbussen los in de kop? Of moet ik de oplossing anders zoeken?

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 07 april 2014 11:38 AM
  [ # 60 ]

Is het niet gewoon een gare klepdekselpakking?

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
 
4 van de 54
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook