3 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende > 
   
2cvMaarten’s 2cv topic
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25353
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 22 februari 2016 04:20 PM
  [ # 31 ]

WAAAT? gulp 800Nm?

Ik denk dat je er een factor 10 naast zit GJ.

Zie:
https://issuu.com/onderhoud/docs/2cv6

45 tot 50 Nm. voor de aandrijfassen.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
2cvMaarten
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1249
Geregistreerd: 30-04-2006

- 2CV 2cv6 special
Gepost: 22 februari 2016 07:08 PM
  [ # 32 ]

Dat van die spatborden is een goed idee! Ga ik proberen als alles weer in elkaar staat.

*2cv6 special 1986*

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 23 februari 2016 04:21 PM
  [ # 33 ]

ik reken nooit in Nm , maar in kg/mtr.
Als 40-50 Nm gelijk is aan ongeveer 4 tot 5 kg meter dan is dat zeker niet toereikend voor aandrijfasmoeren voor een 2CV.
Voor alle grote moeren die goed vast moeten worden zijn waarden van 20 tot 100 kg/mtr heel gebruikelijk

Ik zet ze altijd vast op 80 kg mtr, ja dus een dop met ca een meter pijp en ik ga erop staan. Heb ik zo geleerd en doe dat pas 30 jaar… vele honderden keren.

Ik heb wel meegemaakt dat te losse aandrijfasmoeren de lagers om zeep helpen omdat het lager dan niet goed op zn plek wordt gehouden.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
2cvMaarten
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1249
Geregistreerd: 30-04-2006

- 2CV 2cv6 special
Gepost: 23 februari 2016 06:58 PM
  [ # 34 ]

Volgens het WPB waar hierboven de link van staat (hoofdstuk 8.1), moet het 35/40 kg/m 350/400 N/m zijn. Die 4/5 kg/m 40/50 Nm zijn de assen aan de bakzijde.

*2cv6 special 1986*

Profiel  
 
makado
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 163
Geregistreerd: 19-03-2007

- Ami 8 berline business edition
Gepost: 07 maart 2016 08:38 PM
  [ # 35 ]

Hé Maarten, even een vraagje over de olielekkage.
Je kijkt naar het blok en ziet de olie aan de achterkant.
De kans dat het tussen de 2 blokhelften uitloopt is niet groot, toch.
Dus moet het wel uit een keerring of o-ring lopen?
Mijn blok lekt ook, elke dag enkele druppen.
Dan zal ik het ook moeten zoeken bij een onderdeel en niet tussen de helften van het blok?

Groeten,
Maurice

La vache qui rit.

Ex: Seat 850Special, Sunbeam, GSA, Opel Corsa, BX Leader, AX , ZX, Xantia 1.8 16v

Profiel  
 
2cvMaarten
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1249
Geregistreerd: 30-04-2006

- 2CV 2cv6 special
Gepost: 07 maart 2016 09:28 PM
  [ # 36 ]

Je zou het kunnen schoonspuiten met remmen reiniger en daarna warm rijden. Je zou nu goed moeten kunnen kijken waar het vandaan komt. Van daaruit kun je altijd verdere stappen ondernemen.

Eerst goed kijken waar het vandaan komt.

*2cv6 special 1986*

Profiel  
 
2cvMaarten
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1249
Geregistreerd: 30-04-2006

- 2CV 2cv6 special
Gepost: 24 maart 2016 12:30 PM
  [ # 37 ]

Gisterenavond (eindelijk) verder gegaan met schoonmaken koppelingshuis. Alles zat duimendik onder het vet en bagger. Na schoonmaken ook meteen het druklager vervangen. Dit was geen overbodige luxe, wat een geluid maakte deze. Alleen strandde het werk daarna, keramisch vet op Grrrr Dus hopelijk vanavond nog even verder, met nieuw vet….. en hopelijk als resultaat dat het blok weer gemonteerd kan worden. Zal vanavond ook nog even wat foto’s maken en plaatsen.

*2cv6 special 1986*

Profiel  
 
2cvMaarten
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1249
Geregistreerd: 30-04-2006

- 2CV 2cv6 special
Gepost: 02 april 2016 11:46 PM
  [ # 38 ]

Eindelijk weer eens verder kunnen schoonmaken/sleutelen. Aangezien het ophangpunt van de bak gaar was, besloten deze er ook maar af te halen. Het rubber zat vol droogtescheurtjes, deze had zijn beste tijd gehad. aangezien ik er nu goed bij kan komen maar meteen vervangen.


20160402_204955 by maarten baltis, on Flickr

daarna de boel maar eens schoongemaakt.


20160402_211522 by maarten baltis, on Flickr

Nieuwe steun bevestigd


20160402_211452 by maarten baltis, on Flickr

En koppelingshuis, gaffel en prise-as schoongemaakt en ingevet met keramisch vet. Klaar voor hereniging met het blok


20160402_205042 by maarten baltis, on Flickr

Volgende keer verder…...

*2cv6 special 1986*

Profiel  
 
Bertje beige
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011

- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Gepost: 03 april 2016 09:59 AM
  [ # 39 ]

Zo, nog even en je kunt weer rijden Smile
Wat betreft je olielekkage, heb je al eens gecontroleerd of je olievulpijp nog goed werkt?

Profiel  
 
2cvMaarten
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1249
Geregistreerd: 30-04-2006

- 2CV 2cv6 special
Gepost: 03 april 2016 03:01 PM
  [ # 40 ]

Zou ik eventueel nog eens kunnen testen als alles is ingebouwd. De lekkage was dit keer duidelijk afkomstig van een gare pakking.

*2cv6 special 1986*

Profiel  
 
2cvMaarten
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1249
Geregistreerd: 30-04-2006

- 2CV 2cv6 special
Gepost: 20 april 2016 09:07 AM
  [ # 41 ]

Gisteren weer eens verder gegaan. Intussen mijn nieuw speelgoed eens kunnen uitproberen.

20160419_203908 by maarten baltis, on Flickr

Werkt goed   Cool

20160419_214911 by maarten baltis, on Flickr

Het eindresultaat was erg mooi. Sorry voor de telefoon foto kwaliteit.

Intussen ook de rest weer verder in elkaar aan het schroeven.

20160419_205732 by maarten baltis, on Flickr

Vanavond weer verder…..

*2cv6 special 1986*

Profiel  
 
Bertje beige
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011

- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Gepost: 24 april 2016 05:13 PM
  [ # 42 ]

Zo, dat ziet er weer netjes uit hoor very good

Profiel  
 
2cvMaarten
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1249
Geregistreerd: 30-04-2006

- 2CV 2cv6 special
Gepost: 25 april 2016 09:17 AM
  [ # 43 ]

En we gaan weer door. Gisteren de carburateur verder afgemaakt. Afgelopen week was het revisiesetje binnengekomen. Sproeiers zijn nog goed, torsieveertjes bij de gasklep waren stuk, CO schroef was gaar en het choke-klep veertje was ook niet veel soeps.

Nu weer alles optimaal!
20160424_172012 by maarten baltis, on Flickr

Vlotterhoogte afgesteld
20160424_172033 by maarten baltis, on Flickr

En alles in elkaar gedraaid en gemonteerd.
20160424_173026 by maarten baltis, on Flickr

20160424_210938 by maarten baltis, on Flickr

Meteen overal verse sapjes ingedaan, LHM, 20W50 en versnellingsbakolie zijn vervangen. Nu in elkaar zetten de komende dagen en dan op naar Citromobile!

*2cv6 special 1986*

Profiel  
 
2cvMaarten
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1249
Geregistreerd: 30-04-2006

- 2CV 2cv6 special
Gepost: 01 mei 2016 11:58 AM
  [ # 44 ]

Bijna klaar,

2016-04-29_09-25-48 by maarten baltis, on Flickr

Eerste keer starten ging goed, al liep de motor als een natte krant, carburateur afgesteld en heerlijk brommen dat ding. Vandaag staat de eerste rit van dit jaar op de planning.

Ook meteen nog maar een radio en een paar goede boxen gehaald om erin te lepelen. Onderweg naar citromobile op motorgeluid heb ik wel een beetje gehad Laughing

*2cv6 special 1986*

Profiel  
 
2cvMaarten
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1249
Geregistreerd: 30-04-2006

- 2CV 2cv6 special
Gepost: 01 mei 2016 10:58 PM
  [ # 45 ]

Het eerste ritje is een feit. Heerlijk getuft door het heuvelland. Tijdens onze stop de stationair nog een beetje bijgesteld, daarna perfect! Na deze rit het hok eens gewassen en alle verbouwstof eraf gepoetst. Klaar voor citromobile.

IMG-20160501-WA0000 by maarten baltis, on Flickr

IMG-20160501-WA0006 by maarten baltis, on Flickr

*2cv6 special 1986*

Profiel  
 
 
3 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook